Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin ANAF nr. 714 din 2012: Inregistrare fiscala din oficiu pentru contribuabilii ce nu indeplinesc obligatia inregistrarii fiscale

15-Aug-2012
3422
Actul normativ adopta procedura inregistrarii fiscale din oficiu pentru un contribuabil ce nu respecta obligatia de inregistrare.

Inregistrarea din oficiu se realizeaza in urmatoarele doua situatii:

a) ca urmare a constatarilor proprii, realizate de organul fiscal, competent in gestionarea si administrarea contribuabilului;
b) ca urmare a solicitarii unei alte autoritati, ce administreaza creante fiscale.

Procedura adopta si modul de notificare a contribuabilului pentru ca acesta sa analizeze situatia in fapt si sa se inregistreze fiscal, daca legislatia impune acest lucru.

Cui este opozabila procedura?

Procedura se aplica urmatoarelor categorii de contribuabili:
- persoane juridice;
- persoane fizice, ce au obligatia inregistrarii (in general, desfasoara activitati intr-o forma organizata/profesionala);
- asocieri fara personalitate juridica, ce au obligatia inregistrarii (in general cele efectuate intre/cu persoane nerezidente);
- sedii secundare, platitoare de impozitul pe venitul din salarii.

Procedura nu se aplica persoanelor fizice, evidentiate pe baza codului numeric personal, ce realizeaza venituri.

Cum se desfasoara efectiv inregistrarea din oficiu?

Autoritatile fiscale analizeaza prin compartimentul de specialitate datele pe care le detin, fie din situatii proprii, fie cele comunicate de alte autoritati. Daca in urma acestor analize rezulta ca se necesita inregistrarea fiscala a contribuabilului, pentru ca a fost identificat un subiect de drept fiscal, acesta va fi notificat, printruna din procedurile adoptate de art. 44 din Codul de procedura fiscala.

Notificarea va preciza temeiul normativ si termenul in care contribuabilul notificat trebuie sa se conformeze procedurii legale si sa se inregistreze fiscal. In urma notificarii contribuabilului, pot fi 3 situatii:

A) Contribuabilul constata ca trebuia sa se inregistreze fiscal si indeplineste procedura de inregistrare. In acest caz, este sanctionat contraventional pentru nerespectarea termenelor de inregistrare.

B) Contribuabilul notificat, constata ca situatia proprie nu il obliga la inregistrarea fiscala. In acest caz, prezinta autoritatii fiscale opinia sa si documentele necesare scutirii la inregistrare.

Daca situatia in fapt nu impune inregistrarea fiscala, autoritatea fiscala suspenda inregistrarea din oficiu si arhiveaza documentatia detinuta.

C) Contribuabilul nu se conformeaza notificarii:

In acest caz, autoritatea fiscala continua procedura inregistrarii si emite decizia de inregistrare fiscala din oficiu pentru acest contribuabil. Decizia de inregistrare fiscala se comunica contribuabilului printr-una din procedurile stabilite de art. 44 din Codul de procedura fiscala. in termen de 2 zile de la emiterea deciziei de inregistrare fiscala se va emite si certificatul de inregistrare fiscala. Odata cu inregistrarea fiscala se va aplica si sanctiunea pentru nerespectarea termenelor de inregistrare fiscala.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii

    • Si pentru companiile implicate in transportul de marfa anul 2025 aduce mai multe schimbari. Spre exemplu, au fost amanate sanctiunile pentru nerespectarea cerintelor de transmitere a coordonatelor GPS, pana la 31 martie 2025, oferind astfel mai mult timp operatorilor economici pentru a implementa si testa sistemele necesare. De asemenea, exisa si obligatii legate de dotarea vehiculelor cu sisteme GPS si aplicatii specifice. Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016