Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA

20-Oct-2016
1026

Peste 180 de inspectori antifrauda au fost implicati in actiunile de control derulate la antrepozitele fiscale din cadrul "grupului Euroavipo", beneficiind de sprijinul Jandarmeriei Romane. in urma investigatiilor fiscale, inspectorii antifrauda au identificat o schema complexa de fraudare a bugetului general consolidat, prin intermediul careia s-a cauzat un prejudiciu total de 613,48 milioane de lei.

DGAF a realizat in septembrie 2014 verificari simultane la 38 de societati comerciale care au obiect de activitate productia si/sau comercializarea de alcool sau bauturi alcoolice. in data de 10.09.2014, structura centrala a DNA a fost sesizata cu privire la fapte ce sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor fapte sanctionate de legea penala in cazul dosarului "grupul Euroavipo", in urma analizelor de risc si a actiunilor operative desfasurate de inspectorii antifrauda.


De asemenea, in cadrul sesizarii penale inaintate catre DNA, au fost incluse si indicii consemnate in raportul Directiei Generale de Integritate din cadrul ANAF, care au relevat faptul ca functionari din cadrul ANAF au favorizat activitatea infractionala prin neindeplinirea atributiilor de serviciu.

Principalele practici ilegale identificate de inspectorii DGAF in timpul investigarii dosarului "grupul Euroavipo":

Firme din cadrul grupului emit, pentru alte societati din acelasi grup, facturi de valori substantiale, care sunt fara suport economic real, cel mai adesea acestea fiind facturi de avans, pentru care se emit bilete la ordin care au termene de incasare foarte indepartate (spre exemplu: anii 2020, 2021).

Biletele la ordin sunt girate catre societati din cadrul grupului, iar unele dintre ele ajung sa fie, in final, girate catre emitent.

In baza acestor facturi supraevaluate, se calculeaza si se declara taxele si impozitele, urmarindu-se obtinerea unor sume de bani cu titlu de rambursari, compensari sau restituiri de la bugetul general consolidat.

In paralel, se acumuleaza datorii la bugetul de stat, pe care reprezentantii societatilor urmareau sa le stinga prin compensarea cu TVA de rambursat.

Ca urmare a acumularii datoriilor, societatile intra in insolventa, de cele mai multe ori aceasta fiind solicitata de societati din cadrul grupului.

Administratorii/asociatii/actionarii, in scopul sustragerii de la plata obligatiilor fiscale, prin tranzactiile artificiale, au provocat starea de insolvabilitate a persoanelor juridice debitoare.

Exista, astfel, dosare de insolventa la nivelul a 4 tribunale: Bucuresti, Buzau, Constanta si Tulcea. Ratiunea insolventei societatilor din grup este protejarea de executarea debitelor bugetare accumulate.

Speculand prevederile Legii nr. 85/2006 privind suspendarea tuturor masurilor de executare silita in cadrul procedurii de insolventa si ca urmare a inactiunii structurilor fiscale competente, grupul "Euroavipo" a produs si comercializat pe piata interna alcool si bauturi alcoolice declarand, fara insa a achita obligatiile fiscale aferente, creandu-se astfel un mecanism fraudulos de mentinere a autorizatiilor de functionare si de protejare aparent legala de orice masura de executare intreprinsa de organele fiscale.

Sunt desfasurate, succesiv, atat diverse tranzactii artificiale, cat si operatiuni privind structura companiilor (fuziuni in procedura de insolventa), toate aprobate de administratorul special si realizate sub supravegherea administratorului judiciar.

Societatile membre ale "grupului EUROAVIPO" au Comitete ale Creditorilor formate din societati afiliate, de asemenea aflate in insolventa, ca urmare a unor creante generate intra-grup .

Au existat, de asemenea, numeroase cesiuni de creanta catre societati "offshore", in scopul evitarii compensarilor bilaterale si inscrierii acestora la masa credala.

Exemplu tranzactii frauduloase: cazul firmei OANA MANAGEMENT SRL
Un caz aparte il reprezinta tranzactiile efectuate intre EUROAVIPO SA si OANA MANAGEMENT SRL. Astfel, in perioada iunie – august 2014, EUROAVIPO SA a inregistrat facturi de avans marfuri avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL.

 

Exista suspiciunea rezonabila ca facturile de avans inregistrate de catre EUROAVIPO SA, avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL, au la baza operatiuni artificiale care nu au un continut economic, fiind utilizate pentru a evita impozitarea si a obtine avantaje fiscale, constand in deducerea taxei pe valoarea adaugata (EUROAVIPO SA a solicitat rambursarea soldului sumei negative a TVA).

Totodata, acestea au fost folosite pentru evitarea platii datoriilor la bugetul statului, dispuse de catre organele de inspectie fiscala in cadrul rapoartelor intocmite si pentru a evita revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal.

De exemplu, EUROAVIPO SA a inregistrat o factura de cca 1 miliard de lei, reprezentand "contravaloare avans" pentru achizitia unor bunuri, fara a preciza termenele de livrare ale produselor. in plus, beneficiarul nu poate justifica din punct de vedere economic utilizarea acelor bunuri.

Totodata, analizand termenele de scadenta a biletelor la ordin care ajungeau pana in 2021, s-a conturat suspiciunea rezonabila ca EUROAVIPO SA are catre OANA MANAGEMENT SRL o datorie pe termen lung, dar contribuabilul asimileaza o scadenta pe termen scurt de recuperat de la bugetul de stat, cu intentia de a obtine un avantaj fiscal in favoarea sa in relatia cu statul.

Fraudele fiscale din domeniul producerii si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice sunt in atentia inspectorilor Directiei Generala Antifrauda Fiscala, care, in perioada decembrie 2013 – septembrie 2016, au efectuat 1.443 de controale antifrauda la firmele care activeaza in acest domeniu, au identificat prejudicii totale cauzate bugetului de stat in cuantum de 845,94 milioane lei si au dispus masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare de 45,27 milioane de lei. De asemenea, au constatat contraventii pentru sanctionarea carora au fost aplicate amenzi in cuantum de 5,27 milioane lei si confiscari in valoare de 9,21 milioane lei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016