Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice

26-Iun-2023
1509
Proiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice

ANAF a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin pentru stabilirea unor noi documente care pot fi cerute suplimentar anumitor operatori economici in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Noua lege vizeaza firmele care se ocupa cu activitatea de transport alternativ cu autoturism, adica persoanele care fac Uber sau bolt, dar si firmele care au automate comerciale.

Conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/19991,”operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum ?i a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale”.

Pentru atribuirea numarului unic de identificare al aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii depun o cerere impreuna cu documentele prevazute la arti 61 alini (3) din Hotarirea Guvernului nri 479/20032.

Totodata, avand in vedere dispozitiile art. 61 alin. (5) din Hotarirea Guvernului nri 479/2003, modificata prin Hotarirea Guvernului nr. 355/2023, organul fiscal poate solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale si alte documente necesare verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat.

In scopul derularii in bune conditii a activitatii atat la nivelul administratiei fiscale, cat si al operatorilor economici implicati, precum si ca urmare a analizei aspectelor rezultate din practica aplicarii dispozitiilor normative care reglementeaza obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, conform noilor prevederi ale arti 61 alini (5) din Hotarirea Guvernului nr. 479/2003, se vor stabili documentele care pot fi solicitate de organele fiscale, in completarea documentelor prevazute la art. 61 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003.

Astfel, prin intermediul prezentului proiect de act normativ se propune stabilirea documentelor care pot fi solicitate suplimentar de catre organele fiscale, in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.

In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto:

a) copie conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto, emisa de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.;

b) autorizatia pentru transportul alternativ, emisa de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.

(3) Atat in cazul activitatii prevazute la alin. (2), cat si in cazul activitatii de transport in regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de inchiriere al autovehiculului.

(4) In cazul persoanelor fizice care inchiriaza in scop turistic, camerele situate in locuinte personale, organul fiscal poate solicita o dovada a detinerii in proprietate a spatiului sau a dreptului de a subinchiria imobilul.

Extras din Proiectul de Ordin:

Art. 1

(1) Se aproba documentele care pot fi solicitate de catre organul fiscal, in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, altele decat cele prevazute la art. 61 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

(2) In cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto:

a) copie conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ cu autoturism si conducator auto, emisa de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.;

b) autorizatia pentru transportul alternativ, emisa de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.

(3) Atat in cazul activitatii prevazute la alin. (2), cat si in cazul activitatii de transport in regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de inchiriere al autovehiculului.

(4) In cazul persoanelor fizice care inchiriaza in scop turistic, camerele situate in locuinte personale, organul fiscal poate solicita o dovada a detinerii in proprietate a spatiului sau a dreptului de a subinchiria imobilul.

Art. 2

In cazul in care, utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar mostenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numarului unic de identificare, organul fiscal solicita acestuia, certificatul de mostenitor care atesta includerea in masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.

Art. 3

Administratiile judetene ale finantelor publice, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Bucuresti sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016