Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile modificari privind certificarea declaratiei de nedeductibilitate TVA

17-Apr-2013
4361
Contribuabililor beneficiari ai proiectelor finantate prin programe operationale li se aduce la cunostinta ca, in vederea rambursarii cheltuielilor eligibile cu taxa pe valoarea adaugata (TVA) nedeductibila, declaratia pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare trebuie certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Dispozitii generale

In vederea rambursarii cheltuielilor eligibile reprezentand TVA nedeductibila, beneficiarii proiectelor finantate prin programe operationale au obligatia depunerii, ca anexa a fiecarei cereri de rambursare, a unei declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii acesteia de catre beneficiar.

Organul fiscal competent din subordinea ANAF, este organul fiscal in a carui evidenta fiscala solicitantul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.

Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare este obligatorie in cazul persoanelor care solicita autoritatii de management a programelor operationale finantate din instrumente structurale in cadrul obiectivului convergenta, rambursarea cheltuielilor eligibile, reprezentand TVA nedeductibila, efectuate de beneficiari in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale si se aplica proiectelor finantate din instrumente structurale depuse dupa data de 1 ianuarie 2012.


Important! Incepand cu 14 aprilie 2013, prevederile legale referitoare la certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA se aplica si pentru proiectele de grant/strategice finantate din Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" aflate in derulare la 10 august 2012, cat si pentru cele depuse dupa aceasta data.



Depunerea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA

Pentru certificarea declaratiei pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA, solicitantul depune la organul fiscal competent, inainte de depunerea cererii de rambursare la autoritatea de management, Declaratia privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau care poate fi descarcat de pe website-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF.

Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire, pe suport electronic insotit de formularul editat de persoana impozabila, semnat si stampilat in trei exemplare, din care, dupa certificare, un exemplar se depune la autoritatea de management si un exemplar ramane la solicitant.


Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA

In vederea certificarii declaratiei, organul fiscal competent va verifica in Registrul contribuabililor, daca solicitantul are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul Fiscal, in perioada in care au fost efectuate toate achizitiile ale caror facturi sunt inscrise in declaratie.

In situatia in care, solicitantul nu are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal in intreaga perioada la care se refera facturile inscrise in declaratie, organul fiscal emite, de indata, Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, pentru toate facturile inscrise in declaratie.

In situatia in care, unele facturi inscrise in declaratie au fost emise in perioade in care solicitantul a avut calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, organul fiscal transmite declaratia, organului de inspectie fiscala competent.

In urma constatarilor ca urmare a cercetarii la fata locului inscrise intr-un proces verbal, organul de inspectie fiscala emite certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare. in certificat se inscriu numai facturile pentru care taxa este nedeductibila, potrivit legii, sau nu se inscrie nicio factura pentru situatia in care taxa aferenta tuturor facturilor este deductibila.

Important! Organul fiscal emitent nu raspunde de realitatea si eligibilitatea TVA aferenta operatiunilor din facturile inscrise in Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

*

Baza legala: art. 11^1 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 517/2007; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 33/16.01.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 426/2013 privind completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 203/10.04.2013.

Sursa: DGFP Valcea

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici