Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deducere TVA si anulare cod TVA. Cum declaram in D 311 si cum inregistram in D 300?

03-Ian-2017
2232

In analiza de mai jos, facem referire la o societate A care a fost platitoare de TVA la incasare insa din data de 31.10.2016 din cauza expirarii sediului social aceasta a fost declarata inactiva fiscal si implicit i-a fost suspendat codul de TVA. Conform Codului fiscal pe perioada in care figureaza inctiva aceasta are dreptul de a colecta TVA, dar nu poate deduce nicio cheltuiala si TVA aferenta acesteia.

Vom vedea ce se intampla cu TVA-ul aferent livarilor anterioare datei de 31.20.2016 si anume incasarea in decembrie a unei facturi emise in septembrie cu TVA in valoare de 10 000 lei. In mod normal acest TVA este exigibil si trebuie platit in decembrie. Vom vedea cum se precedeaza atat in cazul societatii A, cat si in cazul clientului care efectueaza plata daca acesta din urma deduce TVA de 10.000 lei tinand cont ca factura platita provine din perioada in care societatea A era activa fiscal. De asemenea, vom vedea cum se declara in D311 in cazul societatii A si cum se inregistreaza in D300 in cazul clientului care plateste.


Asa cum in mod corect ati remarcat societatea ANA depune declaratia 311 aferenta lunii decembrie (luna in care TVA devine exigibila) pana pe 25 ianuarie 2017, data pana la care achita si TVA de plata.
Extras din Instructiunile D311 :
"Declaratia se depune :
(…)


- pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de
bunuri/prestari de servicii, efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au cod valabil de TVA.”

"B. Livrari de bunuri si/sau prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA in conditiile art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA - se completeaza de catre persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dupa caz, pentru livrari de bunuri si/sau prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA.
Coloana „Baza impozabila” - se completeaza cu baza de impozitare, exclusiv taxa, aferenta tuturor livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA.

Coloana "TVA de plata" - se completeaza suma totala a taxei colectate care trebuie platita pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA."

In ceea ce il priveste pe client, pe acesta nu ar trebui sa il afecteze faptul ca dvs. v-ati pierdut intre data emiterii facturii si data achitarii ei codul de TVA.

Conform art. 299 din Codul fiscal "Conditii de exercitare a dreptului de deducere", pentru a isi putea exercita dreptul de deducere , clientul dvs. trebuie sa detina factura in original si dovada platii.

Cum factura pe care o detine are mentionat pe ea atributul RO - dvs. fiind platitor de TVA la emiterea facturii - si acum clientul detine si dovada platii - acesta are dreptul sa deduca in mod normal TVA care devine exigibil la data platii.

Nu exista nicaieri reglementata obligatia de a verifica starea furnizorului la momentul platii unei facturi, ci numai la momentul primirii acesteia.

Deci clientul va proceda in mod obisnuit, la momentul platii situatia dvs. fiind irelevanta pentru deducerea de catre acesta a TVA.

(Daca factura ar fi fost emisa in decembrie si platita tot in decembrie clientul nu ar fi putut deduce TVA deoarece pe factura detinuta de el nu ar fi figurat atributul RO in dreptul CUI-ului dvs.)

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deducere TVA si anulare cod TVA. Cum declaram in D 311 si cum inregistram in D 300?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016