Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Recuperare pierdere fiscala. Cum procedam?

02-Apr-2013
7818
Vom analiza, prin randurile urmatoare, in ce mod completam Declaratia 101 (rd.37,38 si 39) in cazul in care in anul 2012 societatea are dreptul de a recupera o pierdere fiscala de 30.000 lei (rd.38 pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti) rd.36 profit impozabil in 2012 1.000 lei, iar pentru perioada urmatoare nu se mai poate recupera din pierdere 30.000 - 1.000 (rd.37 +rd.38) ci doar 20.000 (9.000 fiind o pierdere din 2007 care nu se mai poate recupera incepand cu 2013, deoarece au trecut cei 5 ani).

Vom vedea astfel ce solutii avem pentru ca randul 39 din declaratia pe 2012 nu o se intercaleze cu rd.40 din declaratia pe 2013.


Solutia consultantului:

Pierderea fiscala declarata prin formularul 101 se poate recupera, potrivit dispozitiilor art. 26 din Codul fiscal , din profiturile impozabile obtinute de societate in urmatorii 5 si respectiv 7 ani, la fiecare termen de plata a impozitului. Recuperarea pierderilor fiscale se face in ordinea inregistrarii lor.

Pentru anul 2012 formularul 101 a fost aprobat prin OPANAF 1950/2012. La rd. 37, 38 si 39 se inscriu urmatoarele informatii:

- la rd. 37 se trece pierderea din anul 2012 care se reporteaza in urmatorii 5 ani, pierdere realizata de un sediu permanent deschis de societatea din Romania intr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri;

- la rd. 38 se trece pierderea fiscala realizata de societatea care cedeaza o parte din patrimoniul sau ca urmare a operatiunii de fuziune sau divizare, transmisa societatii beneficiare;

- la rd. 39 se inscrie pierderea fiscala preluata de societatea beneficiara a operatiunii de fuziune sau divizare de la societatea cedenta (pierdere inregistrata de societatea cedenta in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie si data la care aceasta produce efecte.

Pierderea fiscala inregistrata de societatea d-voastra in anii anterioari anului 2012 se inscrie la rd. 40 "Pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti".

Daca la rd. 36 rezulta un profit fiscal de 1.000 lei, suma de recuperat incepand cu declaratia anului 2013 este de 20.000. Ultimul an in care mai putea fi recuperata pierderea anului 2007 era 2012 (formularul 101 completat in 2013 pentru anul 2012).

In anul 2014, in declaratia intocmita pentru anul 2013, se va putea recupera numai pierderea fiscala inregistrata incepand cu anul 2008. Daca recuperarea pierderilor fiscale nu este posibila datorita faptului ca societatea nu mai realizeaza profit impozabil, sumele ramase nu se mai trec nicaieri si in fiecare an suma trecuta la rd. 41 "Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori" din anul fiscal de raportare nu va corespunde cu cea trecuta la rd. 40 .


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilor

    • Prin Ordinul 107/2025 au fost actualizate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici pentru anul 2024. In acest context, ANAF a actualizat PDF-ul inteligent necesar entitatilor mici, mijlocii, mari si entitatilor de interes public. Pentru microentitati, S 1005 inca nu a fost publocat de ANAF in varianta actuala. Situatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2025. Pentru D406 privind Activele NU se acorda perioada de gratie

    • SAF-T, fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale, a devenit obligatoriu inca din anul 2022 pentru contribuabilii mari, din 2023 pentru cei mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati, insa in cazul Activelor din formular acestea nu se aplica. Prin implementarea acestui...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPV

    • Prin aparitia sistemului national RO e-Factura procesul de transmitere a facturilor a fost simplificat si digitalizat, iar acest lucru le-a dat mari batai de cap contribuabililor. Desi este implementat de mult timp, inca pot aparea probleme cu privire la utilizarea E-Factura. Uneori, atunci cand trebuie incarcata factura, pot aparea situatii in care aceeasi factura este incarcata de doua ori, din diverse motive tehnice sau administrative. Acest fenomen poate crea confuzie atat pentru...» citeste mai departe aici

  • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF

    • Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat au fost puse in dezbatere publica de ANAF, in vederea determinarii operatorilor economici care prezinta risc fiscal ridicat, prevazuti la art. 375 alin. (1 1) si la art. 435 alin. (3 1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAF Conform Referatului de Aprobare, prin O.U.G. nr.138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024

    • Anual trebuie depusa Declaratia Unica de catre persoanele fizice care obtin venituri din activitati independente sau din alte surse, insa formularul a tot fost modificat de ANAF in urma ultimelor reglementari fiscale si contribuabilii trebuie sa fie atenti la acest aspect. Este important ca declaratia sa fie completata corespunzator, mai ales ca apar tot timpul schimbari la contributiile la asigurarile sociale (CASS) si (CAS). In plus, a fost modificat salariul minim pe economie si...» citeste mai departe aici

  • Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF

    • In cazul depunerii situatiilor financiare anuale, ONG-urile au obligatia de a depune si declaratia cu situatia de trezorerie. Iar prin prezentul proiect se reglementeaza aspectele care vizeaza formatul declaratiei mentionate, precum si conditiile de intocmire si depunere a acesteia pentru anul 2024. Declaratia de trezorerie se depune, de ONG-uri, odata cu bilantul anual. Ce schimbari propune ANAF Potrivit art. 34 alin. (31) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016