Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Raspunsuri privind inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual

22-Mar-2018
7769

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 21 martie, pe pagina oficiala de facebook ANAF, o sesiune de asistenta online cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual.

Fiscalitatea.ro a realizat o lista cu cele mai interesante intrebari discutate in timpul sesiunii online.

1.

Intrebare:

"Am deja acces in Spatiul Privat Virtual de aproximativ 2 ani ca persoana fizica. Sunt necesare alte demersuri?"

Raspuns ANAF:

"In situatia in care sunteti deja inregistrata in SPV nu mai sunt necesare alte demersuri."

2.

Intrebare:

"Am incercat sa ma inregistrez ca persoana fizica in spatiul virtual, dar nu am reusit din cauza ca mi s-a cerut un numar de inregistrare de pe decizia de impunere, care s-ar gasi in stanga sus pe document. Hartia prin care sunt informat despre impozitul la masina nu intra in aceeasi categorie? Ca numarul de inregistrare nu este in stanga sus, este undeva in dreapta, nu contine doar cifre si nu functioneaza sub nicio forma pentru inregistrare.

Ce alt document de la ANAF pentru persoane fizice as putea sa folosesc pentru inregistrare?"

Raspuns ANAF:

"Pentru aprobarea in SPV fara a va deplasa la unitatea fiscala este necesar sa inscrieti numarul de pe un document transmis dvs. de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Documentul la care faceti referire, prin care sunteti instiintat despre impozitul la masina nu este un document emis de ANAF. In situatia in care nu detineti un astfel de document este necesara prezentare dvs la unitatea fiscala pentru identificare."

3.

Intrebare:

"De ce nu se modifica deplasarea la ghiseu cu verificarea cardului bancar pentru crearea de conturi noi? Stiu ca exista varianta cu decizia de impunere, dar nu toata lumea are astfel de decizii."

Raspuns ANAF:

"Pentru aprobarea inregistrarii in SPV fara a va deplasa la unitatea fiscala, se analizeaza posibilitatea utilizarii si altor modalitati de verificare a identitatii, in afara numarului inscris pe o deciziei de impunere. Vom comunica propunerea dvs directiilor de specialitate in vederea analizarii oportunitatii implementarii."

4.

Intrebare:

"Am cont pe SPV, dar cand solicit obligatiile de plata nu-mi rezulta nimic. Nu e clar deloc ce trebuie platit in ce cont."

Raspuns ANAF:

"Faptul ca in documentul Situatia obligatiilor de plata nu sunt inscrise sume de plata poate insemna ca obligatia respectiva nu a fost comunicata. In Spatiul Privat Virtual, actualizarea datelor din documentul amintit se realizeaza pana in data de 10 a fiecarei luni cu informatiile din utima zi a lunii anterioare. Mentionam faptul ca se are in vedere posibilitatea actualizarii la perioade mai scurte de timp a informatiilor. Informatiile privind efectuarea platilor, contul in care se pot plati obligatiile fiscale, in cazul in care exista astfel de obligatii, le puteti regasi in documentul Nota obligatiilor de plata, pe care il puteti obtine tot din Spatiul Privat Virtual."

5.

Intrebare:

"Daca o persoana avea acces la SPV, dar si-a mutat domiciliul in alt judet, mai trebuie sa faca ceva pentru ca in SPV sa aiba acces la deciziile de impunere primite de la ambele administratii fiscale?"

Raspuns ANAF:

"Nu mai este necesar sa efectuati nici un demers. Aveti insa posibilitatea de a modifica datele de identitate in sectiunea Editare din cadrul SPV."

6.

Intrebare:

"Detin certificat digital penteu mai multe societati. In urma acestuia am completat formularul C800 pentru o societate si m-am inregistrat in SPV. Pentru a 2 societate in urma completarii formularului C800 am fost directionat catre o alta adresa de e-mail unde am completat formularul respectiv, dar nu pot vizualiza dosarul societatii."

Raspuns ANAF:

"Daca pentru a doua societate ati transmis formularul C800 dupa data de 8 martie, ati fost directionat pe formularul online de inregistrare ca utilizator SPV a persoanelor care detin certificat calificat. Dupa completarea acestui formular online trebuie ca in termen de 10 zile sa va adresati organului fiscal pentru verificarea documentelor transmise si aprobarea inregistrarii in SPV. Mentionam ca daca actul de imputernicire este in forma autentica (la notariat) va puteti prezenta la orice organ fiscal. Daca actul este sub semnatura privata, trebuie sa va prezentati la unitatea fiscala care administreaza contribuabilul pentru care solicitati inregistrarea in SPV."

7.

Intrebare:

"Cum se poate inregistra o persoana fizica pe CNP, care este doar salariat, dar doreste inregistrarea in SPV."

Raspuns ANAF:

"Pentru a va inregistra in SPV este necesar sa accesati site-ul ANAF, sectiunea Spatiul Privat Virtual, rubrica inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice. Dupa ce completati datele solicitate de formular, este necesar sa va prezentati la unitatea fiscala cu numarul de inregistrare care a fost generat in momentul transmiterii solicitarii si cu actul de identitate."

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016