
Raportul Special
realizat de specialisti
Inspectia Muncii a intrat in actiune, in perioada 8 – 26 iulie 2019, desfasurand o serie de actiuni de control, in urma carora au aplicat amenzi in valoare totala de 1.421.586 euro (6.724.100 de lei).
Potrivit unui comunicat remis de ITM, in urma controalelor efectuate de inspectori, au fost depistate 325 de persoane care desfasurau munca fara forme legale, dupa cum urmeaza: 26 erau din judetele Constanta si Prahova, 25 - din Arges si 24 din judetul Bihor.
Cat priveste relatiile de munca, au fost efectuate 3.774 de controale in urma carora au fost sanctionati 1.151 de angajatori cu amenzi in valoare totala de 5.904.600 de lei, din care 4.480.000 lei pentru munca nedeclarata.
De asemenea, controalele au vizat si domeniul securitatii si sanatatii in munca, fiind efectuate 2.582 de controale, in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 819.500 de lei.
ITM, in control la firmele din constructii
Inspectorii ITM au efectuat o serie de controale, in perioadele 06 - 08 iunie, 12 - 14 iunie, 19 - 21 iunie si 25 - 27 iunie 2019, pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata la angajatorii cu activitate in domeniul constructiilor - cod CAEN 41,42,43. S-a verificat respectarea de catre angajatori a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca (timp de munca si de odihna; salarizare), atat in domeniul relatiilor de munca, cat si in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
ITM arata ca principalele obiective ale campaniei au fost:
– Identificarea si combaterea muncii nedeclarate si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii care desfasoara activitate in domeniul constructiilor, a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
– Identificarea angajatorilor care utilizeaza nelegal munca copiilor si a tinerilor.
– Determinarea angajatorilor de a incheia contracte individuale de munca pentru persoanele depistate fara forme legale de angajare, de a le inregistra in aplicatia REVISAL si de a le transmite la inspectoratul teritorial de munca in raza caruia societatea are sediul social.
– Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a angajatilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca, precum si in domeniul sanatatii si securitatii in munca;
– Diminuarea consecintelor sociale si economice negative care deriva din nerespectarea de catre angajatorii care desfasoara activitate in domeniul constructiilor, a prevederilor legale mentionate;
– Eliminarea neconformitatilor constatate prin dispunerea de masuri obligatorii de intrare in legalitate si aplicarea de sanctiuni contraventionale corespunzatoare.
Sanctiunile contraventionale au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor Codului muncii privind incadrarea in munca a persoanelor pentru prestarea de activitati specifice domeniului constructiilor.
Cel mai frecvent au fost identificate urmatoarele incalcari ale prevederilor legislatiei in domeniul securitatii si sanatatii in munca:
Concret, in domeniul securitatii si sanatatii in munca au fost aplicate amenzi in valoare totala de 1.368.000 de lei, si au fost dispuse 3.534 de masuri pentru remedierea celor 3.533 de deficiente constatate.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Fiscul trimite decizii de impunere firmelor care nu si-au depus declaratiile5 efecte ale incetarii starii de alerta in domeniul relatiilor de munca, atat pentru salariati cat si pentru angajatoriRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Suntem campioni in UE la crestere economicaBanca Mondiala a revizuit in crestere estimarile privind avansul economiei romanesti in 2015Ultimele articole
Cum te afecteaza impozitul pe venit in cazul unui imprumut personalSalariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmeleClarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorDecontare transport angajati. Regim fiscal si studii de caz utileONRC: Informatii privind noul format a numarului de ordine din registrul comertuluiArticole similare
ANAF isi propune sa accelereze masurile impotriva evazionistilorCat pierd firmele daca Primaria Bucuresti va infiinta 19 societati proprii. Consiliul Concurentei e adus in discutieDigitalizare IMM-uri. Pentru a obtine granturile anumite firme trebuie sa depuna un raport intocmit de un expert contabil CECCARDividende distribuite in cursul anului 2024. Ce cota de impozitare se aplicaTitlul I pct. 1 - 41Ultimele articole
Registru Unic de CONTROL. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorCum sa iti conectezi telefonul la televizor? 6 sfaturi utileSAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaArticole similare
Infractiunile prevazute de Codul fiscalNoile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscaliPlanul de conturi 2013 - Ati primit editia de buzunar?Legea nr. 33/2015 dubleaza amenzile pentru practicile nelegale ale comerciantilor!S-a lansat Agenda Fiscala 2014Ultimele articole
Impozit dividende. Cum se impoziteaza in relatia cu persoanele juridice si fizice + MONOGRAFIE contabila utilaRO e-Transport in 2025. Declararea transporturilor NU se face pe detalii comerciale[MODEL] Calcul ajustare TVA si reglementari cheieBonul fiscal. De la 1 septembrie 2025 se aplica amenzi de pana la 4.000 lei pentru bonuri fara cod QRRaportari contabile la 30 iunie: ANAF impune noi reguli si SANCTIUNI de pana la 4.500 leiArticole similare
Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor socialeDin 2023, sistemul deducerilor pentru salariati va avea doua componente: deducere de baza si deducere suplimentara (OG 16/2022)Instructiuni privind remedierea si corectarea suspendarilor lipsa din baza de date Reges ITMAtentionare ITM! Serverele REGES nu vor functiona in data de 18 septembrie 2020Declaratia 230 poate fi transmisa la ANAF pana pe 25 mai 2023. Cine are aceasta obligatieUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta ANGAJATORIi in fata noilor reglementariCe beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda ANGAJATORIi salariatilor intr-un anPilonul 3 de pensii. MONOGRAFIE contabila utila pentru pensia facultativaTrecere la Reges-Online. Administratorii pot opera in sistem daca NU sunt angajati in firma?Reges-Online. 15 exemple de neclaritati create de trecerea la noul sistemSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA