Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Normele de utilizare si completare a ordinului de plata, MODIFICATE! (Ordinul nr. 547/2020)

06-Feb-2020
4805

Este oficial: avem noi norme metodologice de utilizare si completare a OPT si OMPE. In Monitorul Oficial Partea I nr. 82 din 05.02.2020 a fost publicat Ordinul nr. 547/2020 pentru modificarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005.

Ordinul nr. 547/2020 a intrat in vigoare miercuri – 5 februarie 2020.

Asadar, potrivit normelor metodologice modificate, persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului au obligatia de a semna pe documentele de plata care se depun la unitatile Trezoreriei Statului, fara a mai fi necesara aplicarea stampilei pe documentele respective.

In cele ce urmeaza va supunem atentiei textul integral al Ordinului nr. 547/2020:

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere prevederile art. V din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul Finantelor Publice emite urmatorul ordin:

Art. I. -

La articolul 5 din Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 10 martie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, litera s) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"s) in rubrica «Semnatura platitorului si stampila», persoanele autorizate din cadrul institutiilor publice care dispun plati din conturile deschise la Trezoreria Statului au obligatia de a semna pe documentele de plata care se depun la unitatile Trezoreriei Statului, fara a avea obligatia de a aplica amprenta stampilei pe documentele respective. In situatia in care institutiile publice opteaza numai pentru semnarea documentelor de plata, acestea vor proceda la depunerea la unitatile Trezoreriei Statului a fiselor cu specimenele de semnaturi care contin numai semnaturile persoanelor autorizate sa dispuna plati din conturile proprii. Fisele cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului raman valabile pana la primirea unor noi fise cu specimene de semnaturi. Platitorii prevazuti la art. V alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, semneaza ordinul de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) conform fiselor cu specimenele de semnaturi depuse la unitatile Trezoreriei Statului, fara a aplica amprenta stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului."

Art. II. -

Prezentul Ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016