
Raportul Special
realizat de specialisti
In continuarea procesului de creare si implementare a unei structuri administrative moderne, potrivit Programului de guvernare, una dintre masurile privind sprijinirea sectorului IMM, a investitiilor straine, precum si a activitatii de promovare a exportului, o reprezinta infiintarea de agentii pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportului.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Astfel, prin proiectul de act normativ se propune:
- stabilirea numarului de posturi din cadrul agentiilor la minimum 26 posturi pentru fiecare agentie, avand in vedere completarea atributiilor acestora cu atributii noi din domeniile atragerii de investitii si promovarii exportului; implementarea in bune conditii a Programului Start-up Nation – Romania, impune suplimentarea personalului pentru acoperirea atributiilor ce decurg din derularea procesului de finantare a celor 10.000 de noi beneficiari; in anul 2016, O.T.I.M.M.C. au verificat, contractat, decontat si monitorizat un numar de 990 de beneficiari, pentru anul 2017 estimandu-se un volum de munca de cel putin 11 ori mai mare; de asemenea, se impune suplimentarea numarului de posturi avandu-se in vedere si implementarea Programului de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020;
infiintarea unei agentii in Bucuresti care sa preia zona Bucuresti-Ilfov, de la O.T.I.M.M.C. Ploiesti; in prezent, la O.T.I.M.M.C. Ploiesti 9 posturi de executie, sunt arondate 8 judete si municipiul Bucuresti, iar din derularea programelor in anii anteriori, la acest oficiu se regasesc in medie 40% din totalul beneficiarilor, ceea ce inseamna ca in anul 2017, 9 persoane vor trebui sa verifice, contracteze, deconteze si monitorizeze un numar de aproximativ 4500 de beneficiari ceea ce este practic imposibil;
stabilirea categoriei de personal al agentiilor in sensul ca personalul va fi alcatuit din functionari publici, prin transformarea posturilor de natura contractuala in functii publice, avand in vedere faptul ca activitatea personalului implica exercitarea unor atributii si responsabilitati, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica, respectiv cele prevazute la art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, personalul va fi preluat pe baza de protocol in cadrul noilor institutii publice (agentii) si va fi numit in functiile publice de executie cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale la art. 111 din Legea 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
La stabilirea structurii organizatorice vor fi avute in vedere prevederile art. 112 alin (1) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Reglementarea modului de organizare si functionare a agentiilor, precum si de predare-preluare a activitatii si patrimoniului fiecarui O.T.I.M.M.C.; competenta privind judetele arondate pentru fiecare agentie in parte se stabileste prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comert si antreprenoriat;
stabilirea salarizarii Agentiilor.
In corelatie cu atributiile si complexitatea lucrarilor de la nivelul acestor entitati, pe de o parte, si riscurile care pot interveni in lipsa unei salarizari corespunzatoare a acestora, pe de alta parte, consideram ca se impune luarea unor masuri urgente de motivare a personalului, in vederea stoparii procesului de migrare a personalului catre institutii cu un nivel de salarizare superior si la stabilirea unui echilibru intre complexitatea muncii si riscurile care deriva din realizarea prerogativelor acestora.
Precizam ca actualul sistem de salarizare din cadrul OTIMMC-urilor raportat la functii similare, aplicat altor institutii ale administratiei publice, precum si categoriilor de personal, conduce in mod evident si nemijlocit la incalcarea unor principii juridice fundamentale, respectiv principiile nediscriminarii, stabilitatii raporturilor juridice si proportionalitatii, afectand capacitatea operativa a Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu privire la indeplinirea atributiilor legale.
De asemenea, prin prezentul proiect de act normativ se propune stabilirea salarizarii personalului agentiilor in conditiile prevazute de legislatia in vigoare.
Sursa: CNIPMMR
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Top modificari in noul Cod fiscal. Masurile privesc TVA-ul, CASS-ul, microINTREPRINDERIle si impozitul pe constructii specialeLichidare microintreprindere. Care e impozitul datorat?Codul fiscal 2011 - Titlul VII (partea a III-a)Formularul 100 in 2022: Pentru ce tipuri de obligatii fiscale trebuie transmis documentul la ANAF?Va fi introdus Registrul unic de control ELECTRONIC pentru persoane juridice, PFA-uri si profesionisti. Varianta fizica mai poate fi utilizata doar prin exceptieUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariImpozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microINTREPRINDERI[IMPLICATII FISCALE] Donare autoturism unei persoane fizice de catre o microintreprindereDeclaratia 177. Formularul NU mai poate fi rectificat dupa data de 11 august 2025Articole similare
PROIECT OUG pentru modificarea unor acte normative in domeniul serviciilor de plataNoi produse ar putea fi vandute cu TVA 5%Noi masuri pentru sprijinirea antreprenorilor si implementarea programelor pentru IMM-uriIntreprinderi legate cu acelasi cod CAEN. Cate firme vor trece la plata impozitului pe profit?Termenul pentru depunerea declaratiilor 392A, 392B si 393 ar putea fi amanat pana in 2024Ultimele articole
PROIECT OUG e-Transport: Contravaloarea marfii NU va mai fi confiscata 100% din prima. Apare un sistem gradualPROIECT OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRCCele mai recente modificari aduse Codului Fiscal, discutate in Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Rentrop&StratonCum sa supravietuiesti noilor masuri legislative care zguduie din temelii sistemul fiscal romanescLoteria bonurilor fiscale NU va mai fi reluata. Finatele propun desfiintarea masuriiArticole similare
Sarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Finantele propun esalonarea la plata in forma simplificata si pentru obligatiile fiscale cu retinere la sursaSedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre MEDIUL DE AFACERIOUG-urile, criticate de investitorii straini din Romania, care cer mai multe legi in ParlamentReprezentantii IMM-urilor RESPING scaderea pragului de la 500.000 la 100.000 euro pentru microintreprinderiUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariMijloace fixe in sistem buy-back. MONOGRAFIE contabila utilaPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereCe taxe plateste un SRL in 2025 si reglementari cheieSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA