Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Control efectuat de inspectori antifrauda. Masuri asiguratorii

11-Nov-2014
6170
"Am avut control de la Antifrauda. Au considerat ca o factura de achizitie nu reflecta operatiuni reale si, fara sa analizeze documentele justificative puse la dispozitie de catre societate, au scris proces verbal prin care s-a stabilit un debit reprezentand TVA, impozit profit. Mai mult decat atat, au instituit si sechestru asiguratoriu pe bunuri mobile, imobile, creante certe si viitoare, conturile blocate. Societatea a depus contestatie la judecatorie (asteptam sa se judece) pentru ridicarea sechestrului asiguratoriu.

- Cum mai incasam banii de la clienti daca avem conturile blocate si nu se va ridica sechestrul? Avem clienti care incaseaza banii de la fonduri europene si trebuie sa ne si faca plata, conform graficului stabilit.
- Impotriva debitelor stabilite de antifruda prin proces verbal, ce se poate face? Se contesta? Daca da, unde se depune contestatia si in cate zile de la data acestuia? In procesul verbal nu se specifica aceste aspecte."


Raspunsul expertilor care au realizat ghidul "Totul despre factura":

Proprirea si sechestrul asiguratoriu sunt reglementate la art. 129 din Codul de procedura fiscala. Aceste masurile asiguratorii se dispun si se duc la indeplinire, prin procedura administrativa, de organele fiscale competente. 

Se dispun masuri asiguratorii sub forma popririi asiguratorii si sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor mobile si/sau imobile proprietate a debitorului, precum si asupra veniturilor acestuia, cand exista pericolul ca acesta sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea. 

Aceste masuri pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare. Masurile asiguratorii dispuse atat de organele fiscale competente, cat si de instantele judecatoresti ori de alte organe competente, daca nu au fost desfiintate in conditiile legii, raman valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor formalitati. Odata cu individualizarea creantei si ajungerea acesteia la scadenta, in cazul neplatii, masurile asiguratorii se transforma in masuri executorii. 

Masurile asiguratorii se dispun prin decizie emisa de organul fiscal competent. In decizie organul fiscal va preciza debitorului ca prin constituirea unei garantii la nivelul creantei stabilite sau estimate, dupa caz, masurile asiguratorii vor fi ridicate. 
Prin OANAF 260/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, este aprobata Procedura de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

In cazul in care se infiinteaza poprire asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti se indisponibilizeaza, in masura in care este necesar pentru achitarea sumei datorate, sumele existente, precum si cele viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si/sau valuta. Sumele vor fi retinute si, in cazul inceperii procedurii de executare silita, vor fi virate la buget, in conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului. Din momentul indisponibilizarii nu se mai deconteaza documentele de plata transmise unitatii bancare si nu se mai accepta de catre unitatea bancara plati din conturile respective pana la data ridicarii masurii asiguratorii sau pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale, dupa caz, cu exceptia sumelor necesare platii drepturilor salariale.

Asadar, pe perioada indisponibilizarii se vor opera incasarile in contul bancar insa nu se vor accepta plati din conturile respective pana la data ridicarii masurii asiguratorii sau pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale, dupa caz, cu exceptia sumelor necesare platii drepturilor salariale.

Conform art. 93 indice 3 din Codul de procedura fiscala, controlul operativ si inopinat se efectueaza de catre inspectorii antifrauda, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, in conditiile legii. 

Controlul operativ si inopinat se poate efectua si in scopul realizarii de operatiuni de control tematic care reprezinta activitatea de verificare prin care se urmareste constatarea, analizarea si evaluarea unui risc fiscal specific uneia sau mai multor activitati economice determinate. 

La inceperea controlului operativ si inopinat, inspectorul antifrauda este obligat sa prezinte contribuabilului legitimatia de control si ordinul de serviciu. 

Ori de cate ori controlul operativ si inopinat se efectueaza la sediul social sau la sediile secundare ale contribuabilului, acesta se consemneaza in registrul unic de control. 

La finalizarea controlului operativ si inopinat se incheie procese-verbale de control/acte de control, in conditiile legii. 

Modelul si continutul formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala este prezentatat in anexa nr. 1 la OANAF 3494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala.

Conform modelului, Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor trebuie sa contina mentiunea „In conformitate cu prevederile O.G. nr. 2/2001, aprobata prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentului proces-verbal care tine loc si de instiintare de plata se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii la judecatoria in a carei circumscriptie a fost savarsita contraventia. Intocmit in 3 exemplare, din care un exemplar s-a inmanat azi............................../sau se va comunica contravenientului in cel mult o luna de la data incheierii.”

Studiu de caz extras din ghidul care lamureste orice aspect ce tine de factura>>>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control efectuat de inspectori antifrauda. Masuri asiguratorii":
Rating:

Nota: 3.21 din 7 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016