Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Preluare sold cont furnizori fara analitice. Reglararea ulterioara a soldurilor analitice. Cum procedam?

27-Apr-2016
6304

In analiza urmatoare, avem ca exemplu situatia in care s-a preluat in 2008 o societate comerciala, iar la introducerea balantei in programul de contabilitate, a fost preluat doar soldul total al contului 401, nu si soldurile analiticilor contului 401 (fostul contabil precizase ca nu a facut analitice pe fiecare furnizor in parte).

In prezent, deoarece exista furnizori cu care nu se mai lucreaza, a ramas sold in rosu (sold creditor cu minus), suma respectiva reprezentand soldul initial care ar fi trebuit preluat in anul 2008.

Vom vedea cum se pot regla aceste solduri pentru a ramane pe zero asa cum sunt ele, de fapt, corecte, precum si cum se vor regla soldurile celorlalti furnizori cu care se mai lucreaza, dar ale caror solduri nu sunt corecte deoarece nu s-a preluat soldul initial.

In mod normal, pentru regularizarea situatiei ar trebui pornit de la inventarierea anuala aferenta anului anterior 2007 avand in vedere ca si datoriile catre furnizori trebuiau inventariate si, in functie de aceste datorii, sa se recompuna pe cat posibil componenta soldului total al contului 401.

Daca nu se reuseste asa recompunerea soldului, atunci pe baza ultimei inventarieri a patrimoniului de la 31 decembrie 2015, trebuie comparat soldul datoriilor inventariate (punctajele cu furnizorii) cu soldurile analitice ce compun soldul total al contului 401 tot la 31 decembrie 2015.

Avand in vedere perioada mare de timp si posibilitatile practice extrem de reduse pentru o alta modalitate de rezolvare, se va propune administratorului societatii, pe baza de referat, lichidarea/actualizarea soldurilor, astfel incat situatia reala (din punctaje) sa corespunda cu situatia scriptica din contabilitate.

Astfel, se va propune ca soldurile in rosu sa fie inchise pe seama conturilor de cheltuieli de exploatare (articol contabil 6588 = 401), cu mentiunea ca acestea nu vor fi tratate drept cheltuieli deductibile (data fiind imposibilitatea explicitarii efectuarii lor in interesul activitatii economice a societatii, operatiunea fiind doar o simpla reglare contabila).

Similar se va proceda si pentru reglarea soldurilor furnizorilor, daca acestea sunt mai mici in contabilitate fata de cele din punctaje). In ipoteza in care soldurile furnizorilor in activitate sunt mai mari in contabilitate fata de cele din punctaje, soldurile se vor regla pe seama veniturilor din exploatare (articol contabil 401 = 7588), cu mentiunea ca acestea vor fi tratate drept venituri impozabile conform art. 19 alin. 1 din Codul fiscal.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

  • Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importante

    • Persoanele care dau in chirie case sau apartamente, trebuie sa stie ca, pe langa completarea contractului si declararea lui la ANAF, exista si alte obligatii fiscale importante pentru persoanele care incaseaza banii din chirie. De asemenea, in anumite cazuri, si firmele sau PFA-urile care inchiriaza spatii au unele indatoriri fiscale. Avem cazul urmator. Contract de inchiriere apartament intre o societate comerciala si 2 persoane fizice sot-sotie co-proprietari cu valoarea chiriei de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016