Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie intracomunitara de bunuri. Lipsa document de transport. Cum declaram operatiunea?

21-Feb-2014
5877
In lipsa documentului de transport, se va vedea cum se poate declara o operatiune si declara TVA-ul. In concret, o societate inregistrata in scopuri de TVA si in R.O.I. primeste o factura cu o anumita cantitate de instinctoare de la un partener din Italia inregistrat in scopuri de TVA si inregistrat VIES.

Aceasta factura este fara TVA, iar societatea nu are documentul de transport. Vom vedea cum se trateaza din punct de vedere fiscal aceasta factura, daca este considerata achizitie intracomunitara si daca va fi declarata in 390.

Nota: Pe factura primita este specificat neimpozabil, ceea ce rezulta ca pentru partenerul din Italia este o livrare intracomunitara. Se va vedea daca se poate trata preventiv ca o achizitie intracomunitara in cazul in care ulterior societatea intra in posesia documentului de transport si rezultand ca la aceasta data nu se depune D390, riscand astfel o sanctiune.

Presupunem ca in cazul in care lipseste documentul de transport, efectuarea acestuia a cazut in sarcina furnizorului din Italia.

Astfel, societatea din Italia poate transmite pe e-mail documentul de transport, pe care in mod sigur il detine, odata ce nu a taxat operatiunea de livrare, emitand factura fara TVA.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii


Daca transportul a cazut in sarcina furnizorul din Italia, acest aspect este precizat fie in contractul dintre firma dvs si partenerul italian, fie intr-o comanda lansata pentru achizitia respectivelor produse, pe care il puteti utiliza drept document justificativ ca operatiunea este o achizitie intracomunitara.

In oglinda, dvs tratati achizitia - chiar si in lipsa documentului de transport - ca fiind intracomunitara, efectuati taxarea inversa, o declarati in 390 cu A si in 300 pe rindurile 5 si 5.1.
In practica, se intimpla ca in cazul achizitiilor intracomunitare, daca transportul cade in sarcina furnziorului (conform contractului sau comenzii), beneficiarul sa nu detina documentul de transport.

In cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri, comparativ cu livrarile intracomunitare de bunuri, efectuate de societati din Romania, nu exista obligativitatea prezentarii si altor documente in afara facturii emisa de furnizorul intracomunitar, in regim de scutire de TVA.

Totusi, detinerea unui document de transport, care atesta faptul ca bunurile au parasit un stat membru si au intrat pe teritoriul Romaniei, este o masura in plus pentru a justifica suma inscrisa in contul 4426 din taxarea inversa. Nedetinea acestui document, insa, nu atrage nedeductibilitatea TVA inscrisa in contul 4426 din nota privind taxarea inversa.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie intracomunitara de bunuri. Lipsa document de transport. Cum declaram operatiunea?":
Rating:

Nota: 3.13 din 4 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"