Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli

06-Oct-2014
1046
Normele metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatilor finantate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc si bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de institutiile publice, indiferent de modalitatea de organizare si finantare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, au fost modificate prin OMFP 1341 din 03 octombrie 2014.

Ordinul reglementeaza situatiile in care pot fi redistribuite sume de catre institutia publica ierarhic superioara in cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt inferioare cheltuielilor bugetare aferente anului bugetar ale acestora precum si in situatiile in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt mai mari decat cheltuielile bugetare aferente anului bugetar ale acestora.

Prin ordinul 1341 s-au abrogat prevederile privind operatiunile care se efectueaza la data de 1 octombrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului in conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare precum si cele privind operatiuni care se efectueaza in perioada 1 octombrie 2014 - 30 noiembrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare in conturile corespunzatoare de venituri si cheltuieli bugetare deschise pe structura clasificatiei bugetare COFOG 3.

Operatiunile prevazute a se efectua incepand cu 1 octombrie 2014 de institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii se vor efectua incepand cu 01 ianuarie 2015 iar cele prevazute pentru 30 noiembrie 2014 se vor efectua la data de 27 februarie 2015.

La data de 1 ianuarie 2015, institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii transfera pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) excedentul bugetului de venituri proprii al activitatii, inregistrat la finele anului 2014, in conturile corespunzatoare de excedente bugetare. Sumele care se transfera in conturile corespunzatoare de excedente bugetare se diminueaza cu excedentele din anii anteriori anului 2014, utilizate pentru constituirea depozitelor care nu au ajuns la scadenta la data la care se efectueaza transferul, care vor fi transferate in conturile corespunzatoare de excedente bugetare, la scadenta depozitelor respective.

Pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, care colecteaza venituri proprii pentru institutiile publice ierarhic superioare, la unitatile Trezoreriei Statului pot fi deschise conturi de disponibilitati care se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Sumele astfel colectate se vireaza de catre institutiile publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare deschise potrivit Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.954/2005, pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic superioare, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la incasare, daca prin actele normative care stau la baza colectarii sumelor respective nu se prevede altfel. Aceste conturi nu pot prezenta sold la finele exercitiului bugetar.


Autor: Irina Dumitrescu
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Romania a importat de zece ori mai multe legume si fructe, decat a exportat
    • In primul semestru din an, Romania a importatt legume si furcte in valoare de 783, 1 milioane de euro, in conditiile in care valoarea exporturilor a fost de zece ori mai mica, potrivit datelor facute publice de Institutul National de Statistica. In aceeasi perioada, resprectiv prima jumatate a acestui an, valoarea exporturilor de legume si fructe s-a cifrat la 78,6 milioane de euro, dupa cum arata datele centralizate de INS. In conditiile date, deficitul Romaniei in comertul international cu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016