Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revocarea accesului la serviciul de depunere online

09-Oct-2015
6383

In materialul urmator, sunt subliniate aspectele de baza referitoare la revocarea accesului la serviciul de depunere online. Astfel, pot exista cazuri in care agentul economic care depune declaratiile on-line doreste sa renunte la acest serviciu; de exemplu, cand persoana imputernicita sa aplice semnatura digitala nu mai lucreaza pentru aceeasi firma.

Revocarea accesului la serviciul de depunere on-line

Daca cererea se depune chiar de titularul certificatului calificat, se va folosi procedura on-line cu acest Formular, modulul "Revocare online - formulare 151/153 din pagina "Declaratii electronice".

Daca revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, se foloseste acest Formular. Acesta se depune in format hartie, semnat si stampilat de catre contribuabili, la unitatea fiscala in a carei raza contribuabilul isi are domiciliul fiscal. Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:

- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;

- documentul de identitate al persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si copie;

- imputernicire eliberata de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului.
Atentie: prin formularul 151 nu se anuleaza certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul on-line.

Revocarea accesului la serviciul "Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal"

Daca revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicita de titularul certificatului calificat, se va folosi procedura on-line, cu acest Formular, modulul "Revocare online formulare 151/153" din pagina "Declaratii electronice". Daca revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, se foloseste acest Formular. Acesta se depune in format hartie, semnat si stampilat de catre contribuabili, la unitatea fiscala in a carei raza contribuabilul isi are domiciliul fiscal. Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:

- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;

- documentul de identitate al persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si copie;

- imputernicire eliberata de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului Acces controlat la dosarul fiscal.
Atentie: prin formularul 153 nu se anuleaza certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul Acces controlat la dosarul fiscal.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe venit. Obligatii fiscale si de plata in cazul persoanelor cu profesii liberale in 2025

    • Exercitarea unei profesii liberale, precum cea de notar public, implica respectarea unor obligatii fiscale si contabile specifice. Persoanele autorizate sa desfasoare astfel de activitati trebuie sa urmeze pasi clari in relatia cu ANAF, de la inregistrarea fiscala pana la declararea veniturilor si plata contributiilor. Reglementarile aplicabile sunt influentate de forma de organizare aleasa si de natura veniturilor realizate. In acest context, cunoasterea obligatiilor legale este esentiala...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 406 eronata. Sanctiunile NU se aplica daca respectati anumite conditii

    • Declaratia 406 (SAF-T) este un fisier fiscal standardizat ce contine informatii detaliate din evidenta contabila a contribuabililor, transmis obligatoriu catre ANAF. Corectitudinea si completitudinea acestuia sunt esentiale pentru evitarea sanctiunilor. In cazul identificarii unor erori, contribuabilii pot corecta fisierul prin depunerea unei declaratii rectificative, in functie de natura si momentul constatarii erorii. Nerespectarea cerintelor poate atrage amenzi, insa corectarea in anumite...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende in 2025. EXEMPLU pentru repartizare dividende, CASS si impozit pe profit

    • In anul 2025, persoanele care detin societati comerciale si decid sa repartizeze dividende trebuie sa aiba in vedere trei tipuri de taxe: impozitul pe profit (deja platit de firma), impozitul pe dividende (10% din suma bruta distribuita) si contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), datorata de persoana fizica daca veniturile din dividende depasesc anumite plafoane. Cotele si plafoanele sunt stabilite prin Codul fiscal si actualizate anual prin acte normative. Un exemplu practic...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Daca mijlocul fix este neutilizat, amortizarea NU poate fi deductibila fiscal

    • Mijloacele fixe sunt bunuri folosite pe termen lung in activitatea unei firme, iar valoarea lor se recupereaza prin amortizare. De multe ori, amortizarea poate ridica probleme fiscale, mai ales cand activul nu este utilizat. Reglementarile relevante se gasesc la art. 28 din Codul Fiscal. Avem acest caz concret. Regia detine un remorcher, care nu este inchiriat (nu avem contracte) si este legat la mal. Amortizarea lunara a acestui remorcher este deductibila la calcularea impozitului pe profit?» citeste mai departe aici

  • Formularul 800: Poate fi utilizat si pentru facturile deja inregistrate in E-Factura?

    • Formularul 800 a fost introdus de ANAF pentru a permite notificarea facturilor care nu au fost primite prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Totusi, multi contribuabili se intreaba daca acest formular se poate folosi si in cazul facturilor primite din eroare. In randurile de mai jos clarificam cand se utilizeaza corect formularul 800 si ce trebuie facut cand apar facturi gresite in sistem. Avem acest caz concret. Gasim incarcate in E-Factura, facturi de furnizori in care serviciile sau...» citeste mai departe aici

  • Optimizarea costurilor operationale: 4 zone cheie pentru a creste profitabilitatea afacerii tale

    • In calitate de manager sau antreprenor, esti constant concentrat pe cresterea vanzarilor si atragerea de noi clienti. Insa, un pilon la fel de important al unei afaceri sanatoase, adesea neglijat, este managementul eficient al costurilor operationale. Reducerea cheltuielilor nu inseamna a face compromisuri la calitate, ci a lucra mai inteligent si a elimina risipa. Optimizarea costurilor este un demers strategic, care, odata implementat corect, poate avea un impact direct si semnificativ asupra...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016