Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA

20-Oct-2016
692

Peste 180 de inspectori antifrauda au fost implicati in actiunile de control derulate la antrepozitele fiscale din cadrul "grupului Euroavipo", beneficiind de sprijinul Jandarmeriei Romane. in urma investigatiilor fiscale, inspectorii antifrauda au identificat o schema complexa de fraudare a bugetului general consolidat, prin intermediul careia s-a cauzat un prejudiciu total de 613,48 milioane de lei.

DGAF a realizat in septembrie 2014 verificari simultane la 38 de societati comerciale care au obiect de activitate productia si/sau comercializarea de alcool sau bauturi alcoolice. in data de 10.09.2014, structura centrala a DNA a fost sesizata cu privire la fapte ce sunt susceptibile a intruni elementele constitutive ale unor fapte sanctionate de legea penala in cazul dosarului "grupul Euroavipo", in urma analizelor de risc si a actiunilor operative desfasurate de inspectorii antifrauda.


De asemenea, in cadrul sesizarii penale inaintate catre DNA, au fost incluse si indicii consemnate in raportul Directiei Generale de Integritate din cadrul ANAF, care au relevat faptul ca functionari din cadrul ANAF au favorizat activitatea infractionala prin neindeplinirea atributiilor de serviciu.

Principalele practici ilegale identificate de inspectorii DGAF in timpul investigarii dosarului "grupul Euroavipo":

Firme din cadrul grupului emit, pentru alte societati din acelasi grup, facturi de valori substantiale, care sunt fara suport economic real, cel mai adesea acestea fiind facturi de avans, pentru care se emit bilete la ordin care au termene de incasare foarte indepartate (spre exemplu: anii 2020, 2021).

Biletele la ordin sunt girate catre societati din cadrul grupului, iar unele dintre ele ajung sa fie, in final, girate catre emitent.

In baza acestor facturi supraevaluate, se calculeaza si se declara taxele si impozitele, urmarindu-se obtinerea unor sume de bani cu titlu de rambursari, compensari sau restituiri de la bugetul general consolidat.

In paralel, se acumuleaza datorii la bugetul de stat, pe care reprezentantii societatilor urmareau sa le stinga prin compensarea cu TVA de rambursat.

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Ca urmare a acumularii datoriilor, societatile intra in insolventa, de cele mai multe ori aceasta fiind solicitata de societati din cadrul grupului.

Administratorii/asociatii/actionarii, in scopul sustragerii de la plata obligatiilor fiscale, prin tranzactiile artificiale, au provocat starea de insolvabilitate a persoanelor juridice debitoare.

Exista, astfel, dosare de insolventa la nivelul a 4 tribunale: Bucuresti, Buzau, Constanta si Tulcea. Ratiunea insolventei societatilor din grup este protejarea de executarea debitelor bugetare accumulate.

Speculand prevederile Legii nr. 85/2006 privind suspendarea tuturor masurilor de executare silita in cadrul procedurii de insolventa si ca urmare a inactiunii structurilor fiscale competente, grupul "Euroavipo" a produs si comercializat pe piata interna alcool si bauturi alcoolice declarand, fara insa a achita obligatiile fiscale aferente, creandu-se astfel un mecanism fraudulos de mentinere a autorizatiilor de functionare si de protejare aparent legala de orice masura de executare intreprinsa de organele fiscale.

Sunt desfasurate, succesiv, atat diverse tranzactii artificiale, cat si operatiuni privind structura companiilor (fuziuni in procedura de insolventa), toate aprobate de administratorul special si realizate sub supravegherea administratorului judiciar.

Societatile membre ale "grupului EUROAVIPO" au Comitete ale Creditorilor formate din societati afiliate, de asemenea aflate in insolventa, ca urmare a unor creante generate intra-grup .

Au existat, de asemenea, numeroase cesiuni de creanta catre societati "offshore", in scopul evitarii compensarilor bilaterale si inscrierii acestora la masa credala.

Exemplu tranzactii frauduloase: cazul firmei OANA MANAGEMENT SRL
Un caz aparte il reprezinta tranzactiile efectuate intre EUROAVIPO SA si OANA MANAGEMENT SRL. Astfel, in perioada iunie – august 2014, EUROAVIPO SA a inregistrat facturi de avans marfuri avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL.

 

Exista suspiciunea rezonabila ca facturile de avans inregistrate de catre EUROAVIPO SA, avand ca furnizor pe OANA MANAGEMENT SRL, au la baza operatiuni artificiale care nu au un continut economic, fiind utilizate pentru a evita impozitarea si a obtine avantaje fiscale, constand in deducerea taxei pe valoarea adaugata (EUROAVIPO SA a solicitat rambursarea soldului sumei negative a TVA).

Totodata, acestea au fost folosite pentru evitarea platii datoriilor la bugetul statului, dispuse de catre organele de inspectie fiscala in cadrul rapoartelor intocmite si pentru a evita revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal.

De exemplu, EUROAVIPO SA a inregistrat o factura de cca 1 miliard de lei, reprezentand "contravaloare avans" pentru achizitia unor bunuri, fara a preciza termenele de livrare ale produselor. in plus, beneficiarul nu poate justifica din punct de vedere economic utilizarea acelor bunuri.

Totodata, analizand termenele de scadenta a biletelor la ordin care ajungeau pana in 2021, s-a conturat suspiciunea rezonabila ca EUROAVIPO SA are catre OANA MANAGEMENT SRL o datorie pe termen lung, dar contribuabilul asimileaza o scadenta pe termen scurt de recuperat de la bugetul de stat, cu intentia de a obtine un avantaj fiscal in favoarea sa in relatia cu statul.

Fraudele fiscale din domeniul producerii si comercializarii alcoolului si a bauturilor alcoolice sunt in atentia inspectorilor Directiei Generala Antifrauda Fiscala, care, in perioada decembrie 2013 – septembrie 2016, au efectuat 1.443 de controale antifrauda la firmele care activeaza in acest domeniu, au identificat prejudicii totale cauzate bugetului de stat in cuantum de 845,94 milioane lei si au dispus masuri asiguratorii asupra unor active identificate in valoare de 45,27 milioane de lei. De asemenea, au constatat contraventii pentru sanctionarea carora au fost aplicate amenzi in cuantum de 5,27 milioane lei si confiscari in valoare de 9,21 milioane lei.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Frauda de peste 613 milioane de lei, identificata de inspectorii antifrauda in dosarul Grupul Euroavipo, instrumentat de DNA":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"