Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revanzarea bunuri aprovizionate de la o firma en detail. In ce conditii se poate efectua operatiunea?

30-Iul-2014
7693
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, pornim de la o firma en-detail care vinde catre o alta societate similara cu factura pe care se mentioneaza "Aceste produse nu sunt vandute in scopul recomercializarii".

Firma en-detail revinde adaugand 0.01 Ron + TVA catre o firma en-gros. Firma en-gros vinde catre o firma en-detail adaugand 0.26 ron +TVA. Vom vedea in ce masura aceasta operatiune este una corecta din punct de vedere legal.

Precizam ca in prezent nu exista nicio dispozitie de natura fiscala care sa interzica revanzarea succesiva a marfurilor de catre mai multi operatori economici, chiar si in situatia in care este vorba de operatori economici care desfasoara comert cu amanuntul (en detail), cata vreme operatiunile se consemneaza in documentele justificative prevazute de lege (facturi, facturi simplificate).

De asemenea, nici OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare ori Legea 296/2004 privind Codul consumului, care reglementeaza regulile generale ale desfasurarii activitatii comerciale in tara noastra nu prevad vreo interdictie de revanzare a bunurilor aprovizionate prin unitatile cu amanuntul.

A existat o astfel de dispozitie, in sensul interzicerii cumpararii de marfuri de la unitatile cu amanuntul in scop de revanzare, prevazuta de art. 1 lit. g din Legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, dar care a fost declarata neconstitutionala prin Decizia Curtii Constitutionale 498/2012, astfel ca la ultima republicare a Legii 12/1990 din anul 2014 aceasta dispozitie nu se mai regaseste.


Referitor la mentiunea din factura de achizitie, aceasta poate avea caracterul unei intelegeri de natura contractuala intre cele doua firme, iar eventuala abatere de la interdictia mentionata in factura nu poate avea decat consecintele agreate de parti, in masura in care intre cele doua firme exista prevederi contractuale in acest sens.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016