Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi posibilitati de asistenta tehnica pentru stimularea investitiilor

26-Oct-2017
1394

Prim-ministrul Mihai Tudose a trecut recent in revista, alaturi de reprezentantii Bancii Europene de Investitii (BEI), in cadrul unei intrevederi la Palatul Victoria, domeniile prioritare din perspectiva expertizei si a finantarilor pe care institutia financiara a Uniunii Europene le poate acorda in continuare Romaniei.

Din delegatia romana prezenta la discu?ii au facut parte, de asemenea, Paul Stanescu, viceprim-ministru si ministru al Dezvoltarii Regionale, Ionut Misa, ministrul Finantelor, Felix Stroe, ministrul Transporturilor, Marius Nica, ministru delegat pentru Fonduri Europene, secretarul de stat in Ministerul Sanatatii Cristian Grasu, Roxana Banica, secretar general al Guvernului si consilierii de stat Gabriel Andronache si Felix Rache.

Premierul Mihai Tudose si ministrii prezen?i la intrevedere au mentionat principalele proiecte aflate in diferite stadii de pregatire la nivelul Guvernului care ar putea beneficia de expertiza tehnica a BEI: modificarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice si al parteneriatului public privat, pregatirea documentatiei tehnice necesare pentru constructia spitalelor regionale, a autostrazii Ploiesti-Brasov si a altor proiecte de infrastructura, agricultura, eficienta energetica si reforma institutionala.
“Interesul nostru este sa stimulam investi?iile. Vrem, pentru aceasta, sa avem in Romania o legislatie mai simpla si mai flexibila in domeniul achizitiilor publice si avem toata disponibilitatea de a pune in valoare expertiza pe care ne-o poate oferi Banca Europeana de Investitii”, a declarat premierul Mihai Tudose.

Accentul a fost pus in cursul discutiilor pe dezvoltarea proiectelor majore de infrastructura, incurajarea investitiilor, atat in sectorul public, cat si in cel privat, dar si pe optimizarea resurselor financiare, valorificarea potentialului de atragere a fondurilor europene, asigurarea unui cadru legislativ transparent si coerent in domeniile aferente si multiplicarea exemplelor de bune practici.

Cele doua delegatii au apreciat buna colaborare, de peste 25 de ani dintre Romania si Banca Europeana de Investitii, anul acesta implinindu-se si 10 ani de cand institutia financiara europeana are un birou si la Bucuresti

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici