Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Realizarea in comun a unei lucrari regie proprie servicii terti si vanzarea ulterioara

16-Nov-2011
3977
Pentru realizarea unei instalatii electrice, o societate comerciala A contracteaza serviciile unei alte societati X pentru valoarea de 90% din instalatie , iar pentru realizarea unei mici parti a acestei instalatii (10%), cumpara materiale si foloseste salariatii proprii.

La finalizarea lucrarilor, societatea A semneaza cu furnizorul X procesul verbal de receptie si punere in functiune a instalatiei. Ulterior, la finalizarea instalatiei, societatea A vinde instalatia societatii B.
  • Chiar daca marea majoritate a costurilor sunt facturate de tertul X, consumurile efectuate de societatea in cauza sunt costuri de productie si nu simple cheltuieli ale perioadei. O alta situatie ce trebuie retinuta este faptul ca societatea A cunoaste de la inceput faptul ca va refactura catre un client instalatia electrica efectuata, astfel vom avea un cost de productie al unui bun propriu si nu realizarea unei imobilzari.
  • Inregistrarea costului lunar se efectueaza prin articolul contabil:
331 ?Produse in curs de executie? = 711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse?.

Presupunem ca societatea a avut un aport propriu de un salariat cu salariul brut de 2.000 lei si a achizitionat si dat in consum cabluri electrice in valoare de 5.000 lei. Serviciile facturate de furnizor pentru lucrarea executata sunt in valoare de 30.000 lei. Articole contabile:
  • Inregistrare salariu:
 641 ?Cheltuieli cu salariile personalului? = 421 ?Personal - salarii datorate? cu suma de 2.000 lei
  • Inregistrare asigurari sociale 30% :
645 ?Cheltuieli privind asigurarile si protectia socialŃ? = 431 ?AsigurŃri sociale? cu suma de 600 lei
  • Inregistrare consum cabluri electrice:
6028 ?Cheltuieli privind alte materiale consumabile? = 3028 ?Alte materiale consumabile? cu suma de 5.000 lei
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

  • Inregistrare factura de la furnizor cu o parte din lucrare:
628 ?Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti? = 401 ?Furnizori? cu suma de 30.000 lei.

Totalul costurilor de productie este de 37.600 lei si se evidentiaza stocul in curs de executie prin articolul contabil:

331 ?Produse in curs de executie? = 711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse? cu suma de 37.600 lei.

La data receptiei in baza procesului verbal de receptie si punere in functiune se va intocmi Nota de receptie si se va efectua inregistrarea:
345 ?Produse finite? = 331 ?Produse in curs de executie? cu suma de 37.600 lei.

  • Pentru vanzarea instalatiei consideram ca aceasta se vinde la suma de 40.000 lei + TVA.
  • Inregistrare contabila:
4111 ?Clienti? = 701 ?Venituri din vanzarea produselor finite ? cu suma de 40.000 lei
4111 ?Clienti? = 4427 ?TVA colectat? cu suma de 9.600 lei.

  • Descarcarea din gestiune a instalatiei vandute:
711 ?Venituri aferente costurilor stocurilor de produse? = 345 ?Produse finite?cu suma de 37.600 lei.
  • La cumparator se inregistreaza o achizitie de mijloace fixe - echipamente, instalatii prin articolul contabil:
2131 ?Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru)? = 404 ?Furnizori de imobilizŃri? cu suma de 40.000 lei

4426 ? TVA deductibil? = 404 ?Furnizori de imobilizari? cu suma de 9.600 lei.
  • Aceasta societate are posibilitatea stabilirii duratei normate de amortizare conform catalogului privind duratele normate de utilizare a mijloacelor fixe conform HG nr. 2139/2004.
  • Pentru aceasta instalatie electrica, catalogul stabileste incadrarea la grupa 1.7.2.1 si permite societatii alegerea unei perioade de amortizare intre 9 si 15 ani. Societatea a decis efectuarea unui studio comparativ cu efectul asupra rezultatului financiar, in cazul utilizarii amortizarii liniare pentru perioada minima si maxima de amortizare. Se retine ca in acest caz amortizarea contabila este egala cu amortizarea fiscala.
  • Valoarea amortizarii cand perioada este minima, respectiv 9 ani intr-un an calendaristic:
Valoare amortizare anuala cu perioada minima de amortizare = 40.000 lei / 9 ani = 4.444,44 lei / an.

Inregistrare in evidenta contabila:

6811 ?Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizŃrilor? = 2813 ? Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor? cu suma de 4.444,44 lei / an.

  • Valoarea amortizarii cand perioada este maxima, respectiv 15 ani intr-un an calendaristic:
Valoare amortizare anuala cu perioada maxima de amortizare = 40.000 lei / 15 ani = 2.666,67 lei / an.

Inregistrare in evidenta contabila:

6811 ?Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizŃrilor? = 2813 ? Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor? cu suma de 2.666,67 / an.

Din ratiuni fiscale, societatea decide perioada de amortizare de 9 ani.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Realizarea in comun a unei lucrari regie proprie servicii terti si vanzarea ulterioara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

17-Nov-2011

Incadrarea la grupa 1.7.2.1 grupa 1 impune folosirea contului 2121 "Constructii"





Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"