Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat MFP privind mecanismul unic de supraveghere bancara

06-Dec-2012
3313
Secretarul de Stat in Ministerul Finantelor Publice, domnul Claudiu Doltu, a participat astazi la reuniunea Consiliului ECOFIN, desfasurata la Bruxelles. Pe agenda discutiilor s-a aflat si subiectul mecanismului unic de supraveghere bancara. Romania apreciaza faptul ca, intr-un timp relativ scurt, s-a inregistrat un progres considerabil in ceea ce priveste realizarea mecanismului unic de supraveghere bancara.

Reprezentantul Romaniei, dl Secretar de Stat Claudiu Doltu, a subliniat in cadrul Consiliului Ecofin ca adancirea pietei bancare este o conditie esentiala pentru tarile din Uniunea Europeana preocupate de gasirea solutiilor care sa conduca la reluarea cresterii economice. Din aceasta perspectiva, Romania saluta si apreciaza efortul si eficienta tuturor partilor implicate in negocieri, in special ale Presedintiei cipriote si ale Comisiei Europene, in sensul cautarii si formularii unor solutii de compromis acceptate de un numar mare de tari cu puncte de vedere diferite.

Secretarul de Stat Claudiu Doltu a prezentat pozitia Romaniei, facand referire la trei aspecte care raman in discutie.

Primul se refera la egalitatea dintre tarile din zona euro si cele din afara acesteia. Presedintia si Comisia Europeana au acordat permanent atentie acestui aspect si au formulat solutii acoperitoare, insa, unele tari solicita mai multe clarificari. in situatia in care va aparea un dezacord al unui stat membru din afara zonei euro fata de o decizie a Consiliului Guvernatorilor (in cazul mecanismului decizional al Consiliului de Supraveghere al BCE), Romania considera ca acest lucru nu ar trebui sa conduca, in mod automat, la terminarea cooperarii in cadrul mecanismului de supraveghere unica.

Un al doilea aspect care comporta inca discutii este delimitarea clara a atributiilor de politica monetara a Bancii Centrale Europene de atributiile care tin de politica de supraveghere bancara. Reprezentantul Romaniei a aratat, pe de o parte, ca independenta bancii centrale si, implicit, a politicii monetare pot fi considerate subiecte in afara deciziei politice a guvernelor si, pe de alta parte, ca politica de supraveghere bancara nu poate fi separata de responsabilitatea si raspunderea democratica a guvernelor. De aceea, Romania considera firesc ca pentru decizia finala sa se gaseasca o solutie care sa fixeze fara echivoc aceasta delimitare.


Un alt aspect adus in discutie de reprezentantul Romaniei si care necesita o atentie deosebita tine de rezolvarea unor constrangeri de natura juridica. Cu toate acestea, Romania nu vede in acest lucru o piedica majora avand in vedere ca atat Comisia Europeana cat si statele membre au aratat, de-a lungul ultimelor luni, o mare disponibilitate de a coopera pentru a ajunge la un rezultat dorit.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016