Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vom plati impozit de 10% pe venitul gospodariei. Impozitul pe venit nu se va mai retine de catre firma angajatoare

20-Apr-2017
5400

Potrivit proiectului Codului Economic, cota unica de impozitare a veniturilor persoanelor fizice ar putea fi inlocuita cu un impozit de 10% pe venitul global al gospodariilor. Venitul impozabil ar urma sa fie stabilit dupa ce din suma totala castigata de membrii unei gospodarii vor fi scazute o serie de cheltuieli si acordate anumite deduceri.

Conform proiectului, fiecare gospodarie va beneficia de un punctaj acordat in functie de numarul membrilor de familie si de un plafon neimpozabil. Venitul anual global impozabil se stabileste dupa scaderea, din venitul anual, al acestui plafon neimpozabil. Conform formulei de calcul din proiect, stabilirea plafonului neimpozabil aferent gospodariei se calculeaza ca produs intre punctajul acordat gospodariei, 1.000 de lei si 12 luni ( Pn = P x 1.000 lei x 12 luni). Conform Agerpres, care aminteste exemplele incluse in proiect, punctajul alocat gospodariei este egal cu numarul membrilor gospodariei plus un punct (P = numar de puncte +1). Astfel, de exemplu, in cazul unei gospodarii cu o singura persoana, plafonul neimpozabil va fi de 24.000 lei/an.

Cine va beneficia de sprijin financiar?

Astfel, in situatia in care venitul anual global ajustat este negativ, gospodariilor unde se afla copii minori li se va acorda un sprijin financiar de 1.600 lei/an pentru fiecare copil. Copiii care urmeaza cursurile obligatorii ale invatamantului preuniversitar beneficiaza de aceasta suma doar cu conditia ca absentele nemotivate sa nu depaseasca 10% din totalul orelor de curs, in cazul in care urmeaza.

Cum se vor acorda deducerile?

Totodata, contributia de sanatate platita, prima de asigurare obligatorie pentru casa si masina sau programele educationale pentru copii precum before si after school sau gradinite particulare, dar si abonamente la sala fitness, gimnastica, dans, alte activitati sportive, etc urmeaza sa fie deduse la calculul venitului impozabil.

Deducerile se acorda anual, in limita plafonului neimpozabil aferent unei luni. In cazul in care plafonul neimpozabil lunar variaza, se alege plafonul neimpozabil lunar care are valoarea cea mai mare. Cheltuielile deductibile care se pot deduce sunt cele efectuate de catre oricare dintre membrii gospodariei, pentru acestia sau pentru alti membrii ai gospodariei, justificate cu documente.

Daca venitul net anual global impozabil este negativ se aloca fiecarui copil din gospodarie suma de 1.200 lei/an.

"Impozitul anual global datorat pe gospodarie se stabileste prin aplicarea urmatoarelor cote de impunere asupra venitului anual global ajustat pe gospodarie, respectiv asupra venitul net anual global impozabil, respectiv 0% pentru un venit global ajustat negativ si 10% pentru un venitul net anual global impozabil pozitiv", se arata in proiect. Veniturile sub 2.000 lei ar urma sa fie scutite de impozit.

Cand platim impozitul pe venitul anual global?

Impozitul pe venitul anual global de plata se achita in termen de 90 de zile de la data depunerii declaratiei de venit global.

Ce declaratie depun angajatorii?

Platitorii de venituri din salarii vor depune numai Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit. In plus, firmele vor transmise sau elibera fiecarui beneficiar de venit un document care sa cuprinda venitul net realizat in cursul anului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior.

Cum vor gestiona consultantii fiscali per gospodarie situatia?

"Noi avem un orizont de timp suficient pentru aceasta chestiune. Daca se schimba regula de la 1 ianuarie 2018, prima declaratie de acest gen va fi in mai 2019. Noi avem ca tinta decembrie 2018 sa avem rezolvata problema consultantilor fiscali, astfel ca intre decembrie 2018 - mai 2019 sa se faca aceasta arondare a consultantilor fiscali pe gospodarii. Ne-ar trebui cam 35.000 de consultanti fiscali, in ideea ca un consultant ar putea sa asiste in medie 200 de gospodarii, ceea ce este fezabil. ii asigura si un onorariu suficient de tentant, poate sa se daca pana la 10.000 lei, pe medie. Consultantul fiscal poate sa fie si consilier pe plasamente, poate sa dea un sfat pe plasamente pe bursa sau depozite la banci. El devine ca un medic financiar al familiei", a declarat Viorel Stefan, ministrul de finante, conform Agerpres.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016