Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Profilul noilor intreprinzatori: cele mai multe firme nu au salariati

25-Iun-2012
1806
Potrivit unei analize recente intocmite de Institutul National de Statistica, in septembrie 2011 in Romania erau inregistrate 128.855 de intreprinderi noi, excluzand intreprinderile agricole. Prin comparatie, in 1995 existau circa 390.000 de intreprinderi noi.

Cele mai multe intreprinderi noi inregistrate in ultimii ani au 0 angajati, iar proportia generala a noilor intreprinderi al caror sediu este locuinta managerului a crescut cu 23 puncte procentuale. Aproape un sfert dintre noile firme dispar dupa un an.

Rata de creare a intreprinderilor noi, calculata fata de stocul existent la 1 ianuarie 1995, se situeaza anual in intervalul 13-17% pana in anul 2001, dupa care prezinta o crestere semnificativa pana in 2005 corelata cu imbunatatirea legislatiei privind crearea intreprinderilor mici si mijlocii. De-a lungul urmatorilor cinci ani, rata de creare are o fluctuatie destul de mare, o descrestere semnificativa in anul 2006, urmata de o crestere mai accentuata in anii 2007 si 2008, iar in anii 2009 si 2010 se observa o descrestere semnificativa datorita conditiilor economice actuale.

Distributia pe regiuni a intreprinderilor nou create arata ca rata de creare a avut tendinta pozitiva in perioada 2001-2005, fiind in scadere pentru toate regiunile in anul 2006; in anii 2007 si 2008 are o usoara crestere fata de anul 2006 in unele regiuni. In anul 2010 se observa o stabilitate in unele regiuni si o mica descrestere sau crestere in alte regiuni comparativ cu anul 2009, fara modificari semnificative

Evolutia structurii intreprinderilor noi pe forme juridice, respectiv balanta societati comerciale/persoane fizice, reflecta evolutia mediului legislativ din domeniu. Perioada 1998-2001 corespunde unor mari transformari in legislatia referitoare la IMM-uri si persoane fizice. Dupa anul 2001 pana in 2005 pe legislatia noua echilibrul se restabileste. Comparativ cu anul anterior, in anul 2010 se observa o descrestere la infiintarea de persoane fizice si o crestere relativa la infiintarea de societati comeciale
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

Rata intreprinderilor active dupa un an de la inregistrare a ramas la nivelul de aproximativ doua treimi din anul 1995 pana in anul 2007. In anul 2010 rata de supravietuire a intreprinderilor la un an este de peste 60%. Proportia celor care si-au incetat definitiv activitatea este de 9.8%, iar ponderea intreprinderilor inca inactive la un an dupa infiintare se situeaza in jurul valorii de 22%. In anul 2010 regiunile Centru si Sud-Muntenia prezinta cea mai inalta rata (77.1%, respectiv 71.6%) a intreprinderilor active dupa un an de la infiintare.


Sursa: hotnews.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Profilul noilor intreprinzatori: cele mai multe firme nu au salariati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"