Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperare pierdere fiscala. Cum procedam?

02-Apr-2013
4324
Vom analiza, prin randurile urmatoare, in ce mod completam Declaratia 101 (rd.37,38 si 39) in cazul in care in anul 2012 societatea are dreptul de a recupera o pierdere fiscala de 30.000 lei (rd.38 pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti) rd.36 profit impozabil in 2012 1.000 lei, iar pentru perioada urmatoare nu se mai poate recupera din pierdere 30.000 - 1.000 (rd.37 +rd.38) ci doar 20.000 (9.000 fiind o pierdere din 2007 care nu se mai poate recupera incepand cu 2013, deoarece au trecut cei 5 ani).

Vom vedea astfel ce solutii avem pentru ca randul 39 din declaratia pe 2012 nu o se intercaleze cu rd.40 din declaratia pe 2013.


Solutia consultantului:

Pierderea fiscala declarata prin formularul 101 se poate recupera, potrivit dispozitiilor art. 26 din Codul fiscal , din profiturile impozabile obtinute de societate in urmatorii 5 si respectiv 7 ani, la fiecare termen de plata a impozitului. Recuperarea pierderilor fiscale se face in ordinea inregistrarii lor.

Pentru anul 2012 formularul 101 a fost aprobat prin OPANAF 1950/2012. La rd. 37, 38 si 39 se inscriu urmatoarele informatii:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


- la rd. 37 se trece pierderea din anul 2012 care se reporteaza in urmatorii 5 ani, pierdere realizata de un sediu permanent deschis de societatea din Romania intr-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau un stat cu care Romania nu are incheiata conventie de evitare a dublei impuneri;

- la rd. 38 se trece pierderea fiscala realizata de societatea care cedeaza o parte din patrimoniul sau ca urmare a operatiunii de fuziune sau divizare, transmisa societatii beneficiare;

- la rd. 39 se inscrie pierderea fiscala preluata de societatea beneficiara a operatiunii de fuziune sau divizare de la societatea cedenta (pierdere inregistrata de societatea cedenta in perioada cuprinsa intre 1 ianuarie si data la care aceasta produce efecte.

Pierderea fiscala inregistrata de societatea d-voastra in anii anterioari anului 2012 se inscrie la rd. 40 "Pierdere fiscala de recuperat din anii precedenti".

Daca la rd. 36 rezulta un profit fiscal de 1.000 lei, suma de recuperat incepand cu declaratia anului 2013 este de 20.000. Ultimul an in care mai putea fi recuperata pierderea anului 2007 era 2012 (formularul 101 completat in 2013 pentru anul 2012).

In anul 2014, in declaratia intocmita pentru anul 2013, se va putea recupera numai pierderea fiscala inregistrata incepand cu anul 2008. Daca recuperarea pierderilor fiscale nu este posibila datorita faptului ca societatea nu mai realizeaza profit impozabil, sumele ramase nu se mai trec nicaieri si in fiecare an suma trecuta la rd. 41 "Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori" din anul fiscal de raportare nu va corespunde cu cea trecuta la rd. 40 .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperare pierdere fiscala. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.