Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA

20-Oct-2016
1298

Peste 180 de inspectori antifrauda au fost implicati in actiunile de control derulate la antrepozitele fiscale din cadrul "grupului Euroavipo", beneficiind de sprijinul Jandarmeriei Romane. in urma investigatiilor fiscale, inspectorii antifrauda au identificat o schema complexa de fraudare a bugetului general consolidat, prin intermediul careia s-a cauzat un prejudiciu total de 613,48 milioane de lei.

DGAF a realizat in septembrie 2014 verificari simultane la 38 de societati comerciale care au obiect de activitate productia si/sau comercializarea de alcool sau bauturi alcoolice. in data de 10.09.2014, structura centrala a DNA a fost sesizata cu privire la fapte ce sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor fapte sanctionate de legea penala in cazul dosarului "grupul Euroavipo", in urma analizelor de risc si a actiunilor operative desfasurate de inspectorii antifrauda.


De asemenea, in cadrul sesizarii penale inaintate catre DNA, au fost incluse si indicii consemnate in raportul Directiei Generale de Integritate din cadrul ANAF, care au relevat faptul ca functionari din cadrul ANAF au favorizat activitatea infractionala prin neindeplinirea atributiilor de serviciu.

Principalele practici ilegale identificate de inspectorii DGAF in timpul investigarii dosarului "grupul Euroavipo":

Firme din cadrul grupului emit, pentru alte societati din acelasi grup, facturi de valori substantiale, care sunt fara suport economic real, cel mai adesea acestea fiind facturi de avans, pentru care se emit bilete la ordin care au termene de incasare foarte indepartate (spre exemplu: anii 2020, 2021).

Biletele la ordin sunt girate catre societati din cadrul grupului, iar unele dintre ele ajung sa fie, in final, girate catre emitent.

In baza acestor facturi supraevaluate, se calculeaza si se declara taxele si impozitele, urmarindu-se obtinerea unor sume de bani cu titlu de rambursari, compensari sau restituiri de la bugetul general consolidat.

In paralel, se acumuleaza datorii la bugetul de stat, pe care reprezentantii societatilor urmareau sa le stinga prin compensarea cu TVA de rambursat.

Ca urmare a acumularii datoriilor, societatile intra in insolventa, de cele mai multe ori aceasta fiind solicitata de societati din cadrul grupului.

Administratorii/asociatii/actionarii, in scopul sustragerii de la plata obligatiilor fiscale, prin tranzactiile artificiale, au provocat starea de insolvabilitate a persoanelor juridice debitoare.

Exista, astfel, dosare de insolventa la nivelul a 4 tribunale: Bucuresti, Buzau, Constanta si Tulcea. Ratiunea insolventei societatilor din grup este protejarea de executarea debitelor bugetare accumulate.

Speculand prevederile Legii nr. 85/2006 privind suspendarea tuturor masurilor de executare silita in cadrul procedurii de insolventa si ca urmare a inactiunii structurilor fiscale competente, grupul "Euroavipo" a produs si comercializat pe piata interna alcool si bauturi alcoolice declarand, fara insa a achita obligatiile fiscale aferente, creandu-se astfel un mecanism fraudulos de mentinere a autorizatiilor de functionare si de protejare aparent legala de orice masura de executare intreprinsa de organele fiscale.

Sunt desfasurate, succesiv, atat diverse tranzactii artificiale, cat si operatiuni privind structura companiilor (fuziuni in procedura de insolventa), toate aprobate de administratorul special si realizate sub supravegherea administratorului judiciar.

Societatile membre ale "grupului EUROAVIPO" au Comitete ale Creditorilor formate din societati afiliate, de asemenea aflate in insolventa, ca urmare a unor creante generate intra-grup .

Au existat, de asemenea, numeroase cesiuni de creanta catre societati "offshore", in scopul evitarii compensarilor bilaterale si inscrierii acestora la masa credala.

Exemplu tranzactii frauduloase: cazul firmei OANA MANAGEMENT SRL
Un caz aparte il reprezinta tranzactiile efectuate intre EUROAVIPO SA si OANA MANAGEMENT SRL. Astfel, in perioada iunie – august 2014, EUROAVIPO SA a inregistrat facturi de avans marfuri avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL.

 

Exista suspiciunea rezonabila ca facturile de avans inregistrate de catre EUROAVIPO SA, avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL, au la baza operatiuni artificiale care nu au un continut economic, fiind utilizate pentru a evita impozitarea si a obtine avantaje fiscale, constand in deducerea taxei pe valoarea adaugata (EUROAVIPO SA a solicitat rambursarea soldului sumei negative a TVA).

Totodata, acestea au fost folosite pentru evitarea platii datoriilor la bugetul statului, dispuse de catre organele de inspectie fiscala in cadrul rapoartelor intocmite si pentru a evita revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal.

De exemplu, EUROAVIPO SA a inregistrat o factura de cca 1 miliard de lei, reprezentand "contravaloare avans" pentru achizitia unor bunuri, fara a preciza termenele de livrare ale produselor. in plus, beneficiarul nu poate justifica din punct de vedere economic utilizarea acelor bunuri.

Totodata, analizand termenele de scadenta a biletelor la ordin care ajungeau pana in 2021, s-a conturat suspiciunea rezonabila ca EUROAVIPO SA are catre OANA MANAGEMENT SRL o datorie pe termen lung, dar contribuabilul asimileaza o scadenta pe termen scurt de recuperat de la bugetul de stat, cu intentia de a obtine un avantaj fiscal in favoarea sa in relatia cu statul.

Fraudele fiscale din domeniul producerii si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice sunt in atentia inspectorilor Directiei Generala Antifrauda Fiscala, care, in perioada decembrie 2013 – septembrie 2016, au efectuat 1.443 de controale antifrauda la firmele care activeaza in acest domeniu, au identificat prejudicii totale cauzate bugetului de stat in cuantum de 845,94 milioane lei si au dispus masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare de 45,27 milioane de lei. De asemenea, au constatat contraventii pentru sanctionarea carora au fost aplicate amenzi in cuantum de 5,27 milioane lei si confiscari in valoare de 9,21 milioane lei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat Declaratia 112
    • UPDATE 12 noiembrie 2019 Pe site-ul oficial al ANAF a fost actualizat, din nou, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea D112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun din 01.10.2019 nr. 3063/1376/1430/2019, valabil incepand cu 1 iulie 2019. Cele mai recente modificari ale Declaratiei 112: - corectie de calcul pentru baza contributii CAS si CASS in sectiunea A asigurat...» citeste mai departe aici

  • Emitere facturi in valuta: Cand putem efectua plati in valuta pe teritoriul Romaniei?
    • Codul fiscal permite emiterea facturilor in valuta, cu mentiunea ca, daca operatiunea este taxabila si nu se aplica taxare inversa, suma taxei trebuie inscrisa si in lei, insa incasarile si platile in valuta se fac in conformitate cu prevederile Regulamentul B.N.R. nr. 4/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Potrivit acestuia, platile/incasarile catre/de la nerezindenti se efectueaza in mod liber in valuta si in moneda nationala (leu). Platile intre rezidenti care decurg din...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stii despre facturare: Impact fiscal, tratament fiscal si declarativ
    • Factura este un document justificativ ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice, indiferend daca vorbim despre vanzari de bunuri sau prestari de servicii, ori achizitii de bunuri sau servicii. Facturarea este un domeniu mult mai complex decat pare! De aceea, este important sa aflati care sunt SITUATIILE ATIPICE in care si CEI MAI EXPERIMENTATI CONTABILI AU PROBLEME si care sunt rezolvarile lor! Modul in care este intocmita si inregistrata factura este esential,...» citeste mai departe aici

  • Vesti bune pentru salariatii din sistemul public! Ministrul Muncii ofera asigurari ca va respecta Legea Salarizarii
    • Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, sustine ca va respecta Legea Salarizarii, care prevede majorarea salariilor in sistemul public, in anul 2020. Intrebata de deputatii PSD daca Guvernul Orban va majora salariile din sistemul public, in 2020, potrivit Legii Salarizarii, ministrul Violeta Alexandru a dat asigurari ca va respecta legea in vigoare. "Cu privire la Legea Salarizarii, respectam legea, am spus de mai multe ori acest lucru. (...) Respect legea in vigoare", a spus aceasta. Cat priveste...» citeste mai departe aici

  • Calea legala privind inregistrarea cheltuielilor cu combustibilul pentru delegarile in strainatate
    • Care este calea legala pentru a inregistra costurile cu combustibilul masinilor inchiriate, pentru deplasarile in strainatate in interes de serviciu, tinand cont ca furnizorul de combustibil din afara Romaniei nu inscrie codul fiscal romanesc pe bonul fiscal eliberat? Specialistul Portal Codul Fiscal arata ca, pe durata delegarii, salariatul are dreptul la plata cheltuielilor de transport si cazare, precum si la o indemnizatie de delegare, in conditiile prevazute de lege sau de...» citeste mai departe aici

  • Demolare constructie, ajustarea negativa a taxei deduse la momentul achizitiei
    • In studiul de caz prezentat astazi vom vorbi despre ajustarea negativa a TVA plecand de la urmatoarea situatie: In anul 2018 un contribuabil a achizitionat un teren cu cladire pe acesta, modalitatea de achizitie fiind cu taxare inversa pentru cumparator. In anul 2019 cladirea a fost demolata. Exista obligativitatea ajustarii de TVA in acest caz? Daca pe teren se construieste o alta cladire pentru birouri personalului tesa din societate se mai ajusteaza TVA dupa demolare; dar daca...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016