Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Proiect de Ordin privind Procedura de stabilire a schimbului de informatii

21-Feb-2018
2471

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat ieri, 20.02.2018, un Proiect de Ordin privind Procedura de stabilire a schimbului de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

Potrivit articolului 2 din Ordin, preluarile de date cu caracter personal efectuate conform scopului prevazut la articolul 1 se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

"In acceptiunea art. 3 lit. e) din Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este operator de date cu caracter personal pentru prelucrarile efectuate in baza schimbului de informatii cu Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara care face obiectul procedurii prevazuta la articolul 1", se arata in Proiectul de Ordin publicat pe site-ul oficial MFP.

Ce reglementeaza prezenta procedura

- solicitarea de catre notarul public a certificatului de atestare fiscala in cazul in care se dezbate succesiunea unei persoane fizice decedate, precum si transmiterea de catre organul fiscal central a certificatului de atestare fiscala;
- transmiterea de catre notarul public a copiei certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala, in cazul in care in masa succesorala nu sunt cuprinse bunuri imobile, dar sunt cuprinse obligatii fiscale restante si alte creante bugetare;
- transmiterea de catre oficiul de cadastru si publicitate imobiliara, care are in subordine biroul de cadastru si publicitate imobiliara care a dispus inscrierea bunului in cartea funciara, a copiei certificatului de mostenitor, sau dupa caz, a certificatului de mostenitor suplimentar, a certificatului de legatar sau a certificatului de vacanta succesorala, impreuna cu incheierea de intabulare a acestuia, in cazul in care in masa succesorala sunt cuprinse bunuri imobile, precum si obligatii fiscale restante si alte creante bugetare;
- solicitarea de catre organul fiscal central a informatiilor din registrele nationale notariale si transmiterea acestora de catre Centrul National de Administrare a Registrelor Nationale Notariale din cadrul Uniunii Nationale a Notarilor Publici din România, denumit in continuare CNARNN – Infonot.

Puteti consulta aici

- Proiectul de Ordin

- Referatul de aprobare


Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici