Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Ordin MFP: Formulare modificate

07-Dec-2010
4546

ORDIN pentru aprobarea formularisticii prevazuta de articolele 118 si 120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si stabilirea competentelor privind semnarea acestor formulare

In temeiul prevederilor art.10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.34 din 22 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

avand in vedere prevederile art.1 alin. (2), art.7 alin. (1) pct.23 si pct.24, art.40 alin. (2), art.118 si ale art.120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare,

in conformitate cu prevederile Conventiilor de evitare a dublei impuneri referitoare la rezidenta si, respectiv, la modalitatea de evitare a dublei impuneri, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba formularistica elaborata in temeiul art.7 alin. (1), pct.23 si pct.24, art.40 alin. (2), art.118 si al art.120 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazuta in anexele nr.(1) - (16) care fac parte integranta din prezentul ordin, dupa cum urmeaza:

a) Cerere pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si .................... pentru persoane juridice romane (Anexa 1);
b) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ................... pentru persoane juridice romane (Anexa 2);
c) Cerere pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ................... pentru persoane fizice rezidente in Romania (Anexa 3);


d) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si .................... pentru persoane fizice rezidente in Romania (Anexa 4);
e) Cerere pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si .................... pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate independenta (Anexa 5);
f) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ..................... pentru persoane fizice rezidente in Romania care desfasoara activitate independenta (Anexa 6);
g) Cerere pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri, dintre Romania si .................., pentru persoane rezidente in Romania (Anexa 7);
h) Certificat de rezidenta fiscala privind aplicarea Conventiei (Acordului) de evitare a dublei impuneri dintre Romania si ......................, pentru persoane rezidente in Romania (Anexa 8);
i) Cerere pentru eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (Anexa 9);
j) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straine (Anexa 10);
k) Cerere pentru eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (Anexa 11);
l) Certificat privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente (Anexa 12);
m) Cerere referitoare la eliberarea Certificatului privind atestarea activitatii desfasurate in Romania de catre sediul permanent al persoanei juridice straine (Anexa 13);
n) Certificat privind atestarea activitatii desfasurate in Romania de catre sediul permanent al persoanei juridice straine (Anexa 14);
o) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dobanzi si redevente efectuate de o intreprindere rezidenta sau de un sediu permanent situat in Romania catre o intreprindere asociata rezidenta in alt stat membru U.E. sau A.E.L.S. sau un sediu permanent al unei intreprinderi situat in alt stat membru U.E. sau A.E.L.S (Anexa 15);
p) Declaratie pentru exceptarea de la impunere in Romania a platilor de dividende efectuate de o persoana juridica romana sau de o persoana juridica cu sediul social in Romania, infiintata potrivit legislatiei europene, unei persoane juridice rezidente intr-un alt stat membru U.E. sau A.E.L.S. sau unui sediu permanent al unei intreprinderi dintr-un stat membru U.E. sau A.E.L.S situat in alt stat membru U.E. sau A.E.L.S (Anexa 16);

Art. 2. - Formularele prevazute la art. 1 lit. a), c), e), g) i), k), m) o), si p) se intocmesc si se semneaza de catre solicitanti in conformitate cu precizarile privind completarea acestora.

Art. 3. - Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n) redactate in limbile romana si engleza, se completeaza, semneaza si elibereaza de catre organul fiscal competent in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat sau de catre organul fiscal competent al platitorului de venit in cazul impozitelor retinute prin stopaj la sursa, respectiv de catre organul fiscal competent in a carui raza teritoriala se afla situat sediul
permanent, dupa caz, fiind semnate de directorul general, directorul general adjunct, seful structurii fiscale potrivit competentelor.

Art. 4. - Formularistica prevazuta la art. 1 poate fi adaptata in functie de situatia concreta a contribuabilului.

Art. 5. - Autoritatile fiscale prevazute la art. 3 vor completa in limba engleza si vor semna certificatele de rezidenta fiscala pentru persoanele juridice romane si pentru persoanele fizice rezidente in Romania, respectiv certificatele privind atestarea impozitului platit in Romania de catre persoanele nerezidente, elaborate de organele competente ale statelor cu care Romania are incheiate Conventii (Acorduri) de evitare a dublei impuneri.

Art. 6. - Pentru persoanele nerezidente a caror evidenta din punct de vedere fiscal este condusa in mod efectiv de catre Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti, prevederile art. 3 si ale art. 4 se realizeaza prin aceasta directie generala.

Art. 7. - Certificatele prevazute la art. 1 lit. b), d) si f) pot fi eliberate, in situatii deosebite si de catre Ministerul Finantelor Publice, prin Directia legislatie impozite directe, pe baza datelor comunicate de Directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, ori de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.

Art.8. - Certificatele intocmite si semnate potrivit prezentului Ordin, se elibereaza solicitantilor, cu plata taxelor de timbru prevazute de legislatia in vigoare.

Art.9. - Formularele prevazute la art. 1 lit.a), c), e), g) i), k), m), o) si p) prezentate in anexele nr.1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 16 la prezentul ordin se editeaza si/sau completeaza cu ajutorul unei aplicatii informatice elaborate in acest scop de catre Ministerul Finantelor Publice. Aplicatia informatica va fi pusa la dispozitia solicitantilor, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro sau www.anaf.mfinante.ro , precum si prin intermediul autoritatilor fiscale, dupa caz, prevazute la art. 3.

Art.10. - Formularele prevazute la art. 1 lit. b), d), f), h), j), l) si n) prezentate in anexele nr. 2, 4, 6, 8, 10, 12 si 14 la prezentul ordin se editeaza si/sau completeaza de catre organul fiscal competent cu ajutorul unei aplicatii informatice elaborate in acest scop de catre Ministerul Finantelor Publice.

CLICK AICI PENTRU PROIECTUL DE ORDIN

Mai jos formularele asa cum sunt modificate:

Anexa 1

Anexa 2

Anexa 3

Anexa 4

Anexa 5

Anexa 6

Anexa 7

Anexa 8

Anexa 9

Anexa 10

Anexa 11

Anexa 12

Anexa 13

Anexa 14

Anexa 15 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici