
Raportul Special
realizat de specialisti
E deja cunoscut faptul ca antreprenorii sunt printre cei mai ocupati oameni. O zi din viata unui antreprenor inseamna o multime de decizii luate sub presiunea timpului, sedinte, comunicare, cercetare. Si tocmai pentru ca sunt atat de multe si atat de variate, lucrurile pot scapa adesea de sub control.
Exista insa o rutina a celor mai productivi si de succes oameni de afaceri si am decis sa redam mai jos, incepand cu aceasta ocazie o noua serie de articole, cateva sfaturi in aceasta privinta.
1. Antreprenorii de succes au o rutina bine stabilita.
Desi de obicei ne gandim ca rutina inseamna un program de la 9 la 5, orice om productiv are un program zilnic pe care il respecta, poate adesea fara sa isi dea seama. Pentru un antreprenor un program destul de strict devine o necesitate, lucru valabil si pentru un freelancer care isi da repede seama ca e imperios necesar sa isi pretuiasca timpul la adevarata sa valoare. Fara o rutina, antreprenorul nu va putea duce prea multe lucruri la bun sfarsit.
Diferenta intre programul impus si cel construit de un om e ca cel de-la doilea poate avea o structura foarte diferita. Desi e o provocare, un astfel de program trebuie construit si include elemente variate, in functie de afacerea fiecarui antreprenor in parte.
Elementele de care oricine va tine cont insa au legatura cu urmatoarele aspecte:
- prioritizarea sarcinilor
Examen Consultant Fiscal 2025
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Putem construi o agenda de lucru in baza acestor sarcini pe care nu trebuie sa le scapam din vedere. Fie ca activitatile programate sunt stabilite pe zile sau la ore anumite, un astfel de program trebuie sa existe pentru un management eficient.
2. Exercitii pentru o minte ascutita.
Exercitiile sunt facute atat pentru corp, cat si pentru minte. Si discutam si aici, din nou, despre rutina. De data aceasta, rutina exercitiilor fizice va avea un efect remarcabil asupra abilitatilor noastre organizatorice si ne va ajuta sa devenim mult mai productivi tocmai datorita dezvoltarii acestor capacitati.
In plus, toate aceste activitati ne elibereaza de stres si ne ajuta sa luam decizii mai bune, oferindu-ne o perspectiva mai clara asupra lucrurilor.
3. Documentarea progresului.
Atunci cand suntem propriii nostri sefi, tot noi suntem cei care trebuie sa verifice daca sarcinile au fost executate la timp si daca au fost indeplinite cu succes. Daca noi nu urmarim derularea unui proiect, atunci ne putem astepta la rezultate slabe in viitorul apropiat. Vigilenta trebuie sa devina, asadar, o trasatura exersetata in mod frecvent.
Trebuie, asadar, sa trecem in revista periodic progresele inregistrate de noi insine, de cei care lucreaza impreuna cu noi sa dezvolte afacerea si asa mai departe. Trebuie sa gasim timp pentru a evalua progresele si pentru a identifica aspectele pe care le avem de imbunatatit. Si tot prin astfel de verificari ne putem da seama de elemente care tin de buget, de fluxul de numerar si de eventualele obstacole financiare pe care le-am putea intampina in viitor.
Vom reveni si cu alte subiecte pe aceasta tema. Daca aveti idei sau opinii pe care doriti sa ni le impartasiti, va asteptam cu interes comentariile in casuta de mesaje de la finalul articolului.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Programele pentru IMM-uri ruleaza 83 de milioane de lei de la statNOUTATI LEGISLATIVE - MODIFICARI IN TERMENELE DE PASTRARE ALE DOCUMENTELOR !Taxa inversa ramane in agriculturaCorelarea politicilor publice cu nevoile intreprinzatorilor. Discutii cu Florin JianuModalitati de revenire in cazul companiilor aflate intr-un impas financiarUltimele articole
30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaCe impozit platesti la lichidarea unei firmeLichidare firma. Exemplu de MONGRAFIE contabila utila pentru a lichida corect o societateBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateMii de firme, declarate INACTIVE de catre ANAF. Cum sa procedati in acest cazArticole similare
Cum faci inscrierea la un colector validat si cum obtii tichetul, prin "Rabla 2013"Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparutFrauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNAStart-Up Nation: MMACA anunta ca lista FINALA a proiectelor admise in program va fi publicata in data de 15 iulie!Studiu de caz: Tratamentul fiscal in cazul creantelor incerteUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de SUCCES - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateCum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerPrimii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereArticole similare
Declararea impozitului pe venit se modifica. Declaratia 205 preia functia fiselor fiscaleSituatiile financiare se depun anul acesta inclusiv pe 29 maiCEASS. Doar sase dintr-o mie de romani cu asigurare de sanatate il auMin. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundareLuni, 20 iunie 2022, se implineste termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareUltimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaImpozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileCapitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU utilBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateArticole similare
Firmele nu trebuie sa beneficieze de contractele trucateCompensarea facturilor din 2013. Documente justificativeStudiu de caz: Contributii aferente unui contract de MANAGEMENTDeficit de trei ori mai mare decat aceeasi perioada a anului 2016, cheltuielile pentru investitii in scadere7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaREGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatori5 beneficii ale utilizarii unui sistem MES in industria greaBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateArticole similare
Ce implica fondul comercial cand vorbim despre intreprinderi?Cum determinam deficitul de numerar si a capitalurile proprii ale unei societati?Intrebari si raspunsuri MEEMA privind Masura 3- Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor. Cum se procedeaza in cazul schimbarii structurii asociatilor?Baza legala intocmire cash-flow. Procedura de intocmire si conditii obligatoriiSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA