Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata de outsourcing salarial creste in continuare

12-Sep-2013
2163
Piata de outsourcing salarial si administrare de personal va creste si in acest an cu circa 15 procente pana la peste 170.000 de salariati procesati. Acest lucrus e intampla dupa ce a avut loc, in ultimii cinci ani, o crestere de 110 la suta, potrivit estimarilor Accace.

Potrivit lui Bogdan Badea, managing director Accace in Romania, motivele principale pentru care companiile din Romania externalizeaza serviciile de salarizare sunt confidentialitatea salariilor practicate in cadrul companiilor si reducerea costurilor, dar si necesitatea unor servicii de consultanta, care sa aduca valoare adaugata in domeniul salarizarii.

"Outsourcing-ul nu mai este in anii de pionierat, au aparut furnizori pentru toate categoriile de pret si servicii si tot mai multe companii au inceput sa inteleaga avantajele externalizarii si sa ceara consultanta care sa aduca valoare adaugata serviciilor de salarizare", a adaugat Bogdan Badea.

Piata de outsourcing salarial din Romania nu este la fel de matura ca cea din Cehia, Slovacia, Ungaria sau Polonia, unde gradul de penetrare este mai ridicat, insa ritmul de crestere pe plan local il depaseste pe cel din regiune.

"Va avea loc si o maturizare a pietei locale si nu vor mai exista diferente foarte mari de calitate, asa cum se intampla in acest moment. Furnizorii care nu ofera o calitate constanta vor pierde clienti din ce in ce mai repede, datorita competitiei tot mai mari intre furnizori, dar si a dezvoltarii social media prin care informatia ajunge mai repede la utilizatori. Transparenta si accesibilitatea la date in timp real vor fi aspecte din ce in ce mai solicitate de clienti", a mai precizat Bogdan Badea.


Pe plan local, majoritatea companiilor, din toate verticalele de business, apeleaza la outsourcing-ul serviciilor de salarizare si administrare de personal, insa sectoare precum constructiile, restaurantele, hotelurile si institutiile publice sunt printre cele mai reticente la externalizarea salarizarii.

"In constructii si HORECA sunt anumite plati salariale care se fac la gri-negru, iar in ceea ce priveste domeniul public, totul vine de la lipsa de transparenta in ceea ce priveste nivelul salarial din anumite institutii", explica Bogdan Badea reticenta acestor sectoare la astfel de servicii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016