Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli

06-Oct-2014
1069
Normele metodologice privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice autonome, institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii si activitatilor finantate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc si bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de institutiile publice, indiferent de modalitatea de organizare si finantare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului delegat pentru buget nr. 720/2014, au fost modificate prin OMFP 1341 din 03 octombrie 2014.

Ordinul reglementeaza situatiile in care pot fi redistribuite sume de catre institutia publica ierarhic superioara in cazul in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt inferioare cheltuielilor bugetare aferente anului bugetar ale acestora precum si in situatiile in care veniturile bugetare estimate a fi realizate la nivelul unor institutii publice finantate partial din venituri proprii din subordine sunt mai mari decat cheltuielile bugetare aferente anului bugetar ale acestora.

Prin ordinul 1341 s-au abrogat prevederile privind operatiunile care se efectueaza la data de 1 octombrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului in conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare precum si cele privind operatiuni care se efectueaza in perioada 1 octombrie 2014 - 30 noiembrie 2014 pentru transferul sumelor din conturile temporare de venituri si cheltuieli bugetare in conturile corespunzatoare de venituri si cheltuieli bugetare deschise pe structura clasificatiei bugetare COFOG 3.

Operatiunile prevazute a se efectua incepand cu 1 octombrie 2014 de institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii se vor efectua incepand cu 01 ianuarie 2015 iar cele prevazute pentru 30 noiembrie 2014 se vor efectua la data de 27 februarie 2015.

La data de 1 ianuarie 2015, institutiile publice care au infiintate activitati finantate integral din venituri proprii transfera pe baza de ordin de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) excedentul bugetului de venituri proprii al activitatii, inregistrat la finele anului 2014, in conturile corespunzatoare de excedente bugetare. Sumele care se transfera in conturile corespunzatoare de excedente bugetare se diminueaza cu excedentele din anii anteriori anului 2014, utilizate pentru constituirea depozitelor care nu au ajuns la scadenta la data la care se efectueaza transferul, care vor fi transferate in conturile corespunzatoare de excedente bugetare, la scadenta depozitelor respective.

Pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, care colecteaza venituri proprii pentru institutiile publice ierarhic superioare, la unitatile Trezoreriei Statului pot fi deschise conturi de disponibilitati care se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Sumele astfel colectate se vireaza de catre institutiile publice cu personalitate juridica ierarhic inferioare, finantate integral/partial din venituri proprii, in conturile corespunzatoare de venituri bugetare deschise potrivit Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.954/2005, pe numele institutiilor publice cu personalitate juridica ierarhic superioare, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la incasare, daca prin actele normative care stau la baza colectarii sumelor respective nu se prevede altfel. Aceste conturi nu pot prezenta sold la finele exercitiului bugetar.


Autor: Irina Dumitrescu
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi modificari aduse normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016