Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016

03-Mai-2016
2232

Bugetul general consolidat a inregistrat un excedent in valoare de 3,01 miliarde de lei (0,4% din PIB), in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul I.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 55,57 miliarde de lei, reprezentand 7,3% din PIB, au inregistrat o crestere cu 1,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Gradul de realizare a programului de incasari a fost de 96,8%.

Veniturile fiscale colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt cu 6,7% mai mari fata de programul primului trimestru al anului 2016. Este vorba despre veniturile incasate in contul principalelor patru componente ale bugetului general consolidat, respectiv: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Evolutia veniturilor bugetului general consolidat se prezinta astfel:

Colectarile din impozitul pe profit au fost de 3,95 miliarde de lei ?i au reprezentat 0,5% din PIB, gradul de colectare fiind de 118,8%. Evolutia pozitiva a incasarii din impozitul pe profit se datoreaza si reducerii numarului de firme care au inregistrat pierderi nete, la jumatatea anului 2015 - peste 56 de mii de companii, comparativ cu 64 de mii de companii la jumatatea anului anterior.
Colectarile din impozitul pe venit au fost de 6,67 miliarde de lei ?i au inregistrat un grad de colectare de 102,6%.
Colectarile din impozitele ?i taxele pe proprietate s-au realizat in proportie de 74,1%. Nerealizarea programului de incasari la nivelul administratiilor locale este cauzata de amânarea termenului de plata a impozitului pe proprietate, termenul fiind extins pâna la 30 iunie, data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.
Colectarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 14,31 miliarde de lei, respectiv 1,9 ca procent in PIB. Gradul de realizare al programului de incasari trimestrial a ajuns la 108,4%. Cresterea fata de programul de incasari trimestrial inregistrata in cazul taxei pe valoarea adaugata a fost influentata, in principal, de incasarile lunii ianuarie 2016, care au reflectat activitatea economica a lunii decembrie 2015. La aceasta se adauga influenta suplimentara generata de cresterea cheltuielilor bugetare din luna decembrie 2015, precum si de cresterea cu 18,7% a volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule ?i motociclete) in primele 2 luni ale anului 2016.


Accizele colectate au fost de 6,16 miliarde de lei si au reprezentat 0,8% din PIB, gradul de realizare al programului de incasari stabilit pentru trimestrul I fiind de 103,2%.
Incasarile din alte impozite pe bunuri si servicii au fost in suma de 537,1 milioane de lei, ceea ce a determinat un grad de realizare de 52,8% a programului trimestrial de incasari. Aceasta diminuare este cauzata, in principal, de colectarea sub nivelul programat a contributiei datorata pentru medicamente la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, ca urmare a diminuarii valorii consumului medicamentelor compensate, in urma ieftinirii acestora la 1 iulie 2015.
Incasarile din taxele pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati s-au realizat in proportie de 112,9%. Au fost influentate in principal de evolutia pozitiva inregistrata de incasarile la bugetul de stat din taxele pe jocuri de noroc, al caror grad de realizare a fost de 133%, precum si a incasarilor la bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii.
Incasarile din impozitul pe comert exterior ?i tranzactiile internationale s-au realizat in proportie de 112,6%, pe fondul cresterii cu 4,9% a importurilor extracomunitare de bunuri, din primele 2 luni ale anului 2016;
Incasarile din contribu?ii de asigurari au reprezentat 1,9% din PIB si au inregistrat un grad de realizare de 95,2% fa?a de program.
Veniturile nefiscale au fost in suma de 4,27 miliarde de lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare fata de programul estimat de 96,5%.

Cheltuielile bugetului general consolidat au fost in suma de 52.556,9 milioane de lei si au reprezentat 6,9% ca pondere in PIB, in crestere cu 5% fata de nivelul celor efectuate in aceeasi perioada a anului precedent, dar in scadere cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016