Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA

20-Oct-2016
1167

Peste 180 de inspectori antifrauda au fost implicati in actiunile de control derulate la antrepozitele fiscale din cadrul "grupului Euroavipo", beneficiind de sprijinul Jandarmeriei Romane. in urma investigatiilor fiscale, inspectorii antifrauda au identificat o schema complexa de fraudare a bugetului general consolidat, prin intermediul careia s-a cauzat un prejudiciu total de 613,48 milioane de lei.

DGAF a realizat in septembrie 2014 verificari simultane la 38 de societati comerciale care au obiect de activitate productia si/sau comercializarea de alcool sau bauturi alcoolice. in data de 10.09.2014, structura centrala a DNA a fost sesizata cu privire la fapte ce sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor fapte sanctionate de legea penala in cazul dosarului "grupul Euroavipo", in urma analizelor de risc si a actiunilor operative desfasurate de inspectorii antifrauda.


De asemenea, in cadrul sesizarii penale inaintate catre DNA, au fost incluse si indicii consemnate in raportul Directiei Generale de Integritate din cadrul ANAF, care au relevat faptul ca functionari din cadrul ANAF au favorizat activitatea infractionala prin neindeplinirea atributiilor de serviciu.

Principalele practici ilegale identificate de inspectorii DGAF in timpul investigarii dosarului "grupul Euroavipo":

Firme din cadrul grupului emit, pentru alte societati din acelasi grup, facturi de valori substantiale, care sunt fara suport economic real, cel mai adesea acestea fiind facturi de avans, pentru care se emit bilete la ordin care au termene de incasare foarte indepartate (spre exemplu: anii 2020, 2021).

Biletele la ordin sunt girate catre societati din cadrul grupului, iar unele dintre ele ajung sa fie, in final, girate catre emitent.

In baza acestor facturi supraevaluate, se calculeaza si se declara taxele si impozitele, urmarindu-se obtinerea unor sume de bani cu titlu de rambursari, compensari sau restituiri de la bugetul general consolidat.

In paralel, se acumuleaza datorii la bugetul de stat, pe care reprezentantii societatilor urmareau sa le stinga prin compensarea cu TVA de rambursat.

Ca urmare a acumularii datoriilor, societatile intra in insolventa, de cele mai multe ori aceasta fiind solicitata de societati din cadrul grupului.

Administratorii/asociatii/actionarii, in scopul sustragerii de la plata obligatiilor fiscale, prin tranzactiile artificiale, au provocat starea de insolvabilitate a persoanelor juridice debitoare.

Exista, astfel, dosare de insolventa la nivelul a 4 tribunale: Bucuresti, Buzau, Constanta si Tulcea. Ratiunea insolventei societatilor din grup este protejarea de executarea debitelor bugetare accumulate.

Speculand prevederile Legii nr. 85/2006 privind suspendarea tuturor masurilor de executare silita in cadrul procedurii de insolventa si ca urmare a inactiunii structurilor fiscale competente, grupul "Euroavipo" a produs si comercializat pe piata interna alcool si bauturi alcoolice declarand, fara insa a achita obligatiile fiscale aferente, creandu-se astfel un mecanism fraudulos de mentinere a autorizatiilor de functionare si de protejare aparent legala de orice masura de executare intreprinsa de organele fiscale.

Sunt desfasurate, succesiv, atat diverse tranzactii artificiale, cat si operatiuni privind structura companiilor (fuziuni in procedura de insolventa), toate aprobate de administratorul special si realizate sub supravegherea administratorului judiciar.

Societatile membre ale "grupului EUROAVIPO" au Comitete ale Creditorilor formate din societati afiliate, de asemenea aflate in insolventa, ca urmare a unor creante generate intra-grup .

Au existat, de asemenea, numeroase cesiuni de creanta catre societati "offshore", in scopul evitarii compensarilor bilaterale si inscrierii acestora la masa credala.

Exemplu tranzactii frauduloase: cazul firmei OANA MANAGEMENT SRL
Un caz aparte il reprezinta tranzactiile efectuate intre EUROAVIPO SA si OANA MANAGEMENT SRL. Astfel, in perioada iunie – august 2014, EUROAVIPO SA a inregistrat facturi de avans marfuri avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL.

 

Exista suspiciunea rezonabila ca facturile de avans inregistrate de catre EUROAVIPO SA, avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL, au la baza operatiuni artificiale care nu au un continut economic, fiind utilizate pentru a evita impozitarea si a obtine avantaje fiscale, constand in deducerea taxei pe valoarea adaugata (EUROAVIPO SA a solicitat rambursarea soldului sumei negative a TVA).

Totodata, acestea au fost folosite pentru evitarea platii datoriilor la bugetul statului, dispuse de catre organele de inspectie fiscala in cadrul rapoartelor intocmite si pentru a evita revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal.

De exemplu, EUROAVIPO SA a inregistrat o factura de cca 1 miliard de lei, reprezentand "contravaloare avans" pentru achizitia unor bunuri, fara a preciza termenele de livrare ale produselor. in plus, beneficiarul nu poate justifica din punct de vedere economic utilizarea acelor bunuri.

Totodata, analizand termenele de scadenta a biletelor la ordin care ajungeau pana in 2021, s-a conturat suspiciunea rezonabila ca EUROAVIPO SA are catre OANA MANAGEMENT SRL o datorie pe termen lung, dar contribuabilul asimileaza o scadenta pe termen scurt de recuperat de la bugetul de stat, cu intentia de a obtine un avantaj fiscal in favoarea sa in relatia cu statul.

Fraudele fiscale din domeniul producerii si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice sunt in atentia inspectorilor Directiei Generala Antifrauda Fiscala, care, in perioada decembrie 2013 – septembrie 2016, au efectuat 1.443 de controale antifrauda la firmele care activeaza in acest domeniu, au identificat prejudicii totale cauzate bugetului de stat in cuantum de 845,94 milioane lei si au dispus masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare de 45,27 milioane de lei. De asemenea, au constatat contraventii pentru sanctionarea carora au fost aplicate amenzi in cuantum de 5,27 milioane lei si confiscari in valoare de 9,21 milioane lei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale
    • UPDATE 20 iunie 2019 Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala. In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor. La Camera, pana...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016