Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie intracomunitara de bunuri. Lipsa document de transport. Cum declaram operatiunea?

21-Feb-2014
5005
In lipsa documentului de transport, se va vedea cum se poate declara o operatiune si declara TVA-ul. In concret, o societate inregistrata in scopuri de TVA si in R.O.I. primeste o factura cu o anumita cantitate de instinctoare de la un partener din Italia inregistrat in scopuri de TVA si inregistrat VIES.

Aceasta factura este fara TVA, iar societatea nu are documentul de transport. Vom vedea cum se trateaza din punct de vedere fiscal aceasta factura, daca este considerata achizitie intracomunitara si daca va fi declarata in 390.

Nota: Pe factura primita este specificat neimpozabil, ceea ce rezulta ca pentru partenerul din Italia este o livrare intracomunitara. Se va vedea daca se poate trata preventiv ca o achizitie intracomunitara in cazul in care ulterior societatea intra in posesia documentului de transport si rezultand ca la aceasta data nu se depune D390, riscand astfel o sanctiune.

Presupunem ca in cazul in care lipseste documentul de transport, efectuarea acestuia a cazut in sarcina furnizorului din Italia.

Astfel, societatea din Italia poate transmite pe e-mail documentul de transport, pe care in mod sigur il detine, odata ce nu a taxat operatiunea de livrare, emitand factura fara TVA.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


Daca transportul a cazut in sarcina furnizorul din Italia, acest aspect este precizat fie in contractul dintre firma dvs si partenerul italian, fie intr-o comanda lansata pentru achizitia respectivelor produse, pe care il puteti utiliza drept document justificativ ca operatiunea este o achizitie intracomunitara.

In oglinda, dvs tratati achizitia - chiar si in lipsa documentului de transport - ca fiind intracomunitara, efectuati taxarea inversa, o declarati in 390 cu A si in 300 pe rindurile 5 si 5.1.
In practica, se intimpla ca in cazul achizitiilor intracomunitare, daca transportul cade in sarcina furnziorului (conform contractului sau comenzii), beneficiarul sa nu detina documentul de transport.

In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, comparativ cu livrarile intracomunitare de bunuri, efectuate de societati din Romania, nu exista obligativitatea prezentarii si altor documente in afara facturii emisa de furnizorul intracomunitar, in regim de scutire de TVA.

Totusi, detinerea unui document de transport, care atesta faptul ca bunurile au parasit un stat membru si au intrat pe teritoriul Romaniei, este o masura in plus pentru a justifica suma inscrisa in contul 4426 din taxarea inversa. Nedetinea acestui document, insa, nu atrage nedeductibilitatea TVA inscrisa in contul 4426 din nota privind taxarea inversa.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie intracomunitara de bunuri. Lipsa document de transport. Cum declaram operatiunea?":
Rating:

Nota: 3.13 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.