Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprinderile suspendate nu platesc taxa radio!

27-Nov-2009
4351

Articol preluat din Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual nr. 35/ octombrie 2009

Noutate
Recent a fost modificata Hotararea Guvernului care reglementeaza plata taxei pentru serviciul public de radiodifuziune. Astfel, in Monitorul Oficial nr. 695 din 15 octombrie 2009 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1.012/2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de radiodifuziune. Ce aduce nou aceasta hotarare?

Se conciliaza ea cu Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 2102/2009 prin care s-a stabilit ca sunt exceptate de la plata taxei radio TVmicrointreprinderile care nu sunt in mod real beneficiarele unor servicii de radio si televiziune?

Taxe si Impozite Actual va ajuta sa aplicati corect si in favoarea dvs. noile modificari aduse de Codul fiscal!

1. Ce spune noul act normativ?

1.1. Regula


Noua reglementare instituie aceeasi regula: microintreprinderile au obligatia sa plateasca pentru sediul social o taxa lunara pentru serviciul public de radiodifuziune.

1.2. Exceptia
In schimb, beneficiem de o exceptie.
Astfel, sunt exceptate de la plata taxei pentru serviciul public de radiodifuziune, microintreprinderile care si-au suspendat activitatea.

1.3. Formalitati
Pentru a fi exceptate de la plata taxei, microintreprinderile care si-au suspendat activitatea au obligatia de a depune la sediul Societatii Romane de Radiodifuziune o cerere insotita de certificatul constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului din care rezulta suspendarea activitatii.

Pentru a putea beneficia in continuare de exceptarea de la plata taxei pentru serviciul public de radiodifuziune, microintreprinderile au obligatia de a depune o noua cerere insotita de actele doveditoare corespunzatoare, cu cel putin 15 zile inainte de data expirarii perioadei de exceptare de la plata taxei.

In situatia in care acest termen este depasit, persoanele juridice in cauza sunt obligate la plata taxei pentru serviciul public de radiodifuziune, incepand cu luna urmatoare celei in care expira exceptarea, cu exceptia cazului in care, dupa aceasta perioada, intervine dizolvarea.

2. Ce spune Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie?
Obligatia de plata a taxei pentru serviciul public de radiodifuziune si televiziune revine in sarcina persoanelor juridice doar daca beneficiaza de aceste servicii. Astfel, se impune a se avea in vedere distinctia dintre persoanele juridice care beneficiaza si cele care nu beneficiaza de aceste servicii de radiodifuziune si televiziune, neputand fi impuse la plata servicii neconsumate de aceste categorii de persoane.

Fiecare persoana fizica sau juridica isi poate manifesta dreptul de optiune de a beneficia de serviciile publice de radiodifuziune si televiziune, insa acest drept nu poate fi transformat intr-o obligatie, cu atat mai mult instituirea si plata taxei acestor servicii nu pot fi obligatorii, indiferent daca se beneficiaza sau nu de aceste servicii.

Prevederile care instituie obligativitatea pentru microintreprinderi de a plati o taxa lunara pentru serviciul public de radiodifuziune si, respectiv, de televiziune se bazeaza pe o interpretare eronata a dispozitiilor legale.

Cum taxa se plateste pentru servicii prestate beneficiarilor, obligatia de plata a acestor taxe incumba numai persoanelor care beneficiaza de serviciile publice respective, detinatoare de receptoare radio/TV.

3. Care este corelatia dintre noul act normativ si Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie?

Noua hotarare a Guvernului nu face nicio referire la cele statuate prin decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Astfel, in primul rand au fost exceptate de la plata taxei de radiodifuziune numai microintreprinderile care si-au suspendat activitatea, nu si cele care nu detin receptoare radio-TV.

In al doilea rand, suspendarea de la plata taxei se refera numai la taxa radio, fara insa a avea in vedere si taxa TV.

Concluzie
Inca asteptam adoptarea unui act normativ in vederea extinderii suspendarii platii taxei radio-TV in concordanta cu Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Pe de alta parte, decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie referitoare la plata taxei radio-TV de catre microintreprinderi numai in situatia in care sunt inmod real beneficiarele unor servicii de radio si televiziune a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 691 din 14 octombrie 2009, ceea ce ne permite sa o invocam si sa o aplicam cu succes.

Acte normative aplicabile:
Hotararea Guvernului nr. 1.012/2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 977/2003 privind taxa pentru serviciul public de radiodifuziune Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 2102/2009 pentru examinarea recursului declarat de Societatea Comerciala KART CONSTRUCT ? S.R.L. Cluj-Napoca impotriva Sentintei civile nr. 712/2008 din 13 noiembrie 2008 a Curtii de Apel Cluj ? Sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal plata taxei acestor servicii nu pot fi obligatorii, indiferent daca se beneficiaza sau nu de aceste servicii.

Prevederile care instituie obligativitatea pentru microintreprinderi de a plati o taxa lunara pentru serviciul public de radiodifuziune si, respectiv, de televiziune se bazeaza pe o interpretare eronata a dispozitiilor legale.

Cum taxa se plateste pentru servicii prestate beneficiarilor, obligatia de plata a acestor taxe incumba numai persoanelor care beneficiaza de serviciile publice respective, detinatoare de receptoare radio/TV.

Articol adaugat la 27 noiembrie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia
sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate
intelectuala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Microintreprinderile suspendate nu platesc taxa radio!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016