Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxa de mediu. Evidentiere pe factura

06-Ian-2020
37892

Cum trebuie evidentiata taxa de mediu pe facturile de vanzare de deseuri catre cei care le colecteaza. Unii o trec pe factura ca pozitie cu minus, diminuand astfel factura, iar altii o evidentiaza pe factura, informativ ca suma, fara a diminua factura. Cum este corect? Trebuie achitate catre fondul de mediu aceste sume retinute de la clienti?

Raspunsul oferit de specialistul Irina Dumitrescu >>

Conform art. 9 alin. (1) lit. a) din OUG 196/2005, astfel cum a fost modificat prin OUG 50/2019, veniturile Fondului pentru mediu se constituie si din ”o contributie de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor, obtinute de catre detinatorul deseurilor, persoana fizica sau juridica. Sumele se retin la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.

Astfel, societatea care vinde deseurile nu achita contributia la fondul pentru mediu. Aceasta contributie se retine, se declara si se plateste la fondul pentru mediu de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor.

Metodologia de calcul pentru taxele si contributiile prevazute la art. 9 din OUG 196/2005, aprobata prin OMM 1503/2017 (nu a fost adaptata schimbarilor aduse de OUG 50/2019) prevede:
Art. 10. - Vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase catre operatorii economici prevazuti la art. 8 se face de catre generatorii deseurilor, persoane juridice prevazute la art. 7 alin. (1), pe baza de factura, cu evidentierea distincta a contributiei de 3% si cu retinerea acesteia de catre cumparator.


Art. 12. - In cazul in care veniturile din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase sunt realizate de catre generatorii deseurilor, persoane fizice sau juridice, care nu au calitatea de colector si/sau de valorificatori autorizat in conditiile legii, inclusiv comerciantii de deseuri care nu intra fizic in posesia acestora, baza de calcul la care se aplica contributia de 3% reprezinta valoarea de vanzare a deseurilor metalice feroase si neferoase catre operatorii economici prevazuti la art. 8, exclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Conform art. 286 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA cuprinde impozitele si taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata.

Avand in vedere ca aceasta contributie se aplica la valoarea de vanzare, exclusiv TVA rezulta ca nu se diminueaza baza de impozitare a TVA cu aceasta suma. In opinia mea contributia la Fondul pentru mediu trebuie evidentiata pe factura fara a diminua valoarea facturii.

Exemplu:
Deseu lemn Valoare 100 lei TVA 19 lei 
Taxa de mediu 2 lei 
Total factura: 119 lei

O alta varianta ar fi evidentierea contributiei dupa totalul facturii, diminuand suma de plata.
Deseu lemn Valoare 100 lei TVA 19 lei 
Total factura: 119 lei
Taxa de mediu - 2 lei 
Rest de plata 117 lei

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016