Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Operatiunea Apollo. Suspiciuni de evaziune fiscala in aproape 90% din cazurile analizate din primul esantion verificat

30-Aug-2016
329

In cadrul operatiunii Apollo, care vizeaza atat firmele care emit facturi false, cat si pe cele care utilizeaza aceste facturi, in urma verificarii documentelor transmise de contribuabilii aflati in primul esantion analizat, au fost identificate o serie de aspecte care confirma analizele de risc.



Astfel:
1. Nu toate societatile au pus la dispozitie toate documentele solicitate (exemplu: nu au transmis toti furnizorii, unele au transmis doar note de receptie, unele au transmis facturi numai pentru o anumita perioada etc.);
2. Majoritatea facturilor sunt emise pentru produse a caror valoare (inclusiv TVA) este mai mica de 5.000 lei si sunt achitate in numerar (intre 4.800 – 5.000 lei);
3. Nu se respecta cronologia/ordinea eliberarii facturilor;
4. Facturile/chitantele nu au completate in totalitate informatiile obligatorii;
5. Acelasi mod de completare a facturilor si acelasi scris pe facturi ce sunt emise de furnizori diferiti;
6. Sunt situatii in care unele societati inregistreaza facturi cu sume semnificative pentru care nu au fost prezentata dovada platii si pentru care a fost exercitat dreptul de deducere a TVA. Exemple:
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

- N.S.F.S.P. SRL figureaza cu o factura in valoare de 442.432 lei emisa in data de 05.09.2012 si inregistrata in 31.12.2012, aceasta figurand in soldul aferent furnizorului.
- M.C. 2013 SRL figureaza cu 5 facturi inregistrate, emise de D.C. SRL in valoare totala de 797.141,04 lei, cu mentiunea ca facturile se vor plati prin OP, dar in adresa de insotire a facturilor este specificat faptul ca facturile nu au fost achitate. Pentru aceste facturi, TVA aferenta a fost dedusa;
7. S-a constatat modificarea datei chitantelor emise, suspiciunea rezonabila fiind ca s-a urmarit incadrarea in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei conform reglementarilor referitoare la tranzactiile in numerar;
8. Neconcordanta intre obiectul de activitate al societatii care a emis factura si produsele ce sunt cuprinse in facturi. Exista societati care figureaza ca au livrat o paleta extrem de larga de produse si servicii, de la birotica, suruburi, echipamente de protectie, cereale, pana la servicii de marketing sau management.

DGAF atrage atentia persoanelor implicate in gestionarea contabilitatii ca acorda o atentie deosebita aspectelor mentionate mai sus, alaturi de alti indicatori urmariti, si ca inregistrarea in evidentele contabile a facturilor false este o practica frauduloasa care conduce automat la dispunerea masurile legale ce se impun, inclusiv sesizarea organelor de urmarire penala.

Totodata, Operatiunea Apollo este in desfasurare pe termen nelimitat si, in perioada de documentare, utilizand informatiile fiscale disponibile in bazele de date proprii si aplicatiile informatice de analiza, DGAF a identificat si a construit harta relationala a tuturor firmelor implicate in acest fenomen (emitenti si beneficiari care au inregistrat in evidente aceste documente).

Sursa: DGAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Operatiunea Apollo. Suspiciuni de evaziune fiscala in aproape 90% din cazurile analizate din primul esantion verificat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.