Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Anumite PFA-uri si II-uri care au fost radiate din oficiu pot solicita reautorizarea activitatii la ONRC

16-Apr-2019
6507

PFA-urile si II-urile, beneficiare a Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) care au intrat sub incidenta Legii nr. 182/2016, fiind radiate din oficiu, se pot reautoriza gratuit, fara plata vreunei taxe, anunta Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale.

Conducerea Agentiei pentru Finantarea Investitiilor Rurale, a solicitat lamuriri de la specialistii Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) privind situatia beneficiarilor Programului National de Dezvoltare Rurala constituiti ca persoana fizica autorizata (PFA) sica intreprindere individuala (iI), care au intrat sub incidenta Legii nr. 182/ 2016 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/ 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale. 

Vestile sunt bune, in acest caz, pentru PFA-urile si II-urile care au fost radiate din oficiu. Acestea au posibilitatea sa solicite, gratuit, reinregistrarea in registrul comertului si autorizatia de functionare, cu pastrarea denumirii anterioare si a codului unic de inregistrare. Solicitarile se pot face la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale sau, dupa caz, prin intermediul birourilor de asistenta si reprezentare constituite la nivelul primariilor.

„Recomand tuturor beneficiarilor nostri aflati in aceasta situatie sa se informeze prin intermediul colegilor din cadrul structurilor teritoriale ale Agentiei, cei care cunosc toate procedurile si care vor oferi sprijinul necesar reglementarii acestor cazuri. Precizam faptul ca beneficiarii PNDR se pot reautoriza cu pastrarea denumirii anterioare si a codului unic de inregistrare, solicitare care trebuie mentionata in mod expres in cererea de inregistrare. Ulterior, vor fi semnate acte aditionale la nivelul Oficiilor Judetene si Centrelor Judetene ale Agentiei. Suntem o institutie care stie foarte bine ce are de facut, suntem bine pregatiti la nivel administrativ si am luat toate masurile necesare, in termen util, astfel incat niciun beneficiar sa nu fie afectat de aceste modificari legislative.”, a declarat Adrian Chesnoiu, Directorul general al AFIR.

PFA-urile si II-urile aflate in aceasta situatie trebuie sa completeze un formular tipizat pentru a se inregistra, dupa rezervarea denumirii firmei. Acestea au si posibilitatea de a solicita indreptarea erorii materiale referitoare la denumire in cazul in care pentru rezervare s-au folosit elemente distincte fata de denumirea anterioara.

“Mentionam ca operatiunile amintite mai sus se realizeaza fara plata vreunei taxe, iar ghidul privind formularele utilizate si documentele care se depun in sustinerea cererilor de inregistrare se regasesc pe pagina de internet a ONRC, sectiunea inmatriculari persoane fizice”, se mai arata in comunicatul transmis de AFIR.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016