Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aprobarea limitelor anuale 2012-2014 pentru finantarile rambursabile

11-Ian-2012
3070
Ministerul de Finante a publicat proiectul de hotarare privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2012, 2013 si 2014, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 63 alin. (10) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.


Art. 1. - Pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, limitele anuale privind finantarile rambursabile care pot fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentand datorie publica locala, sunt in suma de 900 milioane lei pentru anul 2012 si in suma de 800 milioane lei pentru fiecare dintre anii 2013 si 2014.

Art. 2. - Pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, limitele anuale privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale sunt in suma de 1.400 milioane lei pentru anul 2012 si in suma de 1.200 milioane lei pentru fiecare dintre anii 2013 si 2014.

Nota de fundamentare. Sectiunea 1


Titlul proiectului de act normativ

Hotarare de Guvern privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2012, 2013 si 2014, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale


Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare,
prevede la art. 63 alin. (10) ca pentru incadrarea in nivelul anual al deficitului bugetului
general consolidat, la propunerea Ministerului Finantelor Publice, pana la data de 1 noiembrie a fiecarui an, se aproba, prin hotarare a Guvernului, limitele anuale pentru finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale si pentru tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate, pe o perioada de 3 ani urmatori anului in care se aproba.

1. Descrierea situatiei actuale

Conform dispozitiilor art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta sau garanta finantari rambursabile,
interne sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale, in conditiile legii, numai cu avizul comisiei de autorizare a imprumuturilor locale.

Potrivit art. 63 alin. (12) din aceeasi lege, Comisia de autorizare a imprumuturilor locale autorizeaza finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum si tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate, in limita carora se pot efectua plati, cu incadrarea in limitele anuale prevazute la alin. (10) al art. 63.

Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, cu modificarile si completarile ulterioare,
prevede la art. 20 alin. (1) ca plafoanele privind finantarile rambursabile care pot fi contractate, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza sa fie contractate de catre unitatile administrativ-teritoriale sunt cuprinse in cadrul fiscal-bugetar pentru anul bugetar urmator si 2 ani ulteriori. in vederea aprobarii plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar in conformitate cu prevederile art. 18 alin.

(2) - (4) si art. 20 alin. (1) din Legea nr. 69/2010, in sedinta Guvernului din data de 10.08.2011 a fost aprobat proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar si a unor masuri financiare bugetare aplicabile pana la 1 ianuarie 2014, care insoteste Strategia fiscal-bugetara pentru perioada 2012-2014.

Documentul aferent notei de fundamentare se regaseste integral AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016