
Raportul Special
realizat de specialisti
O noua modificare importanta a fost anuntata de ANAF care propune, spre dezbatere publica, proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Solutia identificata a fost elaborata in urma consultarilor purtate cu factorii interesati/decidenti, inclusiv cu asociatiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat.
Conceptul Registrului creeaza premisele respectarii cerintei stipulate la art. 3^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Totodata, constituie fundamentul unei evidente la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
- identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si care nu poate fi anulat/sters/realocat;
- identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie;
- colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
- reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
- corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
- diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor;
- securizarea procedurii, ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.
Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora are ca deziderate:
- combaterea riscurilor de neconformare fiscala;
- simplificarea procedurilor si sporirea competitivitatii fiscale a mediului de afaceri;
- cresterea calitatii serviciilor oferite contribuabililor;
- dezvoltarea canalelor informatice de interactiune cu contribuabilii.
De asemenea, proiectul de ordin privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si optimizarea rersurselor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala printr-o comunicare electronica a informatiilor din registrul national de evidenta, prin simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale; prin identificarea si utilizarea informatiilor necesare bunei functionari a Registrului inclusiv din bazele de date proprii ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (de tipul: "stare operator economic") sau, dupa caz, de la terti (de tipul: "numar si data emitere autorizatie de distributie" - informatie ce va fi colectata de la Ministerul Finantelor Publice s.a.m.d.) si, nu in ultimul rând, prin degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in privinta procedurii de declarare si inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Proiect: Pana pe 1 septembrie 2025 se amana sanctiunile pentru persoanele care utilizeaza CASE DE MARCAT care nu emit cod QRProiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteDeclaratia F4109 trebuie transmisa pentru TOATE casele de marcat electronice neutilizate, chiar si pentru cele cu memoria fiscala scoasaCasa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme miciCasele de marcat cu jurnal electronic - Noul proiect privind combaterea evaziunii.Ultimele articole
Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?CASE DE MARCAT electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o ziMajorare cota TVA din 1 august 2025. Firmele trebuie sa ajusteze TVA in casele de marcatCasa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Articole similare
OG 17/2015 a stabilit noile termene pentru casele de marcat electronice din 2016E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?Articole similare
Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018, publicate in Monitorul OficialCase de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFDecont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiMMPS infiinteaza Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania! Ar putea fi inclusi si bugetariiANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFUltimele articole
Decont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazaInchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieRegistrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%: ce date contine si cine il completeazaModificari privind inmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice. Util si pentru firme!Noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA