Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP stabileste valoarea sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru sem. II 2020 (Proiect de Ordin)

02-Oct-2020
1745

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin cu privire la stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2020. 

Astfel, conform proiectului, pentru semestrul II al anului 2020, valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018, este de maximum 160 lei/luna, respectiv de maximum 320 lei/eveniment. 

Valoarea se aplica si pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2021, respectiv februarie 2021 si martie 2021.

Extras din Proiectul de Ordin:

ORDIN
pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale 
pentru semestrul II al anului 2020


Avand in vedere prevederile art. 32 din Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018, 

in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si func?ionarea Ministerului Finan?elor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii, cu modificarile si completarile ulterioare,


ministrul finan?elor publice si ministrul culturii emit urmatorul ordin:


ART. 1
(1) Pentru semestrul II al anului 2020, valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018, este de maximum 160 lei/luna, respectiv de maximum 320 lei/eveniment. 

(2) Valoarea nominala stabilita la alin. (1) se aplica si pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2021, respectiv februarie 2021 si martie 2021. 

ART. 2
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. 


Extras din Referatul de aprobare:


In anul 2018 a fost aprobata Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, act normativ prin care a fost unificata legislatia in domeniul biletelor de valoare si a fost introdus un nou tip de bilet de valoare, si anume tichetul cultural. Astfel, biletele de valoare care pot fi acordate in baza legii sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.

Potrivit art. 21 din Legea nr. 165/2018, tichetele culturale sunt bilete de valoare acordate angaja?ilor, lunar sau ocazional, pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale, cum ar fi: abonamente sau bilete la spectacole, concerte, muzee, festivaluri, targuri si expozitii, parcuri tematice, carti, manuale scolare, albume muzicale, filme etc.

Conform dispozitiilor art. 22 alin. (1) din Legea nr. 165/2018, nivelul maxim al sumelor acordate sub forma tichetelor culturale nu poate depasi suma de 150 de lei pentru tichetele acordate lunar, respectiv suma de 300 de lei/eveniment, pentru cele acordate ocazional.

De asemenea, potrivit art. 32 alin. (1) lit. b) din actul normativ mai sus mentionat, valoarea nominala maxima a biletelor de valoare, inclusiv a tichetelor culturale, se indexeaza, semestrial, cu indicele infla?iei comunicat de Institutul Na?ional de Statistica, in func?ie de evolu?ia tarifelor/pre?urilor la serviciile/bunurile a caror contravaloare poate fi achitata cu aceste bilete de valoare.

La art. 33 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1045/2018 (Norme metodologice), se precizeaza faptul ca, la fundamentarea valorii sumei lunare indexate semestrial, acordata sub forma de tichete culturale, se vor utiliza urmatoarele reguli:
a) indicele infla?iei, respectiv indicele pre?urilor de consum realizat, cu perioada de referin?a luna ianuarie 2019, luna in care Legea nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, intra in vigoare;
b) semestrul este constituit din 6 luni calendaristice intregi, incepand cu luna februarie 2019;
c) valoarea sumei lunare acordate sub forma de tichete culturale, de maximum 150 lei pentru tichetele culturale acordate lunar sau de maximum 300 lei/eveniment, valabila la data intrarii in vigoare a Legii nr. 165/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel, in intelesul art. 32 alin. (1) din Legea nr. 165/2018 coroborat cu art.33 alin.(2) din Normele metodologice, semestrul I al anului 2019 incepe cu luna februarie si se termina cu luna iulie, in timp ce semestrul II al aceluiasi an incepe cu luna august si se termina in luna ianuarie 2020. 

Conform informatiilor publicate pe site-ul Institutului National de Statistica1, indicele preturilor de consum in perioada ianuarie 2019 – iulie 2020, este 104,78%. Valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete culturale rezultata din calculul 150 lei x 104,78% este 157,17 lei.

Valoarea sumei ocazionale indexate care se acorda sub forma de tichete culturale rezultata din calculul 300 lei x 104,78% este 314,34 lei.

Luand in considerare dispozitiile art. 33 alin. (4) din Normele metodologice2, potrivit carora valoarea sumei lunare indexate rezultata din calcul pentru tichetele culturale se va rotunji din 10 in 10 lei, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete culturale va fi de maximum 160 lei/luna, iar valoarea sumei ocazionale indexata va fi de maximum 320 lei/eveniment.

intrucat,
• in intelesul legislatiei in domeniul biletelor de valoare, semestrul II al anului 2020 incepe cu luna august si se termina in luna ianuarie 2021, 
• potrivit art. 33 alin. (3) din Normele metodologice, valoarea sumei acordate sub forma tichetelor culturale, valabila in ultima luna a semestrului, se utilizeaza si pentru primele doua luni ale semestrului urmator, astfel valoarea sumei lunare, respectiv ocazionale, acordata sub forma tichetelor culturale in lunile august si septembrie ale anului 2020, este 160 lei, respectiv 320 lei/eveniment, 

valoarea sumei lunare, respectiv ocazionale, indexate potrivit proiectului de ordin, se utilizeaza incepand cu luna octombrie a semestrului II al anului 2020 si se aplica, conform Normelor metodologice, si pentru primele doua luni ale semestrului urmator, respectiv februarie 2021 si martie 2021.

Fa?a de cele de mai sus, s-a intocmit prezentul proiect de ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului culturii pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2020.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici