Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Profilul noilor intreprinzatori: cele mai multe firme nu au salariati

25-Iun-2012
3272
Potrivit unei analize recente intocmite de Institutul National de Statistica, in septembrie 2011 in Romania erau inregistrate 128.855 de intreprinderi noi, excluzand intreprinderile agricole. Prin comparatie, in 1995 existau circa 390.000 de intreprinderi noi.

Cele mai multe intreprinderi noi inregistrate in ultimii ani au 0 angajati, iar proportia generala a noilor intreprinderi al caror sediu este locuinta managerului a crescut cu 23 puncte procentuale. Aproape un sfert dintre noile firme dispar dupa un an.

Rata de creare a intreprinderilor noi, calculata fata de stocul existent la 1 ianuarie 1995, se situeaza anual in intervalul 13-17% pana in anul 2001, dupa care prezinta o crestere semnificativa pana in 2005 corelata cu imbunatatirea legislatiei privind crearea intreprinderilor mici si mijlocii. De-a lungul urmatorilor cinci ani, rata de creare are o fluctuatie destul de mare, o descrestere semnificativa in anul 2006, urmata de o crestere mai accentuata in anii 2007 si 2008, iar in anii 2009 si 2010 se observa o descrestere semnificativa datorita conditiilor economice actuale.

Distributia pe regiuni a intreprinderilor nou create arata ca rata de creare a avut tendinta pozitiva in perioada 2001-2005, fiind in scadere pentru toate regiunile in anul 2006; in anii 2007 si 2008 are o usoara crestere fata de anul 2006 in unele regiuni. In anul 2010 se observa o stabilitate in unele regiuni si o mica descrestere sau crestere in alte regiuni comparativ cu anul 2009, fara modificari semnificative

Evolutia structurii intreprinderilor noi pe forme juridice, respectiv balanta societati comerciale/persoane fizice, reflecta evolutia mediului legislativ din domeniu. Perioada 1998-2001 corespunde unor mari transformari in legislatia referitoare la IMM-uri si persoane fizice. Dupa anul 2001 pana in 2005 pe legislatia noua echilibrul se restabileste. Comparativ cu anul anterior, in anul 2010 se observa o descrestere la infiintarea de persoane fizice si o crestere relativa la infiintarea de societati comeciale


Rata intreprinderilor active dupa un an de la inregistrare a ramas la nivelul de aproximativ doua treimi din anul 1995 pana in anul 2007. In anul 2010 rata de supravietuire a intreprinderilor la un an este de peste 60%. Proportia celor care si-au incetat definitiv activitatea este de 9.8%, iar ponderea intreprinderilor inca inactive la un an dupa infiintare se situeaza in jurul valorii de 22%. In anul 2010 regiunile Centru si Sud-Muntenia prezinta cea mai inalta rata (77.1%, respectiv 71.6%) a intreprinderilor active dupa un an de la infiintare.


Sursa: hotnews.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Redirectionare impozit pe profit 2025. Termen, formular si reglementari cheie

    • Redirectionarea impozitului pe profit reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabilii care doresc sa sustina organizatiile non-profit si cauzele sociale, culturale sau educationale. Prin completarea formularului 177, firmele pot directiona o parte din impozitul datorat catre entitati eligibile, respectand anumite conditii si limite legale. In acest articol vom vedea cine poate beneficia de aceasta facilitate, ce documente sunt necesare, termenul de depunere si regulile esentiale...» citeste mai departe aici

  • SANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025

    • De la 1 iulie 2025, firmele care nu transmit facturile catre persoane fizice in sistemul RO e-Factura risca amenzi usturatoare. Extinderea obligativitatii e-Facturii si in relatia B2C aduce noi responsabilitati pentru toti operatorii economici, indiferent de metoda de plata folosita de client. In acest articol, explicam cine este vizat, ce reglementari trebuie respectate si care sunt sanctiunile prevazute de lege.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF. Clarificari pentru contribuabilii care NU au cont bancar

    • Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) a adus numeroase intrebari din partea contribuabililor, mai ales din randul firmelor mici si al celor aflate la inceput de drum. Una dintre cele mai frecvente dileme este legata de necesitatea unui cont bancar pentru a putea depune aceasta declaratie. Este sau nu obligatoriu sa ai un cont bancar activ ca sa poti raporta catre ANAF? In cele ce urmeaza, clarificam acest aspect.» citeste mai departe aici

  • GHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si Sanctiuni

    • Autoritatile fiscale au revizuit recent ghidul oficial privind utilizarea sistemului RO e-Transport, pentru a reflecta modificarile legislative din 2024–2025 si pentru a alinia platforma la noua sa structura. In prezent, sistemul este impartit clar in doua directii: transporturile nationale de bunuri cu risc fiscal ridicat si transporturile internationale, indiferent daca implica sau nu astfel de bunuri. In continuarea articolului vom vedea ce transporturi trebuie declarate,...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. Ce cota aplici daca platesti dividende in 2025

    • Daca intentionezi sa platesti dividende in 2025, este important sa cunosti cota actuala de impozitare si obligatiile fiscale aferente. In prezent, impozitul pe dividende este de 10%, iar retinerea si virarea acestuia la bugetul de stat intra in sarcina platitorului. In continuare, explicam cine datoreaza acest impozit, cand se plateste si in ce situatii se pot aplica exceptii.» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe inregistrate gresit. Solutii si clarificari pentru firme

    • Mijloacele fixe reprezinta o componenta esentiala in patrimoniul oricarei societati, iar o evidenta contabila corecta a acestor active este cruciala. Cu toate acestea, in practica se pot intalni frecvent erori in clasificarea sau inregistrarea mijloacelor fixe. Identificarea si corectarea lor reprezinta pasi importanti pentru asigurarea transparentei si conformitatii contabile. Avem acest caz. Societatea A va absorbi societatea B. Data de referinta a absorbtiei a fost data de 31.12.2024. In...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016