Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor Publice propune prima rectificare a bugetelor de stat si asigurarilor sociale pe anul 2016

29-Iul-2016
2618

Ministerul de Finante a publicat recent un proiect care vizeaza mentinerea deficitului bugetar pe anul 2016 la nivelul de 2,8% din PIB in termeni cash si 2,95% din PIB potrivit metodologiei ESA. Documentul asigura fondurile suplimentare pentru domeniile sanatatii si invatamantului, sumele necesare pentru aplicarea masurilor legislative adoptate in cursul anului curent si fondurile pentru continuarea proiectelor de investitii fezabile, fiind asigurate sume la nivelul necesarului de lucrari ce se pot efectua pana la finele anului.

Propunerea de rectificare are in vedere majorarea per sold a veniturilor bugetului general consolidat cu 2,92 miliarde de lei si a cheltuielilor bugetului general consolidate tot cu 2,92 miliarde de lei.

Astfel, prin propunerea de rectificare elaborata de MFP s-au asigurat, in principal, urmatoarelor domenii:
- 568,6 milioane de lei pentru domeniul sanatate - (la Ministerul Sanatatii -+297,6 milioane de lei si la Casa de Nationala de Asigurari de Sanatate - +271 milioane de lei) pentru asigurarea sumelor necesare platii salariilor majorate conform OUG nr. 20/2016 si destinate personalului medico-sanitar, precum si pentru lucrari de reabilitare la maternitati, investitii la serviciile de ambulanta si UPU/CPU, dotare medicamente si materiale sanitare din cabinetele de medicina generala si dentara din unitatile de invatamant;
- 1,01 miliarde de lei la invatamant - pentru diferente salariale prevazute de Legea nr.85/2016 pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar si universitar si sume pentru plata majorarilor salariale aprobate prin OUG nr.20/2016;
- 2,80 miliarde de lei in plus pentru asistenta sociala, din care: 1,40 miliarde de lei pentru asigurarea fondurilor necesare platii integrale a drepturilor de asistenta sociala (indemnizatii pentru crestere copil, ajutoare sociale, alocatii de stat pentru copii, indemnizatii pentru persoanele cu handicap) si 1,42 miliarde de lei pentru subventia de echilibrare pentru Bugetul asigurarilor sociale de stat;
- 405,3 milioane de lei pentru agricultura, subventii pentru plata deconturilor la motorina trim II si III 2016 si acordare ajutoare de minimis pentru sectorul zootehnic (suma s-a asigurat prin redistribuire din bugetul Ministerului Agriculturii);
- 22,5 milioane de lei pentru cultura - pentru achizitionarea operei de arta "Cumintenia Pamantului". Suma este echivalenta celor 5 milioane de euro pe care Guvernul i-a alocat din totalul de 11 milioane de euro.

Pentru bugetele locale au fost alocate prin sume 655 milioane de lei pentru:
- cheltuieli de personal din invatamantul preuniversitar (597,9 milioane de lei diferente salariale conform Legea 85/2016 si titluri executorii);
- programul "fructe in scoli" ( 20,9 milioane de lei);
- camine de batrani (5,4 milioane de lei),
- contributii la salarizarea personalului neclerical (30,8 milioane de lei, majorare necesara ca urmare a cresterii salariului minim de la 1.050 de lei la 1.250 de lei).

Mentionam ca in proiectul de buget rectificat au fost incluse cca. 2,3 miliarde de lei pentru aplicarea masurilor legislative adoptate de Parlament. Este vorba despre:

- Legea 293/2015 prin care se majoreaza salariilor personalului din autoritatile publice la nivelul serviciilor parlamentare.
- Legea nr.342/22 dec. 2015, Legea 293/2015, Legea nr. 66/2016, Legea nr.83/2015, Legea nr. 130/2015, Legea nr. 216/2015, Legea nr. 69/2015, Legea nr. 7/2016 – Prin aceste acte normative s-au aprobat suplimentari ale cheltuielilor cu asistenta sociala generate de:
cresterea numarului de beneficiari de ajutor social prin excluderea alocatiei de stat pentru copii din veniturile familiei la stabilirea ajutorului social (VMG);
majorarea indemnizatiei acordate adultului cu handicap vizual grav prin majorarea cu 25% a salariului net al asistentului social debutant cu studii medii din unitatile de asistenta sociala din sectorul bugetar, altele decat cele cu paturi, si majorarea numarului de persoane incadrate in diverse tipuri de handicap;
majorarea si modificarea modalitatii de stabilire a indemnizatiei lunare pentru cresterea copilului si stimulentul de insertie;
pensii de serviciu pentru grefieri, personal aeronautic, functionari publici parlamentari, auditori ai Curtii de Conturi.

- Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare.
- Legea 85/2016 prin care personalul didactic beneficiaza de plata diferentelor salariale pentru octombrie 2008 - 13 mai 2011 fara a fi obtinut aceste drepturi prin hotarari judecatoresti. Impact bugetar: 888,5 milioane de lei.

Sumele suplimentare alocate din bugetul de stat ministerelor sunt urmatoarele:

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice: +2.80 miliarde de lei per sold din care: 1,4 miliarde de lei pentru plata integrala a drepturilor de asistenta sociala (indemnizatii pentru crestere copil, ajutoare sociale, alocatii de stat pentru copii, indemnizatii pentru persoanele cu handicap) si 1,42 miliarde de lei subventia de echilibrare pentru Bugetul asigurarilor sociale de stat;

Ministerul Finantelor Publice - Actiuni Generale: +613,6 milioane de lei din care: 310,9 milioane de lei dobanzi la creditele externe contractate si rambursate de statul roman;

Ministerul Afacerilor Interne: +367,9 milioane de lei din care: 182 milioane de lei cheltuieli de personal aferente organizarii alegerilor parlamentare;
Ministerul Sanatatii: +297,6 milioane de lei per sold pentru: asigurarea sumelor necesare platii salariilor majorate conform OUG nr. 20/2016 pentru personalul medico-sanitar, fonduri pentru lucrari de reabilitare la maternitati, investitii la serviciile de ambulanta si UPU/CPU, dotare medicamente si materiale sanitare din cabinetele de medicina generala si dentara din unitatile de invatamant, asigurarea contributiei de asigurari de sanatate pentru pensionarii cu pensii mai mici de 872 de lei;
Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice: +265 milioane de lei, per sold din care: 417,8 milioane de lei, pentru plata diferentelor salariale prevazute de Legea nr.85/2016 pentru personalul didactic din invatamantul universitar si sume pentru plata majorarilor salariale aprobate prin OUG nr.20/2016; conform Legii nr.85/2016 personalul didactic care nu a obtinut hotarari judecatoresti pentru plata diferentelor salariale pentru perioada octombrie 2008 - 13 mai 2011 beneficiaza de aceste drepturi incepand cu 2016;

Autoritatea Electorala Permanenta: +55 milioane de lei din care: 49,8 milioane de lei pentru asigurarea fondurilor necesare rambursarii cheltuielilor cu campania electorala aferenta alegerilor locale efectuate de partidele politice;
Serviciul Roman de Informatii: +37,7 milioane de lei in principal pentru programe majore de achizitii derulate de Serviciul Roman de Informatii;

Ministerul Afacerilor Externe: +35,1 milioane de lei in principal pentru asistenta pentru dezvoltare (Facilitatea Turcia) – 18 milioane de lei si cheltuieli de personal;

Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor: +25 milioane de lei, in principal pentru programul actiunilor de supraveghere, prevenire si control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia mediului, de identificare si inregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor si caprinelor.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici