Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Norme in vigoare: Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti

09-Mar-2012
2537
Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti in conformitate cu Titlul V din Codul fiscal are ca obiect veniturile veniturile obtinute din Romania insa art. 114 din Codul fiscal circumstantiaza necesitatea ca aceste venituri sa se plaseze in sfera celor impozabile. Din analiza art. 115 din Codul fiscal se poate constata ca nu toate veniturile sunt impozabile in Romania insa potrivit art. 115 alin. (1) lit. k) veniturile din servicii prestate in Romania sunt impozabile in Romania. In acelasi timp dreptul de impunere a acestor venituri este restans prin aplicarea conventiei pentru evitarea dublei impuneri in conditiile art. 118 din Codul fiscal.


In conditiile prezentarii certificatului de rezidenta fiscala in SUA vor fi aplicabile cu prioritate prevederile Conventiei incheiate intre Romania si SUA aprobata prin Decretul 238/1974. Art. 5 din Conventie precizeaza circumstantele in care societatea nerezidenta dobandeste un sediu permanent in statul de sursa al venitului.

Cu aplicare la cazul particular analizat alin. (4) al acestui articol stabileste ca o persoana activand in unul dintre statele contractante in contul unui rezident al celuilalt stat contractant, altul decat un reprezentant cu statut independent, caruia i se aplica paragraful (5), va fi considerata ca da nastere la un sediu permanent in statul contractant mentionat, daca o asemenea persoana are si exercita in mod obisnuit, in primul stat contractant mentionat, imputernicirea de a incheia contracte in numele acelui rezident, afara de cazul cand exercitarea unei astfel de imputerniciri se limiteaza la cumpararea de produse sau marfuri pentru acel rezident.

Aceasta prevedere limiteaza circumstantele in care nerezidentul care desfasoara o activitate in Romania realizeaza venituri prin intermediul unui sediu permanent. Aceasta delimitare permite mai apoi aplicarea prevederilor art. 7 din Conventie care statueaza la alin. (1) faptul ca profiturile industriale sau comerciale ale unui rezident al unuia dintre statele contractante vor fi scutite de impozit de celalalt stat contractant, in afara de cazul cand rezidentul are un sediu permanent in acel celalalt stat contractant.

Avand in vedere dispozitiile de mai sus si situatia prezentata se poate constata faptul ca prezenta pe teritoriul Romaniei a persoanelor fizice care pun in executare serviciul contractat cu societatea nerezidenta nu determina existenta unui sediu permanent ceea ce, in concluzie, nu permite statului de sursa a veniturilor sa impuna veniturile realizate de catre aceasta.

Asadar, in cazul prezentarii certificatului de rezidenta fiscala veniturile nerezidentului nu vor fi supuse impozitarii in Romania acesta neavand alte obligatii declarative. In cazul in care nu se prezinta certificatul venitul va face obiectul impunerii cu o cota de 16% aplicata la venitul brut platit.

Avand in vedere ca prestarea serviciului se realizeaza pe teritoriul Romaniei contractul incheiat cu societatea prestatoare va face obiectul inregistrarii la organul fiscal potrivit art. 8 alin. 7 indice 1 din Codul fiscal. Obligatia se indeplineste prin depunerea Declaratiei de inregistrare a contractelor initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente in conditiile OMEF 2310/2007.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme in vigoare: Impozitarea veniturilor realizate de catre nerezidenti":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cine semneaza raportarile contabile la 30 iunie 2021
    • Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economicia fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 15 iunie, sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 se aplica operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Acestia au termen limita data...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune extinderea Declaratiei 089. Formularul va fi completat cu ajutorul unui program de asistenta si depus prin mijloace electronice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (089) „Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 si/sau art.331 alin.(2) lit.l) pct.2 din Codul fiscal”. Conform referatului de aprobare, Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare stabilea, la art.331 alin.(2)...» citeste mai departe aici

  • Sinteza legislativa. Noutati fiscale aparute in Monitor in perioada 12-16 iulie 2021
    • ANAF a publicat in data de 19 iulie buletinul informativ nr. 22 care prevede actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 12 iulie – 16 iulie 2021. Conform materialului, au aparut 4 noutati fiscale, dupa cum urmeaza: 1. Ordinul ministrului finantelor nr. 762/2021 pentru reglementarea unor aspecte contabile (MO nr. 697 din 14 iulie 2021); Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile...» citeste mai departe aici

  • Contabilitate fara stres ori burnout! Solutii moderne aplicabile in contabilitate
    • Viata contabilului roman se imparte intre inainte si dupa 25 ale luni. Cine poate cunoaste mai bine presiunea sub care, clipa de clipa, noi, contabilii, am ajuns sa muncim si sa traim? Pentru ca, cine nu stie? - Copiii nostri sau partenerul de viata “se inteleg” cu noi, contabilii, ori au parte de atentia noastra doar dupa ce am de pus declaratiile lunii... - Concediile? Atunci cand catadicsim sa ne luam cateva zile, avem grija sa le programam dupa depunerea declaratiilor, dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016