Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost lansata platforma prin care firmele se pot inscrie pentru a obtine fonduri europene nerambursabile aferente perioadei 2021-2027

22-Mai-2023
2173
A fost lansata platforma prin care firmele se pot inscrie pentru a obtine fonduri europene nerambursabile aferente perioadei 2021-2027

Conform unui comunicat de presa al Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene, a fost lansata platforma prin care firmele se pot inscrie pentru a obtine fonduri externe nerambursabile aferente perioadei 2021-2027. Cum se utilizeaza platforma?

Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene anunta lansarea primelor module ale sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021 , sistemul unic de management al informatiei privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 prin care se vor atrage cele 46 miliarde euro din Politica de Coeziune 2021-2027. Acesta este disponibil la https://mysmis2021.gov.ro.

Platforma este dezvoltata de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in conformitate cu reglementarile Comisiei Europene si cerintele de transparentizare si acces facil al beneficiarilor la fondurile externe nerambursabile, stabilite in cadrul Sistemului de management si control.

„Romania este acum intr-un moment foarte important, avand un buget de investitii care este aproape dublu fata de ceea ce inseamna perioada de programare precedenta, dar si fata de Planul National de Redresare si Rezilienta. In acest sens, finalizarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021 care sta la baza gestionarii fiecarui cent din banii europeni de care dispunem era vitala pentru viitorul investitiilor strategice nationale. Am promis ca pe 16 mai lansam platforma. Ei bine, astazi gasiti pe site-ul ministerului noul sistem informatic, construit in conformitate cu regulile de transparentizare si acces facil la fonduri. Imbunatatirea functionalitatilor platformei fata de cea veche, prin automatizarea anumitor actiuni in diversele etape din ciclul de viata al programului/proiectelor, va insemna pentru cei care acceseaza bani europeni eficientizarea si accelerarea procesului de implementare a proiectelor. Multumesc pe aceasta cale tuturor partenerilor implicati, in special Serviciului de Telecomunicatii Speciale, fara de care viitorul banilor europeni ar fi fost in pericol”, a transmis ministrul Marcel Bolos.

Procesul de dezvoltare s-a axat inclusiv pe respectarea legislatiei in vigoare si raspunderea la nevoile de imbunatatire si optimizare a utilizatorilor sistemului informatic MySMIS2014/SMIS2014 . In acest sens, arhitectura sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021 reflecta toate etapele ciclului de viata al unui proiect.

Cum se utilizeaza platforma MySMIS2021/SMIS2021

Aplicatia MySMIS2021 acopera toate etapele ciclului de viata al unui proiect – definirea apelului, elaborarea si depunerea proiectului (cererii de finantare), evaluarea, contractarea, achizitiile, implementarea si monitorizarea, prin module dedicate. Intre modulele aplicatiei exista o interdependenta, astfel incat informatiile pot fi, pe de o parte, asociate codului unic al proiectului, si pe de alta parte, agregate la diferite niveluri ale programului operational.

La acest moment, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene lanseaza platforma pentru etapa de preinscriere, pentru ca beneficiarii sa aiba posibilitatea sa creeze contul unic si sa introduca documentele preliminare necesare procesului de accesare a fondurilor europene. De asemenea, beneficiarii au acces la un sistem de Helpdesk, pentru a putea raspunde in cel mai scurt timp celor interesati de finantarile europene.

Un manual de utilizare a platformei este disponibil AICI.

Ulterior, in cursul lunii iunie se va lansa modulul „Cereri de finantare”, care asigura introducerea de catre beneficiari a informatiilor necesare pentru completarea cererii. Modulul este utilizat pentru introducerea de informatii structurate si atasarea de documente justificative in sectiuni definite in vederea elaborarii si transmiterii cererii de finantare.

Pentru atingerea obiectivelor, in cadrul aplicatiilor MySMIS2021 (interfetele Back Office si Front Office), s-a introdus declaratia unica in vederea simplificarii procesului de evaluare, prin asumarea solicitantului ca a respectat toate cerintele pentru depunerea cererii de finantare si indeplineste conditiile de eligibilitate prevazute in Ghidul solicitantului, urmand ca solicitantul sa prezinte toate documentele justificative in situatia in care proiectul este admis la contractare pentru a face dovada indeplinirii conditiilor de eligibilitate.

Ce aduce nou sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021

Sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021 asigura o utilizare facila, transparenta, nediscriminatorie si simplificata la fondurile europene, avand ca obiective principale:

– reducerea birocratiei pentru beneficiari;

– reducerea duratei proceselor de evaluare, selectie si contractare, pentru respectarea termenelor si conditiilor prevazute de reglementarile legale aplicabile in domeniu;

– eficientizarea procesului de implementare si monitorizare a proiectelor de catre autoritatile responsabile.

In vederea cresterii calitatii serviciilor publice, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021 faciliteaza schimbul de date cu sisteme informatice ale altor autoritati, in baza principiului interoperabilitatii.

S-a pus accent pe corelarea informatiilor si preluarea automata a acestora in diverse sectiuni ale aplicatiei, pentru a reduce timpul necesar completarii informatiilor de catre utilizatori, precum si simplificarea procesului, prin comasarea sau eliminarea mai multor interfete care existau in vechiul sistem informatic MySMIS2014.

De asemenea, la nivelul MySMIS2021 s-a optimizat modalitatea de construire si modificare a bugetului proiectului, iar informatiile introduse se coreleaza automat cu alte sectiuni, in functie de tipul bugetului, dupa caz.

Reamintim ca pentru dezvoltarea si functionarea sistemului unic de management al informatiei privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027, cadrul institutional a fost adoptat de Guvern prin OUG nr. 172/2022. Actul normativ prevede ca Serviciul de Telecomunicatii Speciale va asigura dezvoltarea aplicatiilor, administrarea tehnica a acestora si a sistemului informatic MySMIS2021/ SMIS2021 , in timp ce MIPE va asigura administrarea operationala.

46 de miliarde de euro pentru investitii strategice

In 2022, Romania a primit aprobarea Acordului de Parteneriat si a tuturor celor 16 programe aferente Politicii de Coeziune 2021-2027, care aduc Romaniei 46 de miliarde de euro pentru investitii strategice in spitale mai sigure, retele strategice de transport, modernizarea infrastructurii de apa si canalizare si sprijin pentru mediul de afaceri.

Toate investitiile cuprinse in Politica de Coeziune sunt stabilite pe baza analizei decalajelor si a rezultatului procesului de cartografiere a infrastructurii, serviciilor si nevoilor, inclusiv la nivel microregional, si cuprind domenii precum ocuparea fortei de munca, infrastructura, educatie, locuinte, sanatate, servicii sociale si pentru ingrijire de lunga durata.

MIPE a lansat un calendar consolidat al apelurilor de proiecte in 2023, pentru programele cu finantare din fonduri europene, care sa permita o corelare a diferitelor surse, atat din Politica de Coeziune 2021-2027, cat si din PNRR. Acesta este disponibil AICI.


Sursa: MIPE

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016