Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca

27-Feb-2019
3466

UPDATE 27.02.2019

Este oficial! In Monitorul Oficial nr. 151 Partea I din 26.02.2019 a fost publicata Hotararea nr. 92/2019 pentru aprobarea Criteriilor si a procedurii de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera.

H.G. 92 reglementeaza, asadar, criteriile de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, precum si procedura de acreditare si notificare, suspendare sau retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Totodata, prin Hotararea amintita sunt reglementate si obligatiile agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera acreditate.

Criterii de eligibilitate pentru societatile care solicita acreditarea

Pentru a putea cere acreditarea ca agentii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, societatile trebuie sa indeplineasca doua conditii principale:

  • sa aiba ca obiect de activitate Activitati ale agentiilor de plasare a fortei de munca - cod CAEN 7810;
  • sa dispuna de baza materiala pentru realizarea serviciilor de intermediere;
  • cel putin 25% din personalul cu atributii in prestarea serviciilor de intermediere trebuie sa aiba studii superioare in una dintre specialitatile psihologie, pedagogie, drept, dar si experienta de minimum 2 ani in domeniul medierii muncii.

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca este cea care va oferi acreditarile, prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

Consultati AICI HG publicata in Monitorul Oficial >>

Articolul initial, 20.02.2019

Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor.

Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de intermediere.

Reprezentantii ministerului subliniaza faptul ca actul normativ aprobat marti, 19 februarie, isi propune sa asigure un cadru normativ coerent si unitar care sa faciliteze accesul la angajarea pe piata muncii a persoanelor care desfasoara activitati sezoniere, sporadice sau accidentale. De asemenea, se urmareste flexibilizarea relatiilor de munca si cresterea gradului de ocupare pe piata muncii a persoanelor care nu au nicio calificare profesionala sau fara educatie scolara.

Agentiile de intermediere vor primi acreditarea din partea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile teritoriale, si cea a municipiului Bucuresti Procesul prezentat de MMJS prevede emiterea unor decizii motivate din partea directorilor executivi, care trebuie comunicate in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.

Infiintarea si organizarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera – o masura prevazuta in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea ”Stimularea crearii de noi locuri de munca” - a fost reglementata in anul 2018, prin modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi

    • Bonul fiscal si raportul Z sunt documente esentiale in activitatea oricarui operator economic care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Acestea au roluri distincte, dar complementare, in evidentierea si raportarea tranzactiilor comerciale. Emiterea bonului fiscal este obligatorie pentru fiecare vanzare, iar raportul Z finalizeaza zilnic gestiunea fiscala. Lipsa raportului Z poate genera probleme contabile si fiscale, de aceea este important sa se actioneze prompt in astfel de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016