Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul portret ANAF, vazut de MFP

05-Apr-2013
3475
Planurile de reorganizare a administratie fiscale au fost dezbatute de catre Daniel Chitoiu, Viceprim-ministru, Ministrul Finantelor Publice in cadrul unei intalniri cu membrii Camerei de Comert Americane in România (AmCham).

Multe dintre temele abordate de catre participanti au tinut cont de cele mai importante probleme pe care le intampina deopotriva mediul de afaceri si Guvernul Romaniei.

In aceasta privinta, Daniel Chitoiu a accentuat nevoia existentei unui parteneriat real intre institutiile statului si mediul de afaceri, accentuand angajamentul de a se implica activ in reforma structurala a institutiilor statului, cu precadere in cea a Administratiei fiscale, si a filosofiei care sta in spatele acestui parteneriat.

Astfel, un punct de interes pe agenda discutiilor l-a reprezentat procesul de reorganizare si transformare a Administratiei fiscale, proces care se constituie intr-unul dintre cele mai importante obiective de mandat ale ministrului finantelor publice. Acesta si-a exprimat sustinerea categorica a reasezarii relatiei dintre contribuabili si reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, in vederea sprijinirii mediului de business prin profesionalizarea corpului de functionari publici cu atributii in zona de control si prin informatizarea cât mai rapida a intregului sistem.

Totodata, domnul ministru Chitoiu a reasigurat reprezentantii mediului de afaceri ca, pâna la sfârsitul acestui an, grupurile de lucru din cadrul Ministerului Finantelor Publice vor finaliza rescrierea Codului Fiscal si a Codului de Procedura Fiscala in vederea asigurarii unui cadru legislativ coerent care sa ofere stabilitate si predictibiltate.


Pe parcursul intâlnirii, discutiile au punctat si masurile de relansare economica care vor fi adoptate de Guvern in perioada imediat urmatoare precum reducerea TVA la pâine incepând cu data de 1 iulie, sau implementarea unei scheme de ajutor de stat prin care companiile vor putea accesa fonduri nerambursabile si care are ca obiectiv imediat crearea de noi locuri de munca. De asemenea, au fost trecute in revista si masurile de simplificare a sistemului fiscal printre care se numara introducerea impozitului de 3% pe cifra de afaceri pentru companiile care au realizat venituri sub 65.000 de euro pe an sau aplicarea unui impozit forfetar in cazul anumitor categorii de servicii incepând din al doilea semestru al acestui an.

Ministrul Finantelor Publice a reconfirmat intentia Guvernului, asumata in programul de guvernare, de a reduce, daca evolutia economica va permite, nivelul contributiilor sociale cu 5 puncte procentuale si a TVA de la 24% la 19%, astfel ca, pe baza analizelor din acest an, incepând cu 1 ianuarie 2014 sa poata fi implementata una dintre cele 2 masuri.

De asemenea, a fost reiterata necesitatea crearii cât mai rapid a unui cadru solid care sa favorizeze parteneriatul public-privat, vazut ca o solutie de finantare de care România are nevoie.

In incheiere, domnul ministru Daniel Chitoiu a adresat invitatia membrilor AmCham de a se alatura Consiliului Consultativ constituit la nivelul Ministerului Finantelor Publice din care fac parte reprezentanti ai mediului academic si de business.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici