Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trecere de la impozit pe profit la impozit micro din 1 ianuarie 2025

30-Oct-2024
4149
Trecere de la impozit pe profit la impozit micro din 1 ianuarie 2025

Pentru ca regimul microintreprinderilor a suferit mai multe modificari de-a lungul timpului, cele mai importante fiind Legea 293/2023 si OUG 115/2023 despre care am discutat si AICI, care se aplica si in 2024, este de interes pentru contribuabili modul in care se poate face trecerea la acest sistem de impozitare.

Spre exemplu, luam cazul in care o firma plateste impozit pe profit 16%, fara angajati. In ce conditii poate sa schimbe cota de impozitare anul acesta? Poate sa o faca acum sau din 2025? Cod CAEN 1089 - Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.

Trecere de la impozit pe profit la microintreprindere de la 1 ianuarie 2025

Specialistul nostru considera ca pentru a putea opta pentru impozitarea ca microintreprindere incepand cu 01.01.2025, firma trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 47 si art. 48 din Codul Fiscal, cu modificarile aduse prin OUG nr. 115/2023.

Astfel:

1. Conditii generale de eligibilitate pentru a aplica impozitul pe veniturile microintreprinderilor:

Sa aveti cel putin un angajat inregistrat cel tarziu pana la finalul lunii decembrie 2024. Acest angajat poate fi cu norma intreaga, cu un salariu minim brut, sau pot fi 2 angajati part-time a caror remuneratie totala sa fie cel putin echivalentul unui salariu minim brut. Alternativ, puteti avea un contract de mandat cu remuneratie la nivelul salariului minim brut.



Sa nu fi fost platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor dupa 01.01.2023. Daca societatea a fost platitoare de impozit micro dupa aceasta data, atunci nu se mai poate aplica regimul de impozitare pentru microintreprinderi.

2. Verificarea criteriilor de microintreprindere

Conform art. 47 alin. (1) din Codul Fiscal, pe langa criteriul angajarii, este necesar sa indepliniti si urmatoarele conditii:

Sa aveti o cifra de afaceri realizata la data de 31 decembrie 2024 sub pragul de 500.000 EUR (echivalent in lei);

Sa nu desfasurati activitati excluse din obiectul de activitate pentru microintreprinderi (ex: consultanta mai mult de 20% din venituri, activitati bancare si asigurari, etc.).

Sa aveti depuse in termen situatiile financiare anuale.

Pentru a opta pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01.01.2025, firma va trebui sa depuna declaratia specifica de mentiuni la ANAF: D700.


Raspuns oferit in luna octombrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016