Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA

26-Dec-2017
1936

In ce priveste procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA, vom avea in vedere, prin cele de mai jos, mai multe etape concrete pe care le veti avea de indeplinit. 

Intr-un material recent privind Split TVA, publicat de Ciel Romania, se arata care este Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA, dupa cum urmeaza:


A. Depunerea de catre persoana juridica a Cererii (formularul 310):

Se depune electronic sub forma unui fisier PDF avand atasate alte 2 fisiere: XML–ul cererii si un fisier zip (max. 10mb) cu documentele justificative anexate, in copie, certificate conform cu originalul. 

 Depunerea se va face pe site-ul e-guvernare, sectiunea Depunere declaratii, sau pe suport CD insotita de formularul listat si semnat la registratura organului fiscal competent.

Pentru depunerea prin mijloace electronice este nevoie sa se detina un certificat digital calificat, eliberat in conditiile Legii 455/2001.

 Aceste cereri se vor inregistra in evidenta organului fiscal intr-o fisa distincta, denumita TRANSFER DE SUME DIN CONTUL DE TVA.

 

B. Se verifica de catre organul de inspectie fiscal:

  • existenta tuturor documentelor justificative. corelarea tuturor documentelor cu datele inscrise in cerere, pentru fiecare situatie pentru care se cere aprobarea. 

 
C) Referatul privind solutionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.

  •  rezultatul analizei cererii si a documentelor justificative va fi consemnat de catre organul de inspectie fiscal in REFERATUL PRIVIND SOLUTIONAREA CERERII DE APROBARE A TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.

Referatul se avizeaza de seful de serviciu coordonator, se propune spre aprobare conducatorului adjunct al unitatii fiscale si se aproba de catre conducatorul unitatii fiscale.

 

D. Emiterea DECIZIA DE SOLUTIONARE A CERERII PENTRU APROBAREA TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.

Dupa aprobarea referatului se emite DECIZA DE SOLUTIONARE A CERERII PENTRU APROBAREA TRANSFERULUI SUMELOR DIN CONTUL DE TVA.

Ca si referatul, decizia se avizeaza de seful de serviciu coordonator, se propune spre aprobare conducatorului adjunct al unitatii fiscale si se aproba de catre conducatorul unitaii fiscale.

Se vor emite decizii de solutionare in numar egal cu numarul bancilor cuprinse in cereea depusa de contribuabil. Fiecare decizie, pentru fiecare banca, se intocmeste in 3 (trei) exemplare, din care 2 (doua) semnate numai de conducatorul unitati fiscale, se comunica contribuabilului, unul fiind depus la fiecare banca.

IMPORTANT!
Aprobarea conform procedurii de mai sus se va face in termen de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii prin formularul 310.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016