Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

InfoUtil: Ce firme au obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a salariatilor?

23-Iun-2016
3015

Va aducem la cunostinta ca OUG 20 /2016 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M. Of. nr. 434 din 9 iunie 2016, a adus o serie de modificari in problematica registrului general de evidenta a salariatilor, pe care le regasiti prin cele ce urmeaza.

ART. V

Dupa articolul 7 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 877 din 28 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmatorul cuprins:

"Art. 7^1. – (1) Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta prevazut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul care este platit din fonduri publice potrivit dispozitiilor prezentei legi, cu respectarea dispozitiilor privind protectia datelor cu caracter personal, precum si, daca este cazul, a dispozitiilor privind protectia informatiilor clasificate.

Art. 34. –

(1) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor.
(2) Registrul general de evidenta a salariatilor se va inregistra in prealabil la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla domiciliul, respectiv sediul angajatorului, data de la care devine document oficial.

(3) Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii si data incetarii contractului individual de munca.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Imprumuturi in numerar de la terti Deci, articolul 4 nu se aplica pentru terti? Insist, fiindca suntem in control si vreau sa fiu pregatita. (4) Operatiunile de incasari si plati efectuate intre persoanele...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Radiere PFA. Aspecte fiscale PFA care a accesat fonduri europene in anul 2017, iese de sub monitorizare in octombrie 2025, bunuri: agropensiune, ambarcatiune si motor. Titularul doreste sa radieze PFA-ul insa...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Lichidare societate comerciala. Obligatii fiscale Va rog sa ma indumatii cu pasii ce trebuie efectuati pentru dizolvarea si lichidarea voluntara a unei societatii neplatitoare de tva si platitoare de impozit pe profit, fara...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Se poate lucra cu contract de munca in perioada concediului de crestere copil? O angajata este in concediu crestere copil (CCC) la un angajator unde are suspendat contractul individual de munca de 8h/zi. In aceste conditii, se poate incheia un contract...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inchidere cont 542 Daca inteleg bine se plateste si 10% si impozit pe dividende? Dar contul 542 cu ce mai poate fi inchis in afara de dividende?citeste mai mult

(4) Registrul general de evidenta a salariatilor este pastrat la domiciliul, respectiv sediul angajatorului, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati care il solicita, in conditiile legii.
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

(6) In cazul incetarii activitatii angajatorului, registrul general de evidenta a salariatilor se depune la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala se afla sediul sau domiciliul angajatorului, dupa caz.
(7) Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a salariatilor, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

(2) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se va inregistra in prealabil la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala se afla sediul institutiei/autoritatii publice, data de la care devine document opozabil.

(3) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor persoanelor platite din fonduri publice, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.

(4) Registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice este pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice, urmand sa fie pus la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei altei autoritati care il solicita, in conditiile legii.

(5) La solicitarea persoanei platite din fonduri publice, institutia/autoritatea publica este obligata sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de aceasta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.

(6) in cazul incetarii activitatii institutiei/autoritatii publice, registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice se depune la autoritatea publica competenta, potrivit legii, in a carei raza teritoriala s-a aflat sediul institutiei/autoritatii publice.

(7) Metodologia de intocmire a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice, inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestora se stabilesc prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 34 alin. (7) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- Hotararea nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor

(8) Modul de aplicare a prevederilor alin. (2)-(4) cu privire la personalul din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala se stabileste prin hotarare a Guvernului.”

ART. VI

La data de 1 august 2016, Legea nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 323 din 10 mai 2011, cu modificarile ulterioare, se abroga.

Sursa: ITM Harghita

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?

    • Declaratia 406 (SAF-T) reprezinta un instrument esential in digitalizarea controlului fiscal din Romania. Aceasta implica raportarea electronica a datelor contabile catre ANAF, in functie de perioada fiscala aplicabila contribuabilului. Termenele de depunere variaza in functie de frecventa raportarii TVA si de categoria contribuabilului. In acest articol clarificam cand trebuie transmisa D406 pentru luna august 2025 si ce trebuie sa stie contribuabilii despre aceasta obligatie. In acest context,...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?

    • Incepand cu 1 septembrie 2025, obligatia includerii codului QR pe bonurile fiscale a reintrat in vigoare, conform modificarilor aduse de OUG nr. 69/2024 si OUG nr. 125/2024. In ciuda acestui fapt, normele tehnice necesare aplicarii practice a prevederii lipsesc, generand incertitudini pentru contribuabili. In acest context, apar intrebari legate de deductibilitatea TVA-ului si a cheltuielilor pe baza bonurilor fiscale fara cod QR. Avem acest caz concret. Societatea achizitioneaza un top de...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Cum se impoziteaza in relatia cu persoanele juridice si fizice + MONOGRAFIE contabila utila

    • Dividendele reprezinta o modalitate prin care o societate recompenseaza asociatii sau actionarii din profitul obtinut, proportional cu participatia fiecaruia la capitalul social. Distribuirea dividendelor implica o serie de obligatii fiscale si contabile, atat pentru societatile care le platesc, cat si pentru beneficiarii acestora, persoane fizice sau juridice. Este esential ca firmele sa cunoasca modul corect de calcul, retinere, declarare si plata a impozitului pe dividende, precum si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016