Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Min. Finantelor: Din 1 aprilie RO e-Factura este disponibil si pentru relatia B2B, iar primele facturi au fost deja introduse in sistem

05-Apr-2022
6507
Min. Finantelor: Din 1 aprilie RO e-Factura este disponibil si pentru relatia B2B, iar primele facturi au fost deja introduse in sistem

Sistemul de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B) este disponibil si functioneaza in parametri programati, incepand din1 aprilie, iar primele sute de facturi au fost deja introduse in sistem, conform unui comunicat al Ministerului Finantelor.


Ministerul Finantelor continua demersurile in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, cu accent pe prevenirea, combaterea evaziunii fiscale precum si imbunatatirea gradului de colectare a TVA.

Astfel, de vineri, 1 aprilie a.c., operatorii economici care comercializeaza produse considerate cu risc fiscal ridicat pot sa foloseasca, optional, Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura pe relatia Business to Business (B2B), urmand ca acesta sa devina obligatoriu incepand cu data de 1 iulie 2022.

Din noiembrie 2021, de cand a fost operationalizata facturarea electronica generalizata pe relatia Business to Government (B2G), aceasta a fost utilizata in domeniul achizitiilor publice in relatia dintre operatori economici si autoritati/entitati contractante, iar rezultatele sunt foarte bune.

”Digitalizarea administratiei publice este o prioritate, iar Ministerul Finantelor este in plin proces de tranzitie de la documentele pe hartie la cele pe suport digital. RO e-Factura este un sistem care contribuie la sustinerea unui mediu fiscal eficient, transparent si echitabil. impreuna cu Sistemul national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport se asigura pasii catre o digitalizare majora a operatiunilor comerciale intr-un context unitar si fiscalizat. in prezent, avem in pregatire si alte sisteme electronice care sa tina pasul cu evolutiile tehnologice si sa raspunda tuturor cerintelor mediului de afaceri. Standardizarea sistemului de facturare electronica are beneficii semnificative si la nivel international in ceea ce priveste functionarea economiilor, impactul asupra mediului si reducerea sarcinilor administrative”, a subliniat Adrian Caciu, ministrul finantelor.

OUG nr.130/2021 stabileste urmatoarele termene privind facturarea electronica de catre firmele care comercializeaza produse considerate cu risc fiscal ridicat :

- in intervalul 1 aprilie – 30 iunie 2022 firmele pot sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura;


- incepand cu 1 iulie 2022 aceste firme au obligatia sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, indiferent daca destinatarii sunt sau nu inregistrati in Registrul RO e-Factura.
Sistemul RO e-Factura poate fi accesat cu ajutorul credentialelor pentru Spatiul Privat Virtual (SPV).

RO e-Factura are nenumarate beneficii atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat:

  • Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia B2B;
  • Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale U.E.;
  • Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
  • Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
  • Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
  • Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
  • Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
  • Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.

Tot de la 1 aprilie, intra in vigoare Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 131/2021, care instituie obligatia unitatilor afiliate de a transmite facturile emise atat catre titularii voucherelor de vacanta, cat si in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. Detalii AICI>>

 

Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016