Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ITM in control: Amenzi de peste 1,4 milioane de euro, in doar 3 saptamani

14-Aug-2019
2595

Inspectia Muncii a intrat in actiune, in perioada 8 – 26 iulie 2019, desfasurand o serie de actiuni de control, in urma carora au aplicat amenzi in valoare totala de 1.421.586 euro (6.724.100 de lei).

Potrivit unui comunicat remis de ITM, in urma controalelor efectuate de inspectori, au fost depistate 325 de persoane care desfasurau munca fara forme legale, dupa cum urmeaza: 26 erau din judetele Constanta si Prahova, 25 - din Arges si 24 din judetul Bihor.

Cat priveste relatiile de munca, au fost efectuate 3.774 de controale in urma carora au fost sanctionati 1.151 de angajatori cu amenzi in valoare totala de 5.904.600 de lei, din care 4.480.000 lei pentru munca nedeclarata.

De asemenea, controalele au vizat si domeniul securitatii si sanatatii in munca, fiind efectuate 2.582 de controale, in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 819.500 de lei. 
ITM, in control la firmele din constructii

Inspectorii ITM au efectuat o serie de controale, in perioadele 06 - 08 iunie, 12 - 14 iunie, 19 - 21 iunie si 25 - 27 iunie 2019, pentru identificarea cazurilor de munca nedeclarata la angajatorii cu activitate in domeniul constructiilor - cod CAEN 41,42,43. S-a verificat respectarea de catre angajatori a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca (timp de munca si de odihna; salarizare), atat in domeniul relatiilor de munca, cat si in domeniul securitatii si sanatatii in munca. 
ITM arata ca principalele obiective ale campaniei au fost: 

– Identificarea si combaterea muncii nedeclarate si luarea masurilor care se impun pentru determinarea respectarii de catre angajatorii care desfasoara activitate in domeniul constructiilor, a prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si in domeniul sanatatii si securitatii in munca; 

– Identificarea angajatorilor care utilizeaza nelegal munca copiilor si a tinerilor. 

– Determinarea angajatorilor de a incheia contracte individuale de munca pentru persoanele depistate fara forme legale de angajare, de a le inregistra in aplicatia REVISAL si de a le transmite la inspectoratul teritorial de munca in raza caruia societatea are sediul social. 

– Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a angajatilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca, precum si in domeniul sanatatii si securitatii in munca;

– Diminuarea consecintelor sociale si economice negative care deriva din nerespectarea de catre angajatorii care desfasoara activitate in domeniul constructiilor, a prevederilor legale mentionate; 

– Eliminarea neconformitatilor constatate prin dispunerea de masuri obligatorii de intrare in legalitate si aplicarea de sanctiuni contraventionale corespunzatoare. 

Sanctiunile contraventionale au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor Codului muncii privind incadrarea in munca a persoanelor pentru prestarea de activitati specifice domeniului constructiilor.

Cel mai frecvent au fost identificate urmatoarele incalcari ale prevederilor legislatiei in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

  • nu sunt acordate si folosite echipamente de protectie individuala impotriva caderilor (EIP); 
  • nu sunt utilizate echipamente de munca corespunzatoare, prevazute cu sisteme de protectie colectiva, cum sunt balustradele solide (suficient de inalte si avand cel putin o bordura, o mana curenta si protectie intermediara), platforme sau plase de prindere, suficient de solide pentru a impiedica/opri caderile de la inaltime si care sa nu fie intrerupte decat in punctele de acces ale unei schele sau ale unei scari; 
  • nu este asigurata o instruire adecvata in domeniul securitatii si sanatatii pentru toti lucratorii; 
  • nu este verificat modul in care sunt protejate si utilizate platformele de lucru, pasarelele si scarile schelelor astfel incat lucratorii sa nu cada sau sa fie expusi caderilor de obiecte. 

Concret, in domeniul securitatii si sanatatii in munca au fost aplicate amenzi in valoare totala de 1.368.000 de lei, si au fost dispuse 3.534 de masuri pentru remedierea celor 3.533 de deficiente constatate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016