
Raportul Special
realizat de specialisti
Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili:
Intrucat termenul limita pentru declararea si plata impozitului pe profit pentru anul 2016 este intr-o zi nelucratoare, contribuabilii mentionati au obligatia sa depuna o declaratie anuala de impozit pe profit pentru anul 2016 (formular 101) pana la data de 27 februarie 2017.
Declaratia se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre contribuabil.
In cazul in care platitorul corecteaza declaratia depusa, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.
Declaratia privind impozitul pe profit se completeaza cu ajutorul programului de asistenta postat pe siteul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Sectiunea Declaratii electronice.
Cartea Verde a Contabilitatii 2026
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Examen Consultant Fiscal 2026
Formularul 101 se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport electronic, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Sursa: ANAF
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Calculul si declararea impozitului pe profit pentru ORGANIZATIILE NONPROFIT. Cum procedam?Calendar fiscal 2013: Ce declaratii au termen la 25 februarieCalendar fiscal: 18 declaratii in februarie 2011ONG-uri. Determinarea impozitului pe profitANAF: Calendarul obligatiilor fiscale din luna martie 2019Ultimele articole
Contabilitatea unui ONG: ghidul complet pentru sponsorizari, fonduri nerambursabile, TVA si impozit pe profitDaca un ONG sponsorizeaza o scoala, aceasta trebuie sa fie inscrisa in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru deducerea fiscala?Venituri neimpozabile la calculul rezultatului fiscal. Care sunt regulile speciale de impozitare?Venituri neimpozabile pentru ONG-uri, prevazute in Codul Fiscal. Studiu de cazREMINDER ANAF! 25 februarie - termen limita pentru depunerea a douasprezece declaratii fiscale -Articole similare
Din 2023, noi reguli pentru regimul de impozitare micro: plafon redus la 500.000 euro, eliminarea cotei de 3%, firma sa aiba cel putin un angajatIMPOZITUL PE PROFIT. Greseala frecventa care te lasa fara bonificatia de 3%Care sunt obligatiilor fiscale ale asociatiilor de proprietari in 2014?Propunere: Profitul suplimentar obtinut de platitorii de impozit micro/ pe profit va fi impozitat doar cu 10%, in anumite conditiiProcedura privind veniturile (despagubiri) primite prin sentinta judecatoreascaUltimele articole
Pot fi incadrate serviciile gratuite ca sponsorizare? Ce prevede legeaPlanul de conturi si ghidul de monografii contabile: repere esentiale pentru o contabilitate corectaImpozit pe profit: 5 situatii cu impact semnificativ asupra rezultatului fiscal si al impozitului datoratCum poti intra in vizorul ANAF din cauza achizitiilor efectuate pe firmaD177 respins pentru ca beneficiarul a fost radiat din Registru? Afla daca se poate relua cererea!Articole similare
Codul fiscal 2011 (Partea I.3): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Sinteza ANAF: Schimbarile importante aduse de noul Cod fiscalTermenul de depunere pentru Declaratia 101 aferenta anului 2020. Care sunt exceptiileDeclararea impozitului pe profit trim.IV 2011 si definitivare impozit pe profit datorat pentru anul fiscal 2011Formularul 101: Cine are obligatia de depunere?Ultimele articole
Declaratia 101 in 2023. Pana cand poate fi depus formularulDepunere Declaratia 101 in anul 2016, aferenta anului 2015Declaratia 101 - Ultima versiune din 23 septembrie 2015Definitivarea impozitului pe profit pentru anul fiscal 2014 si depunerea formularului 101Studiu de caz: Microintreprindere care a depasit plafonul de 65.000 euro in ultimul trimestru al anului 2014Articole similare
Nu luati amenzi in luna martie! 3 metode de prevenire a unor penalitati aplicate de ANAFCalendar ANAF. Obligatii fiscale scadente in luna IUNIE 2024Definitivarea impozitului pe profit aferent anului 2020. Aplicarea de bonificatii si scaderea costului de achizitie al caselor de marcatBuletin informativ: despre declararea impozitului pe profit pentru anul 2011Monitorul Oficial: Modificarea OPANAF nr. 101 prin ordinul publicatUltimele articole
Marti, 25 iunie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importanteReminder ANAF! Pana pe 25 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratiile D100 si D101Pana pe 25 aprilie 2024 trebuie declarat si platit impozitul micro si cel pe profitTermen depunere D100, D101 si situatii financiare pentru 2023. Raspuns actualizat in 2024D101 in 2024. Pana cand poate fi depusa declaratia de platitorii de impozit pe profitArticole similare
Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?27 FEBRUARIE 2017: termen limita de declarare si plata a impozitului pe profit pentru anul 2016, pentru anumite categorii de contribuabiliOPANAF 3386/2016: Noile prevederi pentru formularul 101 si formularul 120ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 FEBRUARIE 2017Perioada fiscala pentru TVA: semestrul sau anul calendaristic si depunere Formular 306 la 27 FEBRUARIE 2017Ultimele articole
Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?Perioada fiscala pentru TVA: semestrul sau anul calendaristic cu termen la 27 FEBRUARIE 2017Declaratia 101: Care este termenul de depunere in anul 2017, pentru raportare an 2016?Sfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA