Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
In Monitorul Oficial, Partea I nr. 212 din 16.03.2020 a fost publicat Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, care prevede, intre altele, o serie de masuri in domeniul economic.
Decretul nr. 195/2020 a fost emis ca urmare a evolutiei situatiei epidemiologice internationale determinata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de tari, in care aproximativ 160.000 de persoane au fost infectate si peste 5.800 au decedat, precum si a declararii
"Pandemiei" de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, la data de 11.03.2020,
Astfel, se instituie starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei pe o durata de 30 de zile. Decretul nr. 195/2020 a intrat in vigoare inepand de ieri - 16 martie 2020.
In cele ce urmeaza vom vedea care sunt masurile din domeniul economic, cuprinse in Decretul nr. 195/2020.
Art. 8. - Guvernul poate adopta masuri de sustinere a operatorilor economici din domeniile afectate de COVID-19.
Art. 9. - Pentru combaterea raspandirii infectiilor cu COVID-19, autoritatile publice centrale pot rechizitiona unitati de productie a materialelor si echipamentelor necesare combaterii acestei epidemii.
Art. 10. - Autoritatile publice centrale, precum si entitatile juridice in care statul este actionar majoritar pot achizitiona in mod direct materiale si echipamente necesare combaterii acestei epidemii.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Art. 11. - Beneficiarii fondurilor europene afectati de adoptarea masurilor de urgenta prevazute in prezentul decret pot decide, impreuna cu autoritatile de management/organismele intermediare, sa suspende contractele de finantare incheiate conform legii.
Art. 12. - Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza, la cerere, operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul COVID-19 certificate de situatie de urgenta in baza documentelor justificative.
Art. 13. - Se vor dispune masuri pentru asigurarea continuitatii in aprovizionare, respectiv extractie, productie, procesare, transport, distributie, furnizare, mentenanta intretinere si reparatii a resurselor si materiilor prime si/sau semiprocesate necesare functionarii corespunzatoare a sistemului energetic national, precum si asigurarea continuitatii functionarii acestuia si a tuturor serviciilor de utilitate publica.
Art. 14. - Se mentine valabilitatea documentelor eliberate de autoritatile publice care expira pe perioada starii de urgenta.
Art. 15. - Pe perioada starii de urgenta se pot plafona preturile la medicamente si aparatura medicala, la alimentele de stricta necesitate si la serviciile de utilitate publica (energie electrica si termica, gaze, alimentare cu apa, salubritate, carburanti etc.), in limita pretului mediu din ultimele 3 luni inaintea declararii starii de urgenta.
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Au fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)Valabilitatea certificatelor de handicap si a atestatelor de asistenta maternala care expira, prelungite cu 30 de zileDeclaratia privind beneficiarii reali. Obligativitatea depunerii vs. Proiect legislativ de anulareNoile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnicSomaj tehnic 2020. Intreruperea activitatii partial si indemnizatia in vazul cumulului de contracteUltimele articole
OUG 195/2020. Noi masuri in domeniul Registrului Comertului. O serie de reglementari prevazute de OUG 70/2020 se aplica in continuare, pe o perioada de 9 luniClarificari ONRC cu privire la aplicarea Legii 208/2020. Au fost modificate mai multe acte normativeDeclaratia privind beneficiarul real are un nou termen de depunere (OUG 142/2020)ONG infiintat de persoane fizice. Mai exista obligatia depunerii Declaratiei beneficiarului real?OUG 132/2020: Masuri de sprijin pentru angajati si angajatori. Reducerea timpului de lucru, acordarea indemnizatiilor si telemuncaArticole similare
ANAF: Amenzile pentru nerespectarea ordonantelor militare pot fi platite onlineFlorin Citu: Ne confruntam cu o criza atipica, deci nu exista lectii din trecutDeclaratia privind beneficiarul real are un nou termen limita de depunere(OUG nr. 29/2020)Modificari aduse Ordonantei 6 din 2019 prin OUG 85/2022Presedintele PDL raspunde invitatiei premierului de a discuta pe MASURI ECONOMICEUltimele articole
Proiect: Finantele modifica si completeaza Procedura privind anularea obligatiilor de plata accesoriiFirmele trebuie sa depuna, pana pe 31 ianuarie 2023, Notificarea pentru a solicita restructurarea obligatiilor bugetare restanteFirmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorCererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30 iunie 2022A fost aprobata procedura pentru restructurarea obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020Articole similare
Au aparut documentele necesare PFA-urilor care beneficiaza de Somaj Tehnic in 2022Firmele sunt OBLIGATE sa trimita in telemunca, daca este posibil, cel putin 50% din angajati in timpul starii de alertaANAF: FARA dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale neachitate in perioada starii de urgentaGhidul Solicitantului aferent 3.1.1. Sprijin pentru IMM-uri in vederea depasirii crizei economice generate de pandemia COVID-19, lansat in dezbatere publica de MFEMasuri fiscale URGENTE pentru a depasi starea de criza, explicate de specialistul fiscal Ionut JingaUltimele articole
Buletin informativ ANAF: 6 noutati fiscale publicate in Monitor la final de mai 2023OUG 34/2023: Ordonanta care prevede reducerea cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul OficialProiect Finante: Scheme de ajutor de stat care vor fi derulate in perioada 2023-2025Birourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorCum optimizezi spatiile de lucru ca sa fie sigure pentru angajati si prietenoase cu mediul inconjuratorSfaturi de la experti
Intrebare: Referitor la: ,,Asta inseamna ca in situatia livrarilor, achizitiilor intracomunitare, import/export se va declara totul in RO e-Transport indiferent daca sunt sau nu produse cu risc fiscal, indiferent de categoria de vehicul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rugam sa ne spuneti daca a aparut vreo modificare legata de cele doua conditii legate de masa bruta de 500 kg si valoare de 10.000 ron pentru achiziitiile si livrarile intracomunitare si importuri/exporturi sau aceste conditii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<