Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sinteza: Recuperarea codului de TVA, recalcularea platilor anticipate 2017 si contributii dublate pentru firme

18-Aug-2017
2381

Intr-o noua editie a sintezei Fiscalitatea.ro, am adus laolalta unele dintre cele mai importante noutati si stiri din domeniu ale ultimei perioade. Avem astfel procedura prin care firmele isi recupereaza codul de TVA si scapa de criteriile ANAF, un material detaliat privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale 2017, precum si multe alte noutati de interes din domeniu. 


Firmele isi recupereaza codul de TVA si scapa de criteriile ANAF

Noutati in ce priveste reprimirea codului de TVA anulat de ANAF au fost transmise recent de autoritatile fiscale. Firmele au astfel parte de vesti bune, mai ales in conditiile in care scapa de criteriile de evaluare ANAF. 

Atentie, insa, exista si cateva conditii pe care firmele trebuie sa le respecte daca vor reprimirea codului de TVA din oficiu!

In aceasta privinta, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.177/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2015 privind Codul fiscal. Modificarile aduse au intrat in vigoare la data de 24 iulie 2017.

CE SE SCHIMBA PRIVIND TVA?

Noul act completeaza procedura de inregistrare in scopuri de TVA, astfel ca agentii economici isi vor recapata codul de TVA dupa ce vor indrepta situatia care a generat risc fiscal ridicat, fara sa mai treaca prin filtrul criteriilor stabilite de ANAF privind analiza de risc.

Cititi mai multe aici >>

 

Recalcularea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale 2017

Stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale se realizeaza potrivit prevederilor art. 151 si ale art. 174 din Codul fiscal. Recalcularea platilor anticipate se realizeaza de organul fiscal in cursul anului fiscal de impunere, ca urmare a indeplinirii de catre contribuabil a unor conditii prevazute de legea fiscala.

A. Conditiile de recalculare a platilor anticipate

Conditiile de recalculare a platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate sunt de regula aceleasi cu cele de recalculare a impozitului pe venit. 

Cititi mai multe aici >>

 

Pedeapsa pentru firme! Contributie dublata pentru institutiile publice si firmele care nu angajeaza persoane cu handicap in cuantum de cel putin 4%

Conform OUG 60/2017, publicata recent, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private cu mai mult de 50 de salariati au obligatia sa incadreze in munca persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Aceasta in conditiile in care, tot printr-o decizie a Guvernului, 2.000 de persoane cu dizabilitati vor ramane fara loc de munca prin modificarea articolului 78 din legea 448/2006. In concret, circa 2.000 de persoane cu dizabilitati greu angajabile, din unitati protejate (entitati private in care minimum 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati), isi vor pierde locul de munca. 

Cititi mai multe aici >>

 

Ce acte sunt necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?

Sunt cetateni care se adreseaza Guvernului Romaniei pentru a solicita sprijin in identificarea actelor necesare inregistrarii firmei si obtinerii certificatului de inregistrare fiscala.

Potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii lor, este nevoie ca solicitantul sa-si asume responsabilitatea privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.

Cititi mai multe aici >>

 

Lista de inventariere (Cod 14-3-12) si (Cod 14-3-12/b). Model actualizat

Lista de inventariere serveste ca:

- document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile entitatii;
- document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;


Cititi mai multe aici >>

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016