Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea impozitului specific de la 1 august 2017

24-Iul-2017
11211

Anumite entitati vor trece de la impozit specific la microintreprinderi incepand cu 01 august 2017 si nu vor mai declara impozitul specific/impozitul pe profit pana la 25 iulie 2017.

Prin Legea nr. 177/2017 publicata in Monitorul Oficial nr. 584 din 24 iulie 2017 a fost aprobata cu modificari si completari OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Prin art. I pct. 4 din Legea 177, la articolul 48 din Codul fiscal, dupa alineatul (7) s-a introdus un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins: 
« (8) Persoanele juridice romane care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 si care la data de 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 euro - 500.000 euro, inclusiv, indeplinind si celelalte conditii prevazute la art. 47 alin. (1), sunt obligate la plata impozitului reglementat de prezentul titlu incepand cu luna urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, urmand a comunica organelor fiscale teritoriale modificarea sistemului de impunere, potrivit prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a acestor prevederi, inclusiv. Prin derogare de la prevederile art. 8 din Legea nr. 170/2016, respectiv prin exceptie de la prevederile art. 41 si 42, pana la acest termen se calculeaza, se declara si se plateste impozitul specific unor activitati, respectiv impozitul pe profit, pentru perioada 1 ianuarie 2017 - sfarsitul lunii intrarii in vigoare a acestor prevederi. Impozitul specific unor activitati aferent acestei perioade se determina prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei 1 ianuarie 2017 - sfarsitul lunii intrarii in vigoare a acestor prevederi. Pentru determinarea impozitului specific unor activitati se aplica si celelalte reguli prevazute de Legea nr. 170/2016. Impozitul pe profit se determina luand in considerare veniturile si cheltuielile inregistrate in aceasta perioada, iar rezultatul fiscal se ajusteaza corespunzator acestei perioade.»" 

Asadar, una dintre modificarile aduse de Legea 177 se refera la sistemul de impunere aplicat de societatile care intra sub incidenta Legii nr. 170/2016 si care la data de 31 decembrie 2016 au realizat venituri cuprinse intre 100.001 euro - 500.000 euro, inclusiv. Aceste entitati vor plati impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand cu 01 august 2017 daca sunt indeplinite si celelalte conditii prevazute la art. 47 alin. (1) din Codul fiscal, respectiv:
1. au realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea urmatoarelor activitati: activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital (cu exceptia activitatilor de intermediere in aceste domenii), in domeniul jocurilor de noroc, activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale. 
2. au realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80% din veniturile totale; Incadrarea in categoria veniturilor din consultanta si management se efectueaza prin analiza contractelor incheiate si a altor documente care justifica natura veniturilor.
3. capitalul social al acestor este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; 


4. nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Concret, aceste persoane vor depune declaratia 010 in vedere schimbarii regimului de impunere de la impozit specific, respectiv impozit pe profit (daca este cazul) la impozit pe veniturile microintreprinderilor, pana la data de 25 august 2017. 
Tota pana la aceasta data (25 august 2017) se calculeaza, se declara si se plateste impozitul specific unor activitati, respectiv impozitul pe profit, pentru perioada 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2017. Astfel, aceste persoane nu mai declara impozitul specific si impozitul pe profit (daca au desfasurat si alte activitati care nu intra sub incidenta impozitului specific) pana la data de 25 iulie 2017. 

Impozitul specific aferent perioadei 01 ianuarie 2017-31 iulie 2017 se va determina prin impartirea impozitului specific anual la 365 de zile si inmultirea cu numarul de zile aferent perioadei 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2017. Impozitul pe profit se determina luand in considerare veniturile si cheltuielile inregistrate in aceasta perioada, iar rezultatul fiscal se ajusteaza corespunzator acestei perioade. 

Celelalte entitati care intra sub incidenta impozitului specific, care nu se incadreaza la aceasta expectie intrucat la 31 decembrie 2016 au cifra de afaceri mai mare de 500.000 euro sau nu indeplinesc celelalte conditii pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor vor calcula impozitul specific pentru primul semestru din anul 2017 (01 ianuarie 2017 – 30 iunie 2017) si il vor declara si plati pana la data de 25 iulie 2017.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici