Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Patronii condamnati si firmele inactive "ies la lumina"

10-Mai-2011
3168
Inregistrarea unei firme, inchiderea acesteia sau fuziunile dispar din Monitorul Oficial si vor fi publicate intr-un buletin electronic al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Atributiile privind inregistrarea unei firme sau incetarea activitatii ei, fuziunea sau divizarea firmei, ca si autorizarea persoanelor fizice urmeaza a intra in competenta unei categorii noi: registratorii comerciali, care vor lua locul judecatorilor-delegati (acestia din urma vor interveni doar in cazul contestatiilor).

Aceste prevederi sunt incluse intr-un proiect de lege adoptat saptamana trecuta de Guvern.

Inlocuirea publicarii in Monitorul Oficial cu publicarea in Buletinul electronic al ONRC se va face intr-un orizont de 2 ani de la intrarea in vigoare a legii care a fost trimisa Parlamentului pentru a fi discutata in regim de urgenta.

Ministerul Justitiei afirma ca proiectul a fost gandit in ideea de a veni in sprijinul mediului de afaceri si a fost elaborat in stansa legatura cu acesta.

"In doi ani vom renunta la publicarea in Monitorul Oficial a actelor tinand de infiintarea societatilor comerciale si modificarile aduse in cadrul acestora prin intocmirea unei platforme electronice care va permite tuturor persoanelor interesate, cu costuri minimale, sa aiba acces la baza de date respectiva. Termenul propus pentru updatarea bazei de date prin inregistrarea unei noi societati comerciale este trei zile", a declarat Alina Bica, secretar de stat la Ministerul Justitiei.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Noua platforma, un plus de transparenta

Noua platforma electronica va aduce mai multa transparenta, pentru prima data urmand a fi facute publice date despre cazierul fiscal al persoanelor care desfasoara activitati comerciale, dar au fost condamnate, si, de asemenea, platforma ofera acces la firmele care sunt inactive din punct de vedere fiscal.

"Exista o multitudine de societati comerciale care, desi sunt inregistrate in Registrul Comertului, nu desfasoara niciun fel de activitate comerciala. Ele sunt inactive fiscal si sunt activate doar la un anumit moment pentru diverse scopuri. Practic, cand o societate comerciala va dori sa intre in relatii de afaceri cu alta societate comerciala va putea sa acceseze aceasta platforma si sa constate daca intr-adevar are un partener de afaceri viabil, respectiv, daca a avut relatii comerciale in trecut sau daca avem de a face cu o persoana resuscitata in ultimele sase luni pentru diverse ratiuni", a declarat secretarul de stat.

Procedura de inregistrare la Registrul Comertului va fi simplificata, urmand ca Ministerul Justitiei sa adopte modelele unice de formulare.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Patronii condamnati si firmele inactive "ies la lumina"":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.