Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Schimbarea reprezentantului fiscal si incetarea existentei sediului permanent

31-Aug-2011
8280
Valabil la 1.09.2011

In ceea ce priveste procedura de schimbare a reprezentantului fiscal, vor fi necesare mai multe etape de care o societate va trebui sa tina cont. Astfel, atunci cand exista necesitatea schimbarii reprezentantului fiscal, se va stabili lista documentelor de care va fi nevoie in aceasta situatie. In plus, va fi exemplificat si cazul in care se doreste inchiderea sediului permanent, fiind astfel stabilita lista actelor normative.

Ca regula generala, revocarea unei calitati se realizeaza prin intermediul acelorasi instrumente legale prin care aceasta a fost stabilita. In ceea ce priveste cazul particular al reprezentantului fiscal urmeaza a fi avute in vedere prevederile art. 18 din Codul de procedura fiscala si cele cuprinse la art. 30 alin. (3) din Codul fiscal.

Astfel, in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale prevazute in Codul fiscal dispozitiile legale prevad posibilitatea desemnarii unui reprezentant fiscal. In lipsa unor conditii speciale prevazute in textul care permite desemnarea vor fi aplicabile doar principiile generale cuprinse in Codul de procedura fiscala.

Potrivit art. 18 din acest act normativ, in materia revocarii reprezentantului fiscal nu exista decat prevederea cuprinsa la alin. (2) potrivit careia imputernicitul este obligat sa depuna la organul fiscal actul de imputernicire, in original sau in copie legalizata. Revocarea imputernicirii opereaza fata de organul fiscal de la data depunerii actului de revocare.


Asadar, revocarea se realizeaza in conditiile prevazuta in inscrisului incheiat cu reprezentantul fiscal. Aceasta poate sa fie si un act aditional in urma caruia partile convin incheierea raporturilor contractuale, ce va trebui depus la organul fiscal.

In ceea ce priveste sediul permanent, in conditiile in care organizarea acestuia are exclusiv componenta fiscala, nefiind asadar necesara inregistrarea la Registrul comertului, va fi necesara doar depunerea unei Declaratii 010 cu mentiunea privind incetarea conditiilor legale privind existenta sediului permanent.

In acelasi timp, se va avea in vedere si indeplinirea obligatiilor fiscale stabilite potrivit art. 29 - 32 din Codul fiscal in ceea ce priveste determinarea si plata impozitului asupra veniturilor realizate in Romania.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016