
Raportul Special
realizat de specialisti
In data de 24.07.2015, Ministerul Finantelor Publice a trimis Consiliului fiscal, prin adresa nr. 101896/24.07.2015, proiectul de rectificare a Bugetului general consolidat pe anul 2015, Nota de fundamentare si proiectul Ordonantei Guvernului cu privire la rectificarea bugetului de stat, precum si Nota de fundamentare si proiectul Ordonantei Guvernului pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2015, solicitand în temeiul art. 53, alin. (2) din Legea nr. 69/2010 republicata opinia Consiliului fiscal cu privire la acestea.
In plus, Consiliului fiscal i-a fost remis si Raportul semestrial privind situatia economica si bugetara de concluziile caruia, alaturi de opinia Consiliului fiscal cu privire la acesta, trebuie tinut seama in constructia propunerii de rectificare bugetara in conformitate cu prevederile art. 15 alin. 1 al Legii responsabilitatii fiscal-bugetare (LRFB) republicata. Opinia nu tine seama de modificarile operate între timp la proiectul de rectificare bugetara si notificate Consiliului fiscal în dimineata zilei de marti, 28 iulie.
1. Proiectul de rectificare a bugetului general consolidat – conformarea cu regulile fiscale
Comparativ cu bugetul initial aprobat, proiectul de rectificare mentine soldul bugetar proiectat la nivelul nominal de -13.004 milioane lei, înscriindu-se astfel în plafonul de deficit bugetar definit în Legea 182/2014 (Legea pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati în cadrul fiscal-bugetar în anul 2015) si respectand regula instituita de art. 12 lit. b) al LFRB. Data fiind revizuirea descendenta minora a cheltuielilor cu dobanzile (-55 milioane de lei), soldul primar al bugetului consolidat este programat sa depaseasca cu aceeasi suma plafonul corespunzator definit în Legea 182/2014.
Daca soldul ramane constant în raport cu nivelul initial, atat veniturile cat si cheltuielile bugetare sunt programate sa creasca semnificativ. Din perspectiva regulilor instituite de LRFB, intervine neconformarea cu acestea dupa cum urmeaza:
Nivelul programat al cheltuielilor de personal (49.761,5 milioane lei, respectiv 7,1% din PIB) depaseste plafonul corespunzator definit de Legea 182/2014 atat in ceea ce priveste nivelul nominal, cat si ca procent in PIB1 cu 1.388,1 milioane lei, respectiv cu 0,28% din PIB. Lipsa de conformare cu regulile fiscale intervine la nivelul celor instituite de art. 12 lit. a) (pentru nivelul exprimat ca procent în PIB) si lit. c) ( pentru nivelul nominal) al LRFB, precum si in ceea ce priveste regula instituita de art. 17 alin. 2 care interzice majorarea cheltuielilor de personal pe parcursul anului cu prilejul rectificarilor bugetare.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Click aici pentru continuarea documentului emis de Consiliul Fiscal.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
De ce Electorata nu e cea mai atractiva masura: platim mai multi baniMai multi bani la salarii si pensii, taieri de la investitiiReducerea TVA-ului la paine are nevoie de aprobarea Consiliului FiscalCONSILIUL FISCAL: Cheltuielile cu personalul bugetar sunt subevaluateIonut Dumitru: Opiniile Consiliului Fiscal si ale FMI converg in mare masuraUltimele articole
Ministrul Finantelor Publice: Prognozele sunt prea pesimiste si ar putea afecta mediul de afaceriCONSILIUL FISCAL identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetareAngajari la stat: CONSILIUL FISCAL organizeaza concurs pentru posturile vacanteIntentia Guvernului privind pensiile speciale poate corecta o situatie aberantaDatele privind somajul in Romania nu corespund situatiei realeArticole similare
Un nou proiect vrea sa modifice Codul fiscal. Vezi propunerileComunicat MFP: Discutii la Atena privind SITUATIA ECONOMICA si ajustarea fiscalaComunicat MFP privind procesul de consolidare fiscala. Intalnire cu reprezentantii Bancii MondialeJumatate dintre romani cred ca economia merge prost, dar sunt multumitiOUG 99/2020: Noi facilitati fiscale. Prorogare termene si amanarea dobanzilor si penalitatilor de intarziereUltimele articole
[MODEL] Bilant contabil si reglementari cheieTermenul de depunere a solicitarii de restructurare a obligatiilor bugetare ar putea fi prorogat pana la 31 iulie 2023Firmele NU vor mai fi incadrate in categoria marilor contribuabili daca au inregistrat o cifra de afaceri mai mica cu 50%ONRC: Obligatii si sanctiuni aplicate lichidatorilor numiti in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990OUG 153/2020: Noi masuri fiscale pentru stimularea capitalurilor proprii ale firmelor. Se acorda reduceri de pana la 10% la plata impozitului pe profitArticole similare
Ministrul Finantelor: A doua RECTIFICARE BUGETARA va avea loc in luna noiembrieRectificarea bugetara e pe masa de lucru a expertilor FMIFlorin Citu, audiat pentru functia de ministru al Finantelor: Obiectivul - eradicarea treptata a saraciei din RomaniaRectificarea bugetara negativa nu este ceva dezastruosMajorarea TVA a crescut semnificativ incasarile la bugetUltimele articole
OUG 51/2020: Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020Ministrul Muncii: O parte din platile pentru somaj tehnic a fost deja facutaMinisterul Finantelor: La rectificarea bugetara, cei mai multi bani merg la Ministerul Muncii si Ministerul SanatatiiMinistrul Finantelor: Bugetul alocat concediilor medicale, suplimentat cu peste 1 miliard de leiRectificarea bugetara, publicata in Monitorul Oficial: Evolutia principalilor indicatori macroeconomiciArticole similare
OUG 34/2023: Ordonanta care prevede reducerea cheltuielilor publice a fost publicata in Monitorul OficialLegea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetarAprobarea plafoanelor pentru bugetul pe 2020: Inghetarea salariilor bugetarilor si a indemnizatiei de hrana si majorarea accizei la tigariDocument. Institutiile publice ar putea dispune concedieri si taierea salariilor in sectorul public!Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani?Ultimele articole
Noi masuri fiscal-bugetare si prorogarea unor termene, propuse de FinanteProgramul IMM FACTOR a fost publicat in Monitorul Oficial. In ce consta schema de ajutor (OUG 146/2020)OUG 51/2020: Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020Este OFICIAL! ANAF va incepe reorganizarea activitatii (OUG 24/2020)Rectificarea bugetara pe anul 2019 a fost publicata in M. Of.Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA