Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inspectii fiscale la institutii publice. Noi reglementari propuse de Ministerul Finantelor

27-Aug-2021
2177
Inspectii fiscale la institutii publice. Noi reglementari propuse de Ministerul Finantelor

Ministerul Finantelor a publicat un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea atributiilor generale in efectuarea inspectiilor la institutii publice de catre Ministerul Finantelor, precum si a atributiilor structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulata impotriva actului administrativ emis de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice 

Ministerul Finantelor efectueaza actiuni de inspectie la institutii publice in baza prevederilor art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
impotriva actului administrativ emis ca urmare a inspectiei efectuate la institutiile publice se poate formula plangere prealabila, in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. 

Plangerea prealabila se depune la structura care a efectuat inspectia iar solutionarea acesteia se face, prin decizie motivata, de Ministerul Finantelor, prin structura de specialitate in solutionarea plangerii prealabile, iar, impotriva deciziei de solutionare a plangerii prealabile se poate formula actiune in instanta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Legea nr. 133/2021 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv,publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 501/13.05.2021, Partea I a dispus la art. IV: „Ministerul Finantelor elaboreaza hotararile prevazute la art. 22 alin. (5) si (9) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, pe care le supune spre adoptare Guvernului in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi.”

Art. 22 alin. (5) si alin. (9) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede:„(5) Stabilirea atributiilor generale in efectuarea inspectiilor se aproba prin hotarare a Guvernului, iar atributiile de detaliu, fluxul informational si metodologia de lucru, prin ordin al ministrului finantelor. (9) Atributiile structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulate impotriva actelor administrative emise de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice se stabilesc prin hotarare a Guvernului.”

In prezent, actul normativ dat in executarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 este HotarareaGuvernului nr. 1257/2012privind organizarea inspectiilor si stabilirea atributiilor generale in efectuarea acestora in vederea aplicarii Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv.

Prin prezentul proiect de act normativ se propune reglementarea atributiunilor generale precum si a drepturilor aparatului de inspectie economico-financiara, in vederea aplicarii prevederilor art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999.

Totodata se stabilesc atributiile structurii de specialitate in solutionarea plangerii prealabile formulata impotriva actului administrativ emis de organele de inspectie economico-financiara ca urmare a inspectiilor efectuate la institutii publice, respectiv:

- solutioneaza plangerea prealabila prin emiterea unei decizii;
- solutioneaza cererea de retragere a plangerii prealabile prin emiterea unei decizii prin care se ia act de renuntarea la plangerea prealabila;
- indreapta erorile materiale de ordin formal din decizia de solutionare a plangerii prealabile, prin emiterea unei decizii de rectificare;
- verifica daca plangerea prealabila cuprinde: datele de identificare ale contestatorului, obiectul, motivele de fapt si de drept, dovezi pe care se intemeiaza, semnatura contestatorului;
- verifica continutul dosarului plangerii prealabile; 
- verifica daca plangerea prealabila este depusa cu respectarea termenului legal;
- analizeaza plangerea prealabila in raport de sustinerile partilor, de dispozitiile legale invocate de acestea si de documentele existente la dosarul cauzei si o solutioneaza in limitele sesizarii;
- verifica daca exista exceptii de procedura sau de fond;
- verifica motivele de fapt si de drept care au stat la baza emiterii actului administrativ atacat;
- emite decizia de solutionare a plangerii prealabile in forma scrisa, in urmatoarea structura: preambul, considerente, dispozitiv;
- intocmeste decizia de solutionare a plangerii prealabile, in patru exemplare, decizie care se semneaza de ministrul finantelor sau de persoana imputernicita, si o comunica contestatorului si organului de inspectie economico-financiara, emitent al actului administrativ contestat.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016